Tunga jobb och seriös träning?

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Har nu slutat skolan som möbelsninckare/finsnickare och har fått två jobb, ett inom finsnickeri och ett byggnads jobb. Byggfirman är på ca 6-7 man tror jag. Just nu lutar det åt att jag väljer byggföretaget.

Nu till problemet: jag tränar mycket och seriöst på gym, och av erfarenhet vet jag att det kan bli svårt att kombinera den träningen med ett tungt jobb. Folk säger: då slipper du ju träna... osv, men det vill man ju inte! Vill inte heller ändra träning och börjar springa osv. Det är alltså byggning jag håller på med, och inte bara lite "allround träning".

Sommarjobbade i somras på ett mindre byggföretag, och då märkte jag hur trött man blev. Nu tror jag inte att det behöver vara lika tungt och slitigt på detta jobbet eftersom vi är fler osv, men ändå.

Så jag tar tacksamt emot tips från er som har tungt jobb men också tränar mycket! :)

Man vänjer sig vid jobbandet, i början är man helt slut när man kommer hem och vill bara ligga vid tvn och halvsova. Men efter några månader har du vant dig och troor att träningen inte lär vara några problem :)

Okej, skönt att höra! :)

känner till viss del igen detta, men jag har kanske inte ett tungt jobb men däremot reser jag väldigt mycket i jobbet, upp tidigt för flyg och hem sent men av någon skum anledning får jag mina pass att lira ( 6 pass/v ) på gym

man tar sig tid var vart jag ville komma.:tummenupp

Ta en vilodag extra från träningen bara... Vilan ska inte underskattas om man vill växa óch bli grov...
Man måste inte träna 6 dagar i veckan för att lägga på sig muskelmassa. Speciellt inte om man jobbar med kroppen...

Det du måste tänka på är att skyffla i dig mat, å då menar jag mycket mat! 3-4 portioner per måltid är inte helt fel. Då går det att gymma hårt med ett redan tungt arbete, normalt sett är det detta som håller människor tillbaks när det har ett tungt arbete och gymtränar samtidigt; för lite energi/mat!:tummenupp

Ta en vilodag extra från träningen bara... Vilan ska inte underskattas om man vill växa óch bli grov...
Man måste inte träna 6 dagar i veckan för att lägga på sig muskelmassa. Speciellt inte om man jobbar med kroppen...
Rättare sagt, man SKA inte träna 6 dagar i veckan, under träningen bryter man ju ner musklerna, det är under vilan man bygger upp dom och blir starkare och större igen. Tränar man så pass mycket är det viktigt att ta en vilovecka ibland, så kroppen hinner komma ikapp.

Rättare sagt, man SKA inte träna 6 dagar i veckan, under träningen bryter man ju ner musklerna, det är under vilan man bygger upp dom och blir starkare och större igen. Tränar man så pass mycket är det viktigt att ta en vilovecka ibland, så kroppen hinner komma ikapp.

Jo, i mina unga år så jobbade jag tungt samt tränade 6 dagar i veckan (dum som man var)... Vilket slutade med att jag började få ont i leder. Jag fick en grum muskelkondis. När träningspolarna började bli uttröttade i seten så kunde jag fortsätta bra länge kändes det som. Men att bygga massa på det viset är värdelöst.

Sitter mest vid ett skrivbord men har testat lite av varje och tycker nog att ett lite halvlätt fysiskt arbete är det som ger bästa förutsättningarna för annan träning. Med ett riktigt hårt fysiskt arbete har man ingen energi över till riktig träning och den träning man får på arbetet är inte på något sätt jämförbar med riktig fysträning.

Byggnadssnickare är dock inte så hårt fysiskt att jag tycker det borde hämma den riktiga träningen.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år