TUNG dag, jävligt tung dag

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
TL 1000S
Dagen började med att jag tvättade, städade och sen skulle jag fara till Biltema, detta istället för att plugga på en omtenta....Så långt allt gott... Märkte när jag kom susande på motorvägen att det kändes skumt på vänster sida, vid fickan... Kände efter och jo visst, fickan var öppen... den fickan som jag har nyckeln till skivbromslåset i.... Framme vid butiken så var mina värsta farhågor sanna... Nyckeln var borta... :huvet Handlade mitt pick och pack och tänkte att ja får väll helt enkelt åka samma vända igen och spana (iofs tråkigt då det bara var motorväg som jag kört)... sagt och gjort, jag åkte tillbaka till hemmet och började på samma tur igen.... efter 2 kurvor på väg in i en rondell, vad händer då? JO den lilla pinnen som sticker ut från växelföraren lossnar mitt i en nerväxling... AAAAAARGH :död småpanik... köra tillbaka på ettan och upp i lägenheten hämta en hoper muttrar och en bult, tar även med reservuppsättningen med nycklar, vilka jag soppar i fickan och drar igen dragkedjan för att ha dem säkra... moddar ihop växelföraren... å så iväg..... spanar som en tok efter nyckeln och missar avfarten... SATAN vända på nästa oh tillbaka och av för att komma in på yttre ringen runt Malmö, men icke, då har nått spånhuvud bestämt att man inte kan köra runt och ut åt det håll jag vill... men det fattade ju inte jag förrns jag traslat mig runt en hel del kring avfarten.... lessnar som fan och bestämmer mig att en nyckel till ett lås inte är värt den här mödan, med min tur skulle den säkert ligga mitt på vägen och jag bli överkörd när jag försökte ta upp den.... kör iväg till Lillemans för att köpa nytt lås, vågar ju inte låsa hojen med ett lås som en nyckel e borta till juh... kommer hem igen och ska parkera... låser hojen och tänkte att jag kan ta bort det gamla låset från hållaren och ta med upp... stoppar ner handen i fickan, som nu var stängd, och tar upp reservnycklarna, trodde ja ja.... ingenting här och ingenting där... i hela stället..... :confused: FAAAAAAAAAN nu blir det till att kapa loss det gamla låset och framförallt byta tändningslås då den nyckeln var med på reservknippan.... svär och börjar gå mot lägenheten...sen till festen som jag ska på ikväll blev jagå, undrar om man vågar gå dit, blir bombis nerslagen om dagen fortsätter så här... in i rummet och vad ligger mitt på golvet, jo reservnycklarna :yoparty som jag så säkert stoppat i fickan och stängt... SKÖÖÖÖÖÖÖNT att slippa byta tändningslåset....

Så nu ska jag duscha och sen supa utav bara faaaan! :fyllisar

Ps. OM nån som kör yttre ringen mellan E22 och Biltema i Malmö och ser ett svart nyckelband med sporthojloggan på... PMa mig Ds.

hehe jag vet hur det där känns.. inte alls roligt.. jag tappade mitt körkort förra veckan.. fick soppatorsk och kunde inte vrida på reserven när jag körde så jag stannade i kanten, vred på den, och så skulle jag öppna tanklocket för att se hur mycket det var kvar.. glömde dock stänga fickan där jag hade nycklarna tillsammans med mitt körkort löst.. när jag sen stannade i stan för att tanka såg jag att den var öppen fickan och tänkte bara att ja, nu har allt flugit åt skogen. Jag hade tur, för nycklarna låg kvar men inte körkortet. Så jag körde tillbaka samma väg jag hade kört innan och körde intill kanten i gåfart och hittade kortet efter 25 minuters letande.. det låg i kanten på vägen.. Det var gött att hitta kan jag säga :) :banana Så numer kollar jag ca. 10 gånger att jag har stängt alla fickor innan jag kör :D

Precis, se hur det går när man skiter i att plugga ;)

Skämt åsido, se det från den ljusa sidan, nu när det är vår kan du ju åka iallafall..

Gladpack skrev:
2097821 Precis, se hur det går när man skiter i att plugga ;)

Skämt åsido, se det från den ljusa sidan, nu när det är vår kan du ju åka iallafall..

Här ser du en som kollar pengar,pass och biljetter 1846 ggr på vägen till flygplatsen vid utlandsresor. Kollar fickorna 2 ggr varje gång jag ska ut.
Ändå har jag mulat 3 broms-skivor med skivbromslås. Det vilar en förbannelse över dessa helvets-lås. Men ... finns det några bättre :va

folk o deras fickor....har sett det mesta flyga ur folks fickor..visa kort,pengar,nycklar,mobiler ja kort sagt det mesta...
tyvärr måste vi ha dom sakerna med oss....önskar snart it åldern slår till på allvar o alla har inbyggda chip i fingrarna eller nåt...peta på DIN hoj,bil,villa..bing så e det upplåst,startat,låst ja ...

Haha, vilken story...

Har sett dig tvätta bågen en gång.. Bor 50m ifrån dig.. Den är fin! Vi kan ju ta ett race nån dag, jag kan ju starta 400meter före med min babyracer.

Peace //kowal

Ett bra knep är att köpa ett SH nyckeband så slipper du besvären igen :D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!