Tummen upp!!!

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Bra jobbat med tanke på vilka förutsättningar som gällde!

Guess who?

En eloge till Er andra som var med och körde och flaggade idag!
Alla höll sig på hjulen och det är MYCKET bra med tanke på hur blött det var. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0018.jpg
    IMG_0018.jpg
    90.4 KB · Visningar: 53
Last edited:
Kurvmakaren skrev:

Guess who?

Alla höll sig på hjulen och det är MYCKET bra med tanke på hur blött det var. :tummenupp

Jag tror att det är en väldigt slö på regn
och höll på att välta hojen när han skulle lasta på för hemfärd
och han heter (............) :banana

vill också säga att det var strångt av flaggisar och ledning
med tanke på regnet att stå där blöta och frysna :Bugar

Last edited:
micke.a skrev:
Jag tror att det är en väldigt slö på regn
och höll på att välta hojen när han skulle lasta på för hemfärd
och han heter (............) :banana

vill också säga att det var strångt av flaggisar och ledning
med tanke på regnet att stå där blöta och frysna :Bugar

Du har så rätt så att det är (............) . Hur visste du det? :confused:

Det gick bra för dig också idag, såg jag...Kul att du funnit dig tillrätta på hojen.

Kurvmakaren skrev:

Guess who?

Den där tiden är MIN!!! :D :D :D :tummenupp
Kan väl bara tillägga att jag är förbannat nöjd med den med tanke på vädret.
Det finns dock mer att ge, under minuten är inte alls omöjligt.
La 1.04.65 i värsta regnstormen också, på sista varvet. Behöver vindrutetorkare för att köra fortare. Såg inte ett smack...
Bromsarna fungerade halvtaskigt det passet också. Nån som vet om det skiljer sig med järnskivor jämfört med vanliga stålskivor i regnväder???
Verkar så i allafall. Ena passet funkar dom bra, andra knappt alls.

Även om jag är nöjd med tiden blir man ju snabbt påmind om att det går att köra myyyyycke fortare i regn. Micke.a lämnade hjärnan hemma o körde på som om det var torrt. Kul att det är nån som visar var skåpet ska stå!

Förbannat roligt var det idag. Endast 2 grupper pga stort manfall. Det blev långa och många körpass för oss andra. Inte mig emot, ni får gärna stanna hemma. :tungan :D

Stort tack till Sydskanes Emse som som vanligt körde på trots oväder. Ett extra stort tack till flaggvakterna, utan er hade det inte blivit nåt. Hoppas ni fick lite underhållning iallafall.

Och som Hans sa, förbannat kul att ingen vurpade. O det trots att det inte körde speciellt långsamt och insjöar på banan.
(Den sjön får gärna fortsätta vara där, rundar man den precis får man ett klockrent spår in i långvänstern...).

Passar på att skicka ett "tycka synd om" till Silversurfarn också. Trist det blev så lite körning för dig. Slicks i regn är ingen hit. Sälj huset o köp extrafälgar! :D :D

Last edited:
micke.a skrev:
höll på att välta hojen när han skulle lasta på för hemfärd

Det tar några gånger att lasta för att man ska få kläm på det. Ny konstruktion nu juh för att kunna ha bägge cyklarna med... :D :D
Väl på plass står di stabilt. :)

Den mängd vatten som kommit de senaste dagarna gjorde banan extremt VÅT. Det kommer en extra dräneringsledning vid det partiet där sjön var och vi får hoppas att den är där så snart som möjligt.

Helst av allt vill vi ju se torr bana men det verkar ju utebli den här sommaren.

Kurvmakaren skrev:

Guess who?

En supereloge till alla funkisar, jag kom ut mest för att få krama Jan-e :kär

Dagens raket va micke.a, dagens surprajs va korv me sallad som körde riktigt bra idag, dagens bromskloss hette BrinK, men iof hade jag och BrinK en rolig fight i blötan.

Metallis & Boxer members of Team The Båtten Is Nådd körde 3 ggr 2 varv och sen började dom mecka med fjädringen :gnissla

/N.Öjd

GSXR1100R skrev:
En supereloge till alla funkisar, jag kom ut mest för att få krama Jan-e :kär

Dagens raket va micke.a, dagens surprajs va korv me sallad som körde riktigt bra idag, dagens bromskloss hette BrinK, men iof hade jag och BrinK en rolig fight i blötan.

Metallis & Boxer members of Team The Båtten Is Nådd körde 3 ggr 2 varv och sen började dom mecka med fjädringen :gnissla

/N.Öjd
Brink var kanske en bromskloss men du körde fortare det passet än passen innan. :tummenupp

Ni skulle kanske köpt en blåtakt istället så hade ni kunnat meka satan också... :tungan

Annars är det helt okej om ni lämnar in redan nu så att Team Slow Motion Racing kan komma bort från reservlistan... :D :D

CorbenDallas skrev:
Brink var kanske en bromskloss men du körde fortare det passet än passen innan. :tummenupp

Ni skulle kanske köpt en blåtakt istället så hade ni kunnat meka satan också... :tungan

Annars är det helt okej om ni lämnar in redan nu så att Team Slow Motion Racing kan komma bort från reservlistan... :D :D
Nja iof taggade BrinK till vild attack men på baksidan så räckte inte den rosa fjollmoppen till, men visst hade vi en härlig fight.

Nu ska du bara lära dig att gasa i torrt oxå :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Nja iof taggade BrinK till vild attack men på baksidan så räckte inte den rosa fjollmoppen till, men visst hade vi en härlig fight.

Nu ska du bara lära dig att gasa i torrt oxå :tummenupp

Ja, det blir nästa bekymmer... :va

Kurvmakaren skrev:

...och en stor eloge till :Bugar organisatörerna på Sydskanes Emse, för att ni låter oss vanliga dödliga gasa av oss lite!
Tyvärr kan ni ju inte hjälpa vädret, men jag hade iaf riktigt kul i går trots blötan. :) :D

Även ett stort tack också för att du hjälpte mig ställa in fjädringen. :tummenupp Den känns mer lättsvängd och förlåtande nu, även om det inte gick att pressa den på något sätt igår.
Synd att jag förmodligen inte får tillfälle att testa på banan igen förrän i mitten på Augusti. :(

Diablo skrev:
Kom vi inte fram till att tiderna berodde på gashäng...? :brinnerup
Helt klart. Finns inte en chans jag vågar gasa annars...
Ska nog skita i att fixa det där, har man tur hänger den hela varvet!!! :banana

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...