Tummen upp för FC-Moto i Tyskland.

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Jag har letat runt på nätet efter någon som säljer MC-utrustning till vettiga priser, hittade FC-Moto i nån tråd här på SH. Beställde mina prylar, Ett par Alpinestars S-MX Plus och ett Arai-visir, förra tisdagen och igår låg det en UPS notification i brevlådan, ringde UPS och ändrade adressen till jobbets och för en halvtimme sedan stog de här med mitt paket. Jävligt smidigt! Priset blev 2850:- för allt inkl. frakt, det tycker jag är riktigt bra! :tummenupp

Edit: Visiret var knappt billigare än i sverige, så stövlarna kostade 2250:- inkl. frakt. Listpris i Sverige 2995:-, kan prutas ner till 2795:-

Last edited:
PMR skrev:
Jag har letat runt på nätet efter någon som säljer MC-utrustning till vettiga priser, hittade FC-Moto i nån tråd här på SH. Beställde mina prylar, Ett par Alpinestars S-MX Plus och ett Arai-visir, förra tisdagen och igår låg det en UPS notification i brevlådan, ringde UPS och ändrade adressen till jobbets och för en halvtimme sedan stog de här med mitt paket. Jävligt smidigt! Priset blev 2850:- för allt inkl. frakt, det tycker jag är riktigt bra! :tummenupp

Edit: Visiret var knappt billigare än i sverige, så stövlarna kostade 2250:- inkl. frakt. Listpris i Sverige 2995:-, kan prutas ner till 2795:-
Dom är hyffsade tycker jag. Beställde ett helt kit därifrån (allt utom skinnställ). Fick jaga dom i 2 veckor med mail (som ej blev besvarade osv) innan dom ringde mig och frågade hur jag ville betala. Ehh jag vill betala som jag skrev i beställningen ffs, dvs COD. -Ok då skickar vi ordern imorgon.

Men dom har bra priser och stort sortiment, kommer garanterat att handla från dom igen.

Å jag har väntat i 11 dagar nu. Jag mailade dom å fråga hur lång tid det skulle ta å dom sa att det skulle ta 7dgr. Beställt vector boots å gp + handskar. Vill ha nuuu!!! :4skrika

Har också handlat på FC-moto...och det är värdelöst att maila med dem. Gjorde det i 2-3 veckor, inget hände....så ringde jag, dagen efter var paketet på gång till sverige.

Nu har jag fått ett mail (efter att jag mailat dom igår å fråga vart i h-e mina grejer tagit vägen?) där det stod att handskarna ej fanns i lager :3freak å att dom skulle få dem nästa vecka. Så när får jag grejerna då? :va Om 2 veckor? Har ju redan väntat så länge!! :6surkart

Beställde 25 juli, idag äre den 17 aug :4skrika Hur länge ska man behöva vänta? :5sure
Borde man ringa? Guten tag, ich vill mein boots gehaben! Jetzt! :3freak

Husabrud skrev:
Beställde 25 juli, idag äre den 17 aug :4skrika Hur länge ska man behöva vänta? :5sure
Ring föffan, då skickar dom det säkert direkt.

Husabrud skrev:

hum, jag mailade dagen efter beställningen och frågade när grejerna skulle skickas, den veckan sa dom, på måndagen när jag kollade igen hade de inte skickats så jag skicka iväg ett andra mail, dagen efter var prylarna på väg och det tog 5 arbetsdagar.

Totalt tog det 2 veckor...

Smidig leverans till dörren och enkel betalning via nätet var perfekt iaf :tummenupp

blir nog fler beställningar därifrån troligtvis

meeeeennnn!!

Nu har jag fått mina fräna vectorstövlar. Beställde även 2 par Alpinestar GP Plus handskar, 1 stlr Large å 1 strl Small. Largehandskarna har dykt upp men ej smallhandskarna. Vad menas?
Jag ringde till tysken (innan jag fått dessa grejer) å snacka med nån nisse där som ej var så haj på engelska men han sa iaf att allt var på väg, skulle komma i 2 olika omgångar. Stövlarna först, handskarna sen. Men hörrö, :7peta du glömde ju mina! :4skrika
Måste man ringa igen nurå? Mein deutsch ist nicht so gut!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8