Tumgas?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Denna sommar har det blivit en hel del vattenskoter och fyrhjuling. Tyvär verkar det vara slut med det nu då det var 16 grader i Östersjön (jag vill ha minst 25) och lägre än så sträcker jag mig inte med våtdräkt. Kanske ska ta fram torrdräkten. Fyrhjulingen kördes sönder igår :gråta

Nu till min fråga; varför har dessa fordon alltid tumgas?

Man tappar ju helt känslan på gasen + att man har varit påväg att bryta tummen ett par gånger på fyrhjulingen när man "kört hårt" i teräng.

Jag skulle tro att du tappar känslan ännu mer om det vore rullgas på dessa maskiner. Framförallt i knölig terräng där det guppar mycket och går fort, lite halvsvårt att hålla någorlunda jämn gas :tungan

kåteämm skrev:
2484678 Jag skulle tro att du tappar känslan ännu mer om det vore rullgas på dessa maskiner. Framförallt i knölig terräng där det guppar mycket och går fort, lite halvsvårt att hålla någorlunda jämn gas :tungan

Tänkte oxo så men det fungerar ju helt utmärkt med rullgas på cross. Där guppar det mycket och går fort oxo. På vattnet kanske du har rätt i att man har bättre känsla i tummen.

Lättare på en cross då du inte behöver burka över i varje kurva, kan bli en aning svårt att hänga över på en sida på tex en skoter el. 4-hjuling om du har rullgas :)

Jag och farsan sätter på rullgas på våra fyrhjulingar, han har gjort det ändå sen han köpte en för första gången.

Jag själv har kört med det i 6 år iaf, bra mycket skönare än tumgas. Jag har aldrig känt vid något tillfälle att tumgas är bättre. :)

Btw.. man får fan kramp i tummen med tumgas efter att ha kört ett par mil. Det suger. :tungan

T.ex på en snöskoter så kan det ju vara rätt farligt att ha rullgas och hamna hängandes efter skotern med hissad trottel,talar om egen erfarenhet då jag har haft en skoter med rullgas:D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg