Tullinge???? Tillåtet eller inte???

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Någon som vet ifall det går att åka (öva wheelies) på banorna på Tullinge flygfält utan att det blir en massa tjafs?

Ska isåfall dit idag och leka lite :)

MVH
Jocke

Nej. Det är fortfarande i första hand ett flygfält, och du vill nog inte ha en propeller i huvudet när du uiiiilar omkring. Det råder ju ingen brist på ställen att uiila på i Stockholm precis.

R1 wannabe skrev:
Någon som vet ifall det går att åka (öva wheelies) på banorna på Tullinge flygfält utan att det blir en massa tjafs?

Ska isåfall dit idag och leka lite :)

MVH
Jocke
Akta så du inte får ett flygplan i huvudet.
Botkyrka Flygklubb håller väl fortfarande till där. Ett litet tag till iaf.

Last edited:
Webspy skrev:
Inte tillåtet !
Den bana där körskolorna har manöverprovsövning då, efter "kontorstid" så att säga? Där landar det väl inga plan, inte för att det officiellt lär vara tillåtet, men tror ni att folk blir sura om man latjar lite där (svaret lär ju iofs bli JA, som vid alla flygfält :))

Mattias skrev:
Nej. Det är fortfarande i första hand ett flygfält, och du vill nog inte ha en propeller i huvudet när du uiiiilar omkring. Det råder ju ingen brist på ställen att uiila på i Stockholm precis.
Ge mej några bra ställen då Mattias?
Oftast är det ju så mycket bilar och det är onödigt att reta redan Mc-fientligt inställda ännu mer.
Måste få leka lite idag. Har kommit till ett läge där jag då och då kan hålla konstant fart på 2an och vill kunna göra det varje gång :)

sgtpepper skrev:
Den bana där körskolorna har manöverprovsövning då, efter "kontorstid" så att säga? Där landar det väl inga plan, inte för att det officiellt lär vara tillåtet, men tror ni att folk blir sura om man latjar lite där (svaret lär ju iofs bli JA, som vid alla flygfält :))

Nej... körskolorna måste sluta tidigt pga studentbostäder som gnäller över ljudet.

Så om dom gnäller över standard 750F med orginalsystem lär dom inte bli överlyckliga om någon R-hoj med typ ett Yoshi ylandes på 16.000 varv tränar slang. Det tar nog inte så lång stund innan det dyker upp någon som tycker att du borde lämna området innan du får en yxa i huvudet eller någe......

Min polare höll på att fronta ett litet sportplan där förra året, håll blicken högt bara, ingen som gnällt på oss iaf!

Man kan om man vill.. klart att folk blir griniga, men framför allt se upp för flygplanen har själv inte vart alltför långt ifrån ett

GixxerJensa skrev:
Man kan om man vill.. klart att folk blir griniga, men framför allt se upp för flygplanen har själv inte vart alltför långt ifrån ett

Ska ni ut och åka ikväll? Skulle gärna vilja följa med isåfall om det är ok. Vi sågs ju igår och det var den roligaste turen denna sommar förutom olyckan på Bogesund. Särskilt när du körde om mej :)

MVH
Jocke

va där och flög för första gången i lördags,
inne vid cafeet sitter allafall skyltar med nr till snuten ifall motorcykelåkare upeehåller sig på banan.

Så jag tror inte dom gillar det....

~Sarkasm mode on~
Någonsin funderat på vad alla bommar och stängsel runt tullingefältet är till för :va :va :va
Ett alt kan ju vara att lägga sig på tågspåret och köra lite sit-ups eller varför inte knalla ut på motorvägen och köra lite armhävningar...
~Sarkasm mode off~

Nej, absolut inte tillåtet. Bara för att de i klubben (jag har varit medlem och känner många av dem) inte åker runt och kör bort enskilda nötter som ändå tar sig in emellanåt betyder det inte att det är tillåtet. Man har (fram till nu?!?) litat på att folk kan läsa skyltar och respektera dess innebörd och även om de struntar i dem och tar sig in på området har sån pass självbevarelsedrift att de för satan i helvete inte ger sig ut på banorna.

Jag antar att detta är ett inlägg av en förvirrad hormonstinn tonnåring, så jag ska inte gnälla allt för mycket denna gång.

Men så att det är helt klart, banorna är off limits!

Där misstar du dej kraftfullt!!!!
Det är en enkel fråga från en gubbe i 40års åldern
Och JA jag har greppat budskapet....

Anledningen till att jag frågade var att jag har hört att ni använder den ena banan till 99% och den andra bara när vinden gör att ni måste.
Sen trodde jag det var någon "driver safety school" eller något som huserade på den andra banan och då skulle det inte göra något om vi åkte där.

Jag frågade i all välmening och för att jag inte visste så bespara mej gnället.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph