Tullhundsdjävlar.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man kan ju gå i gång för mindre.
Hur fan tänkte hunddjävlen????

Tullhund frias från smörgåsstöld
En tullhund smaskade i en resenärs smörgås. Resenären klagade till Tullverket. Nu frias hunden.

Dramat utspelade sig ombord på ett Öresundståg, skriver Sydsvenskan på nätet.

En av tullens hundar ska ha stulis en resenärs smörgås och sedermera käkat upp den. Smörgåsen, inte resenären.

Resenärens klagan blev ett mejl till Tullverket i början november. Denne begärde ersättning för förlorad smörgås. Tullverkade hörde av sig till resenären för att fråga om smörgåsens värde, men inget svar uppges ha inkommit.

Av denna anledning avskriver Tullen nu ärendet.

”Samtidigt beklagas hundens misstag och resenären/hundsponsorn får det lugnande beskedet att myndighetens hundar utbildas i att inte uppmärksamma andra föremål än dem som de har tränats på att eftersöka”, skriver Sydsvenskan.

Källa Helsingborgs Dagblad.
http://hd.se/blogg/djurbladet/2012/02/10/tullhund-frias-fran-smorgasstold/

Men va fan hunden var väl hungrig

Och som alla myndighetspersoner så är väl ävan han korrupt och drygar ut lönen så gott han kan

Kanske fick han inte tillräckligt utav sin arbetsgivare

Hahaha, det var väl någon av tullarnas privata hundar som dom ibland har med sig på jobbet.

Dom har nämligen så få riktiga hundar att dom drygar ut med sina egna, dom hittar förvisso inget knark, men tullarna ser ju vilka som börjar svettas och kan ta in dom på kontroll...

Ibland ligger det kvarglömda paket där folk har suttit.. :rolleyes:

Ibland ligger det kvarglömda paket där folk har suttit.. :rolleyes:

Jag är tveksam till hur stor nytta en otränad hund gör... Om jag var smugglare så skulle jag i lägga upp mina paket på en hylla och sedan sätta mig någon annanstans i vagnen. Hittar tullarna paketet så ska jag vara på behörigt avstånd och har ingen anledning till att svettas.

Jag är tveksam till hur stor nytta en otränad hund gör... Om jag var smugglare så skulle jag i lägga upp mina paket på en hylla och sedan sätta mig någon annanstans i vagnen. Hittar tullarna paketet så ska jag vara på behörigt avstånd och har ingen anledning till att svettas.

I den gamla vanliga genomgångstullen har det fungerat utmärkt.

Det händer att tullarna sitter civilklädda i vagnen och sedan reser sig upp direkt efter/under bropassagen, tar på sig västar och går längs vagnen och frågar. Efteråt så tar de av sig till civikläder igen och sätter sig. Du sticker nog ut duktigt om de ser dig lägga något på en hylla och sedan sätter dig någon annanstans.

Det händer att tullarna sitter civilklädda i vagnen och sedan reser sig upp direkt efter/under bropassagen, tar på sig västar och går längs vagnen och frågar. Efteråt så tar de av sig till civikläder igen och sätter sig. Du sticker nog ut duktigt om de ser dig lägga något på en hylla och sedan sätter dig någon annanstans.

Om det nämnda paketet även innehåller bajsblöjor kanske tullarna är mer förstående. Vem vill sitta nära sånna?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back