Tullen

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Hej

Jag har fått hem prylar från USA som fastnant i Arlandas post terminal utrikes brev. Tullen efterfrågar innehåll samt faktura/kvitto. Är jag rökt, måste jag betala moms och tull avgift nu?

Tacksam för information eller ideer.

// Jannis

:huvet
 
lätt fixat!

Maila revlimiters, be dom faxa dig ett kvitto på önskad summa, ta med pappret till Arlanda o Voila!

lycka till!
 
Det luktar bränt.... :huvet

Vad står det för värde på paketet? Ibland kan man slippa moms/skatt om avsändaren skriver "gift" (gåva) på paketet och tarbort eventuella instruktionsböcker eller liknande. Har tagit hem en del fallskärmsprylar från USA genom åren. När Tullen frågar efter vad sakerna är värda så brukar det vara kört..... :3freak
 
I Finland

Dom gångerna (inte många men iallafall) dom frågat om värde, fast det står gift på paketet, har det varit kört. :huvet

Fast sen igen har tullen alldeles för lite att göra här. :rolleyes:

Om du får ett billigare kvitto från avsändaren så får du hoppas att dom inte satt ett "riktigt" kvitto i paketet och att tull-typerna öppnar det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top