Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gäller det EU ocksåGixxerMike skrev:Tullavgiften är väl bara någon hundring men du får betala moms 25% på hela summan inklusive frakten om du har otur.
det blir ca 3500.Joe Schmoe skrev:Min Yoshi kostade 2700 + frakt + 3% tull + 25% moms på det...
lema skrev:gäller det EU också
lema skrev:gäller det EU också
Tias skrev:då skickade puckot med ett kvitto som talade om hur mycket jag egentligen hade betalat även fast jag bad om honom säkert 5ggr att inte skicka med något
majtii skrev:Tror inte "puckot" vill riskera bli av med sitt business license bara för att du vill momsfuska.
majtii skrev:Tror inte "puckot" vill riskera bli av med sitt business license bara för att du vill momsfuska.
CPMS skrev:Ett litet tips: se till att dom skriver ner värdet och inte utelämnar det helt.
Sist jag fick ett paket från USA utan värde angivet på tulldeklarationen höll dom kvar paketet tills jag skickat en kopia på fakturan eller annat bevis.
Skickas det som gåva på max 500kr inklusive fraktkostnad är det tull och moms fritt, vanlig handelsvara blir det tull och moms på hela beloppet.
Räkna INTE med att paketet slipper igenom så enkelt längre och du kan få betala frakt inom Sverige om den som fraktar paketet från ex. USA inte har något eget sätt att frakta paket inom Sverige.
Är det inte 1000SEK? Eller är det olika om man bär med sig grejjerna eller om man får det skickat?Mattiaz skrev:Om detaljen är värd mer än 500 SEK, så skall man tulla och betala moms enligt lag. Sen är det väl inte säkert att de kollar just ditt paket.
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |