Nu är väl inte Krav Maga en sport utan mer en självförsvarsteknik/stridsteknik. I dagens samhälle vore det kanske inte så dumt att ha lite grunder i det
video
Tuffaste sporten = manligaste sporten ?
Skulle inte vilja byta plats med killen på den här bilden. Men jag har ingen aning om hur det gick. Hittade bilden på nätet. Ser ut som om han kommer att landa i vattnet och få 600 kg häst som slår runt över sig... Med tanke på hur få utövare det är, så är dödstalet i fälttävlan väl högt...
View attachment 353337
I övrigt kan jag inte fatta detta men kram maga. Det är ju bara en i raden av akido sporter. Bara att dom leker ännu mer med vapen. Antingen är sporten för dödligt för att kunna tävla med eller så är mästarna för fina för att delta. Säkert är killen på klippet livsfarlig men det är många simpla mma killar också.
Enduro tex anses ju som tyngre än motocross bara för att man kör i kanske 3 timmar istället för 30min. Men min personliga erfarenhet är att crossen istället blir så mycket intensivare att jag direkt efter målgång känner mig betydligt mer slut efter en crosstävling.
Under en crosstävling har jag en snittpuls på 170-175 men i enduro snittar jag 150-160 så det är inte direkt självklart vad som är jobbigast.
Återhämtningen går ju dock snabbare efter en crosstävling.
Motionär?
Prova att köra lite flerdagarstävlingar.
Det är svårt att föreställa sig hur totalslut man är på sjätte dagen.
Jag skulle nog säga Australiensisk fotboll. Ta bara snittåldern på när de anses som slut. En Rugby ser man ju en del äldre spelare.
I övrigt kan jag inte fatta detta men kram maga. Det är ju bara en i raden av akido sporter. Bara att dom leker ännu mer med vapen. Antingen är sporten för dödligt för att kunna tävla med eller så är mästarna för fina för att delta. Säkert är killen på klippet livsfarlig men det är många simpla mma killar också.
Detsamma gäller tävlingskarate, teknikerna påminner mer om värja. In snabbt och snabbt ut, plocka en poäng samtidigt som attackeraren är så fokuserad på sin snabba reträtt tillbaka att all kraft försvinner i ingenting.
Jag har tränat Shotokan. Jag fick tillsagt att glömma allt jag lärt mig när jag började på en ny klubb .
Detsamma fick syrran höra när hon började med boxning. Gard med en näven vid midjan
...det där kan ju omöjligt va världens farligaste sport.Fälttävlan är ju iaf rankad som världens farligaste sport.
...det där kan ju omöjligt va världens farligaste sport.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |