Tuff träning för polisen

Ähh vafaan det där var väl inget....det finns några filmer på japanska mc-poliser som gör inträdesprov......... försök hitta dem...DET är imponerade:yoparty

Rasorblade skrev:
2519193 Ähh vafaan det där var väl inget....det finns några filmer på japanska mc-poliser som gör inträdesprov......... försök hitta dem...DET är imponerade:yoparty

Kan försöka :)
Jag blev iallafall imponerad - Kanske för att jag är r00kie.

aldrig fattat varför jänkarna valt en sådan uppenbart klumpig och slö motorcykel som uttryckningsfordon, idioti :huvet

Härligt....inte ens Rossi skulle utgöra något större hot på en sådan gjutjärns spis.....pinsamt....faan en gaffel truck kör ju förmodligen lika snabbt genom dessa fantasifullt och förmodligen vetenskapligt utformade kon-banor...Mu HA HA HAHA

oavsett hu rklumpig eller ful hojen är så spöar dom skiten ur oss alla.. sluta fjolla & erkänn er besegrade :tummenupp

mini-knutten skrev:
2519773 aldrig fattat varför jänkarna valt en sådan uppenbart klumpig och slö motorcykel som uttryckningsfordon, idioti :huvet
Ska vi dra? ;)
/J

mini-knutten skrev:
2519773 aldrig fattat varför jänkarna valt en sådan uppenbart klumpig och slö motorcykel som uttryckningsfordon, idioti :huvet

Ja vid jakt så kan dom greja fram en helikopter på ett par minutrar,så
då är man körd oavsett hur du kan köra.
Så då räcker det med att mc-polisen hänger på hyffsat,och så har vi dom duktiga poliserna i bilarna :)

Helikoptern går ju att köra i från.

Om hkp toppfart ligger på c:a 250 km/t och ligger någon mil från jakten och föraren är ghostrider så hinner den aldrig fram.
Även i ett läge där den ligger mycket närmare kanske den inte hinner fram.

Topphastigheten i flygsammanhang är ju airspeed - farten jämförs mot luften - om helikoptern har en motvind på 20m/s så har också toppfarten sjunkit till 190km/t i ett givet läge.
På dom normala höjderna som hkp är operativ så blåser det alltid - så polispiloterna är lika blåsta på toppfarten som mobiltelefonanvändare är av driftstiden på nallarna.

Enda skillnaden är la att dom kan ha medvind...då går det fortare..

Jag har vid flera tillfällen hört helikoptern att den blivit frånåkt...

Så är vägarna mycket raka , helikoptern har en viss flygtid till efterföljandet och så vidare så skiter det sig.

man hade nog inte försökt köra ifrån en sådan inne i stan.. de var lite smått duktiga, liksom de japanska, endel filmer man sett därifrån å de är ju nästan sjukt.

Intressanta banor de hade. Gillade verkligen mud run och obstacle course, först ner i leran och sen få däck kastade på sig. :tummenupp

Hur är det för den svenska polisen då? Har dom ingen rolig kon bana. :va

Jörgen Karlsson skrev:
2520381 Ska vi dra? ;)
/J

om jag får 300 meters försprång på 402 så :tummenupp

Att stödja den inhemska industrin är den enda vettiga orsaken till de valt HDs som polishojar tror jag. Visst, det går att få en glidare att åka snabbt rakt fram, och förmodligen kan de svänga lite med rätt förare också. När man ser grabbarna köra "bra" på glidare börjar man undra lite vad de skulle kunna göra med bättre lämpade hojar.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda