ttr delar på en tte ???

Micke-cbr600

Duke´n
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
Tjenare
Passar tanken o sadel från en tt600r -99 på en tt600e -96 ??
Hur är det med bakskärmen med sidopanelerna ? på dito hojjar ?
Det lär ju inte täcka batterifacket, men jag antar att tte´n har en bredare ram bak än ttr´n ?

Hur vet man om det är plasttank eller glasfiber tank ?
Enligt tidigare förfrågningar har jag fått fram att det går att behandla en glasfibertank med något medel invändigt för att sedan kunna lacka den men att detta inte går på en plast tank.

Mvh Micke

Finns en kille på forumet med nickname: Teo

PMa honom, han har haft liknande hojar som han byggt om en del.

:yoparty

Kaparn skrev:
Finns en kille på forumet med nickname: Teo

PMa honom, han har haft liknande hojar som han byggt om en del.

:yoparty
Tackar så mycket, det ska jag göra

Tja, Jag vet faktiskt inte... Lite nyfiken själv på det. Jag har studerat ramen på bilder och det är inte mycket som skiljer, man skulle kunna fråga
Mc-proffsen, dom han sådant. Det är svårare att lacka plast för den är fetare än glasfibern men det går...

Men å andra sidan? varför ska du ha på de grejjerna, det är ju kåteemwannabebakstänka med integrerat traffikmagasinetbakljus...

Orginalbakstänkan kostar 150 spänn ny eller så köper du en annan från ufo och bygger om, klart bättre om man uiiilar om kull. :tummenupp

Last edited:
Teo skrev:
Tja, Jag vet faktiskt inte... Lite nyfiken själv på det. Jag har studerat ramen på bilder och det är inte mycket som skiljer, man skulle kunna fråga
Mc-proffsen, dom han sådant. Det är svårare att lacka plast för den är fetare än glasfibern men det går...

Okey, behandlar man tanken med tätningsmedel invändigt även på plast tankar ?

Hur gör man underarbetet för att få det så bra som möjligt ?
Vad använder man för färg ?

Micke-cbr600 skrev:
Okey, behandlar man tanken med tätningsmedel invändigt även på plast tankar ?

Hur gör man underarbetet för att få det så bra som möjligt ?
Vad använder man för färg ?

Jag vet inte Jag brukar går ner i menyn på min mobil tills det står "finnen" sen trycker Jag där och sen blir det lackat...

Vi lämnade in kåpor till en polares sporthoj förra året och det var klassisk pvc i dom ("sporthoj" från tidig kritaperiod..) dom blev gula och det verkade inte vara några probbs men Jag vet inte hur de gjorde...

Vad blir det för lack?

Teo skrev:

Men å andra sidan? varför ska du ha på de grejjerna, det är ju kåteemwannabebakstänka med integrerat traffikmagasinetbakljus...

Orginalbakstänkan kostar 150 spänn ny eller så köper du en annan från ufo och bygger om, klart bättre om man uiiilar om kull. :tummenupp

Mhm, läste ju bara halva inlägget sist :tomten

Jasså bakstänkan kostar inte mer ny, då va det ju jävligt onödigt att köpa ktm bakdel o börja skära sönder. Trodde ju att orginalet skulle va svindyrt (smart att kolla det först kanske)

Jaja vi får se vart det slutar med bakdelen :gnissla

Teo skrev:
Jag vet inte Jag brukar går ner i menyn på min mobil tills det står "finnen" sen trycker Jag där och sen blir det lackat...

Vi lämnade in kåpor till en polares sporthoj förra året och det var klassisk pvc i dom ("sporthoj" från tidig kritaperiod..) dom blev gula och det verkade inte vara några probbs men Jag vet inte hur de gjorde...

Vad blir det för lack?

Det blir nog så att jag får pila ner till skaret´s nummer i telefonen o få det lackat :tummenupp

Har inte bestämt mig än men något annat än orginal iallafall, hela fronten äju svart nu så nåt som matchar med det. Kanske helsvart :confused:

Micke-cbr600 skrev:
Mhm, läste ju bara halva inlägget sist :tomten

Jasså bakstänkan kostar inte mer ny, då va det ju jävligt onödigt att köpa ktm bakdel o börja skära sönder. Trodde ju att orginalet skulle va svindyrt (smart att kolla det först kanske)

Jaja vi får se vart det slutar med bakdelen :gnissla

hehe, jag kommer smacka på en YZ250-bakskärm från 97 på min, en så´n satt det på min gammla som dog på en passat... det blir ssssport!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107411&highlight=tt600s

Micke-cbr600 skrev:
Jasså har du utövat närkontakt med passat oxå, gick inte alltför fort får man hoppas.

Hurpass dyrt o krångligt är det att renovera dämparna fram på hojjen ?
Nå specialverktyg som behövs ?

Nja, från 30 - 0 på en hundradel, Jag hamnade på taket :va det var hans fel, cp-vänstersväng...

Det är väl bara att köpa packboxar och byta... om det är det du ska göra?
Det är inte så svårt, man hajar när man pillar i sär. någon här inne borde ha en bra förklaring på en usd-gaffel annars.

Teo skrev:
Nja, från 30 - 0 på en hundradel, Jag hamnade på taket :va det var hans fel, cp-vänstersväng...

Det är väl bara att köpa packboxar och byta... om det är det du ska göra?
Det är inte så svårt, man hajar när man pillar i sär. någon här inne borde ha en bra förklaring på en usd-gaffel annars.

Japp byte av packboxar är det jag har tänkt att göra, så det är väl bara att sätta igång o pilla.

Man får va glad att det går bra när man göra sånna där luft turer, de kan ju sluta illa även om det går sakta.

Micke-cbr600 skrev:
Japp byte av packboxar är det jag har tänkt att göra, så det är väl bara att sätta igång o pilla.

Man får va glad att det går bra när man göra sånna där luft turer, de kan ju sluta illa även om det går sakta.

Jo tack, bruten armbåge och lårkaka la grande. Det var tråkigt på hojen för den var kul. lycka till med bytet, som sagt någon kanske har en sprängskiss eller så på en USD-gaffel...

Teo skrev:
Jo tack, bruten armbåge och lårkaka la grande. Det var tråkigt på hojen för den var kul. lycka till med bytet, som sagt någon kanske har en sprängskiss eller så på en USD-gaffel...

Jag får fråga runt lite, det är ju alltid smidigare om man vet ungefär hur det ser ut innan man tar isär, men vafaan så komplicerat kan det inte vara.

Det är pga farliga flygturer och försäkringspremier som man (iallafall jag) ger faan i sporthojjar. Det går ju visserligen att köra ihjäl sig på en offroad oxå men risken äju större om man kommer i 200 blås.

Micke-cbr600 skrev:
Jag får fråga runt lite, det är ju alltid smidigare om man vet ungefär hur det ser ut innan man tar isär, men vafaan så komplicerat kan det inte vara.

Det är pga farliga flygturer och försäkringspremier som man (iallafall jag) ger faan i sporthojjar. Det går ju visserligen att köra ihjäl sig på en offroad oxå men risken äju större om man kommer i 200 blås.

...fast Jag har bara varit nära i låga farter då man har skit som korsar färdvägen. I hyperspace brukar det inte vara några probbs...

Teo skrev:
Fint! synd att man är en apa på tyska då :gnissla

Jo samma här :3freak men det är bra sprängskisser/fish på hela hojen m,m.

Sen är det nått ord man ej fattar så ´går det ju snabbt att översätta på internet :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt