TTlight

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Är det några fler här som gärna vill hänga med på en TT men som tycker tempot är för högt så är vi några stycken som tänker spamma in på TT och köra TTlight (utan tillsatt socker).

Tempot blir hastighetsgränserna + lite moms så alla kan hänga med som vill prova på. Jag har lokalsinne som gör att jag kan (och har gjort) köra vile i Lomma så många kringelikrokar är det.

Navigering kommer att ske med solen dvs vi avlutar alltid att köra mot solen= västerut för då bör vi komma fram till kusten så småningom och då är det förhoppningsvis bara att följa vattnet för att komma hem. Molninga dagar kör vi med fegismetoden dvs vi letar upp nån snygg kille att fråga.

Fluffig skrev:
2110035 Är det några fler här som gärna vill hänga med på en TT men som tycker tempot är för högt....

Ja, håller med om att tempot ibland kan bli lite väl högt men känn dig inte pressad av bakomvarande om du åker mer en TT original. Det är alltid du som sätter gränserna och det är bättre att vara feg än att klota. De kör inte ifrån dig, de väntar upp dig och han/hon längst bak ska ha koll på er (och inte pressa)

Jag och Fluffig har snackat lite om att köra just TT-light för att inte bromsa de som vill gazza. Vi är ganska bra på det själva, men kanske inte alltid känner för det.
Grejen är väl att behöver vi fixa lite mer MC-kultur i stan med omnejd, så att folk vet att vi finns och att alla som vill köra med oss är välkomna. :tummenupp

Skulle det sen bli så att det blir lite uppslut på TT,n typ 30 hojar, som inte
skulle behöva va någon omöjlighet med tanke på så pass många som kör i hbg.

Så tycker jag man kör i två grupper så det blir bättre flyt i körningen, och
att ingen ska behöva känna sig obekväm med hastigheten(tempot)

Bara en tanke men vad vet jag :va

Sniper skrev:
2110192 Skulle det sen bli så att det blir lite uppslut på TT,n typ 30 hojar, som inte
skulle behöva va någon omöjlighet med tanke på så pass många som kör i hbg.

Så tycker jag man kör i två grupper så det blir bättre flyt i körningen, och
att ingen ska behöva känna sig obekväm med hastigheten(tempot)

Bara en tanke men vad vet jag :va

Det skulle vara jättekul! Det kanske är dags att göra en ny poll o kolla vilka som är med. Personligen tycker jag det är helt perfekt med två grupper...eller fler!!! :banana

varför light

Motorrad skrev:
2110149 Ja, håller med om att tempot ibland kan bli lite väl högt men känn dig inte pressad av bakomvarande om du åker mer en TT original. Det är alltid du som sätter gränserna och det är bättre att vara feg än att klota. De kör inte ifrån dig, de väntar upp dig och han/hon längst bak ska ha koll på er (och inte pressa)

Hej

Det är ingen fara för jag vet att ni är så snälla och tar hand om oss som inte kör så snabbt men samtidigt är det ett stressmoment när man ligger i slutet av en skara som har bättre körvana än en själv. Dessutom blir det väldigt ryckig körning eftersom man måste gazza rejält för att hinna med de som vill och kan gazza lite mer. Då ökar risken för att man kör i ett tempo som inte passar en och då ökar olycksrisken.

Jag hoppas att vi blir några som kör i lightversionen där vi träffar TToriginal längs med rutten för fika etc och att vi kanske längre fram kan låna in någon som kan hjälpa oss om vi behöver lite extra utbildning i körteknik. Sen kommer ni som kör snabbare att kunna köra i ett jämnare tempo och ha varma däck hela tiden när ni inte behöva stanna på vägen och vänta in oss.

Ni ska inte slippa från oss så lätt utan vi vill underlätta för alla att kunna hänga med på tisdagarna för även om man känner att man någon dag bara orkar glida fram bästa kromstil så ska man kunna hänga med.

Ju fler desto roligare!!!

hmmm...tt-light...ja man kanske skulle prova... :)
:tummenupp
När säsongen väl är igång så brukar vi dela upp oss i två grupper så då sköter det sig själv...sen har vi ju fika-turerna på söndagar...

Ifjor snackades det redan om en Light grupp. Och om jag minns rätt så erbjöd jag mig själv till att var reseledare till denna..

spirre skrev:
2110310 Ifjor snackades det redan om en Light grupp. Och om jag minns rätt så erbjöd jag mig själv till att var reseledare till denna..

Men då verkar det ju ordna sig! Är det ngn som vet hur många som brukar köra när säsongen har kommit igång? :confused:

FallenAngel skrev:
2110391 Ja, det var ju allt ifrån en klunga till en massa :yoparty

Som det såg ut förra säsongen var det mer åt 15 hållet än 50 hållet
med undantag några tillfällen.

Hoppas på bättre uppslut denna säsongen!!

Sniper skrev:
2110497 Som det såg ut förra säsongen var det mer åt 15 hållet än 50 hållet
med undantag några tillfällen.

Hoppas på bättre uppslut denna säsongen!!
Så blir det ju inte, ni är ju så himla farliga o otrevliga så att alla nya känner sig ovälkomna och rädda.

Fast det är bara Zmurf som är det på riktigt för han mobbar mig... :D

Maverick_ou812 skrev:
2110633 Så blir det ju inte, ni är ju så himla farliga o otrevliga så att alla nya känner sig ovälkomna och rädda.

Fast det är bara Zmurf som är det på riktigt för han mobbar mig... :D

Känner inte du dig välkommen :7peta du får ju sjunga om fiskar o sånt
för oss ju :tummenupp Och du får dessutom oss att sjunga med(allsång)

RoH farliga :D :D :D

Sniper skrev:
2110664 Känner inte du dig välkommen :7peta du får ju sjunga om fiskar o sånt
för oss ju :tummenupp Och du får dessutom oss att sjunga med(allsång)

RoH farliga :D :D :D
:rodnar Sjunger jag? Minns jag inte och det jag inte minns har inte hänt.
Ville bara säga att det är inte svårt att känna sig välkommen i Helsingborg, ni är ett gott gäng. Ja förutom Zmurfen då som sagt... för han mobbar mig. :lol

Fluffig skrev:
2110035 Är det några fler här som gärna vill hänga med på en TT men som tycker tempot är för högt så är vi några stycken som tänker spamma in på TT och köra TTlight (utan tillsatt socker).

Bra idé för oss gröngölingar. Blir vi tillräckligt många kanske det funkar med två grupper, annars får vi leta oss lite längre bak i ledet på TT orginal inledningsvis?

Maverick_ou812 skrev:
2110687 :rodnar Sjunger jag? Minns jag inte och det jag inte minns har inte hänt.
Ville bara säga att det är inte svårt att känna sig välkommen i Helsingborg, ni är ett gott gäng. Ja förutom Zmurfen då som sagt... för han mobbar mig. :lol

Va fan...lägg av...jag mobbar väl dig också... :D :pannkyss

:felämne

Maverick_ou812 skrev:
2110687 :rodnar Sjunger jag? Minns jag inte och det jag inte minns har inte hänt.

Hmm. Om någon lämnar ut lite serverutrymme så kan vi nog ordna upp lite film på det. Mest för att hjälpa dig att minnas menar jag. Minnesluckor kan vara farligt
:7peta

PS Hoppas på fint väder imrogon. då blir det TT för första gången :tummenupp

Dede skrev:
2111125 :felämne
Hmm. Om någon lämnar ut lite serverutrymme så kan vi nog ordna upp lite film på det. Mest för att hjälpa dig att minnas menar jag. Minnesluckor kan vara farligt
:7peta
PS Hoppas på fint väder imrogon. då blir det TT för första gången :tummenupp

Har 100MB ledigt, PMa , alla vill se film :)

TJOCKA FETA FISKAR............ :banana

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back