Tt600e

Hellgren

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Zxr 750 -92
Hej!

Jag e inne på att byta bort min sporthoj nu. Tänkte byta mot nått i 20-25 000:- klassen.

Har eventuellt hittat en TT600e -96:a, men det som oroar mig lite, jag hade en XT 600e för inte så länge sen och den var SÅ slö! I min värd gör offroad hojjar bakhjul på gaspådrag på 1:an åtminstone, annars är det inte en offroadhoj. XT fick jag inte ens att lätta upp fjädringen.

Det är inte det att jag vill byta hoj bara för att köra bakhjul, man kan skicka upp en sportis också, jag vill bara veta att jag inte får en mc som inte har nått pulver alls.

Vad tror ni? Någon som har kört en likvärdig hoj? Har ni nått att tipsa om annars i den prisklassen? Jag är inte intresserad av att byta olja efter varje kisspaus, så husa e uteslutet.

/Hellgren

Jag kör en TTR600 -01:a, hade också en XT innan från -95.

Jämför man med XT:n så är de båda hojarna dag och natt vad gäller offroad. Med TTR:n kan man ge sig ut på rätt seriösa spår, t.o.m enduro om man ger sig fan på att göra det.

+Pålitlig
+Bra fjädring
+Lättskruvad
+Crossdäck
+Rolig

-Liten tank
-Slöare motor än t.e.x KTM's motsvarighet
-Blir lätt sur

Sammanfattning: Prisvärd, rolig, hållbar offroadhoj som kräver mindre skruvande än de flesta modeller i sin klass, dock med rätt slö motor.

Jag är stormnöjd. :tummenupp

Tja! Tack för svar, jo TTR:en verkar ju va rätt vettig. Jag glömde nämna att min XT va en 90:a, så det fanns nog några pollar på grönbete. Hur som helst, någon TT har du inte provat? Någon som kanske vet hur mycket skillnad det är mellan TTR och TT?

Du är en minst sagt underbar människa! Det är ju det här jag letat efter. Ska göra en grundlig genomgång nu.

Tack!

Hmm, förrutom att TTR:en är 10kg lättare så verkar ju TT:n inte speciellt mycket sämre på nån punkt. Nån häst och Nm mer till och med. Din gör bakhjul på gasen på 1:an va? :)

Last edited:
Dom där 10 kg extra för TTE beror nog mkt på att den har batteri och elstart mm. till skillnad på TTR:n

Dom där 10 kg extra för TTE beror nog mkt på att den har batteri och elstart mm. till skillnad på TTR:n

Jajjemän, jag har inget batteri. Kickstart.
Elstart är faktiskt något jag saknar... men man tjänar några kg på att inte ha en. Det är en smaksak.

Som du säger så skiljer sig inte hojarna mycket, som sagt, en smaksak :)

Edit: Ja, den går upp på bakhjulet på 1:an :P

Lycka till!

Markfrigång spelar inte så stor roll för mig, tänker mest köra stad och grus med hojjen.
Största anledningen till att byta är att jag tycker det jobbigt att köra sport mitt inne i stan, sen tjänar man ju några slantar på försäkring med.

Back