Tt600 HjÄlp!!

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Har en tyskimport hoj av typen TT600 och lampan som indikerar motorn lyser.... vad står det i handboken om vad det kan vara för fel då? :(
Min handbok är ju givetvis på tyska! :confused:
Tacksam för hjälp snarast!!!!!!

/ MVH J-Man

Om det är en Triumph så kan jag kolla när jag kommer hem i morgon eller övermorgon (onsdag eller torsdag).

jimler skrev:
Har en tyskimport hoj av typen TT600 och lampan som indikerar motorn lyser.... vad står det i handboken om vad det kan vara för fel då? :(
Min handbok är ju givetvis på tyska! :confused:
Tacksam för hjälp snarast!!!!!!

/ MVH J-Man

Förklara gärna lite mera.....

men det är ju REV lampan om du inte har någon varvräknare... (såg det en gång på ett tyskt bygge av en Trajja TT... om det är en sån alltså?)och den tänds ju då du varva motorn förmycket. Eller så ska den ju lysa när tändningen är på och motorn inte igång.

Last edited:
Jag hade samma sak på min hoj för ett par veckor sen. Min är inte importerad utan köpt hos en handlare i Sthlm.
Min lampa började lysa när jag körde slut på mitt gamla batteri.
Köpte nytt batteri och satte i det. Tydligen får databoxen nån sorts tuppjuck då och den tror att någonting är fel.
På verkstaden sa dom att jag måste varmköra och låta den bli kall 3 gånger så försvinner indikeringen. Dock fnins felkoden kvar i minnet och dom tar bort den nästa gång jag servar hojen.

Precis!

Det är ju den lampan som lyser, som betyder att det är daxs att lämna in den så de får kolla ett felmeddelande i databoxen! fan kan ju inte vara något fel då den gått så lite...... måste vara att mätaren blev framställd till strax över 600mil för att slippa svenska nymc skatten på 25% Hmmm vad kan det kosta att låta dem kolla vad felet är?

ECU:n indikerar att nåt är/har varit fel på hojen. Kan vara allt möjligt, går på 5 minuter att kolla felkoden och har du tur är det bara att nollställa den o köra. Som Sharp skrev så släcks lampan efter att hojen gått igenom 3 felfria cykler (kommer tyvärr inte ihåg villkoren för en fullständig cykel).

Fixat!

Var in med den på service och de gjorde kontroll= diagnostest och kom fram till att det var inget fel på den och de släckte lampan och sade att jag skulle komma in om den tänds igen!

Knepigt varför tändes den i första läget då? :confused:
Hmm konstigt men köra med gott samvete kan ju göra nu! :D

Min tändes efter jag haft den på service (tanken var lyft). Indikerade soppatorsk men de fick inte "tyst" på lampan. Till slut bytte den hela ECU:n - kostar 13 lax! Tur att det gick på garantin...pust.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!