TT: Ung man död i MC-olycka (Dalarna)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ung man död i MC-olycka

2003-08-02, 05:32
En ung motorcyklist dog i en singelolycka i Långshyttan i södra Dalarna natten till lördagen.

Det var vid tvåtiden som mannen påträffades död. Han hade då av okänd anledning kört av vägen och avlidit på platsen.

:(

Fan också inte till :(
Jag är uppvuxen i Långshyttan så jag vet vem det är. Inget körkort och lånad hoj. Det var på en 50 sträcka näst intill rak väg som det hände på. Men exakt vad som hände vet jag inte.
Fördjävligt :( !!

Last edited:
Hajade till lite extra eftersom att jag har en lumparkompis som kommer från Långshyttan...

Fan, så jäkla trist!!

Larsson skrev:
Inget körkort och lånad hoj. Det var på en 50 sträcka näst intill rak väg som det hände på. Men exakt vad som hände vet jag inte.
Fördjävligt :( !!

Usch.... det går åt alldeles för många liv... Tänker på anhöriga o vänner....!! :(

Rädda liv...låna INTE UT er hoj....!!!! Det är inte bara att ge sig ut i trafiken hur som helst och gasa... det finns monster (bilister) där ute som tar ens liv om man inte är uppmärksam...!!

Detta är inget ont menat till denna händelse... bara lixom en liten påpekning.... att man gör inte nån en tjänst när man lånar ut hojen....!! :rolleyes: :(

Ska vi ha en poll om hur många som lånar ut sin hoj?

Då räknar inte jag den verkstadskillen som provkör hojen då den är nyservad.

Jag lånar inte ut till någon, inte ens besiktningskillen. Då kör jag hellre obesiktigat.

Ha ihjäl någon, låna ut er hoj :confused:

750RR

Grabben som avled var bara 18 bast :(

Andra mc-olyckan på en månad i den där lilla hålan. Men den andra mc-föraren överlevde men blev allvarligt skadad sedan en mötande bil med släp svängde rätt in framför honom när han skulle stanna på en rastplats och kolla lasten.

Mavve skrev:
Då räknar inte jag den verkstadskillen som provkör hojen då den är nyservad.

Jag lånar inte ut till någon, inte ens besiktningskillen. Då kör jag hellre obesiktigat.750RR

Personligen tror jag verkstadskillen är farligare än bilprovaren om nu någon av dessa har för avsikt att ha sönder din dussinmaskin.

Hybris?

John Holmes skrev:
Personligen tror jag verkstadskillen är farligare än bilprovaren om nu någon av dessa har för avsikt att ha sönder din dussinmaskin.

Hybris?

Min tolv-maskin?? zx12R eller vad syftar du på?
Hoj som finns i dussintal? 12st???

Om verkstadskillen har byggt hela hojen och sen klotar den får han nog bygga om den lille du ;)

750RR

Mavve skrev:
Min tolv-maskin?? zx12R eller vad syftar du på?
Hoj som finns i dussintal? 12st???

Om verkstadskillen har byggt hela hojen och sen klotar den får han nog bygga om den lille du ;)

750RR

Ok, och om bilprovaren har sönder den får nog verkstadskillen bygga om den lilla du :hej

Gå och lägg dig nu så du inte blir bannad igen,,,

Snabbe_jag skrev:
Det kan bli långdragna tvister efter att en bes killen skadat hoen på ett eller annat vis.

Har aldrig varit något som helst problem för min del, löste sig smidigt och snabbt.

Blev det strul när dom vurpade din hoj? :hej

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...