TT TisdagsTur™ 29/6

Hoppas inte ni tar illa upp om jag lägger mig i men kan inte skada och se från olika perspektiv.

Tycker det är riktigt jävla bra att ni tar upp detta och DISKUTERAR öppet "problemet"! Just för att nybörjarna läser här och kanske fattar att bara för att man kör en RETTA så betyder det inte att man platsar i snabba gruppen första gången man kör en gruppkörning. Det är ungefär samma problem på bana, där folk bokar sig i vit grupp bara för att dom har en 1000cc fast dom aldrig kört bana innan.

Största orsaken till att folk kör av är grupptrycket, dvs man kör över sin egen förmåga. Det finns ingen som kommer hålla sitt eget tempo om alla andra drar i väg i 140, även om dom väntar i nästa korsning.

Ordnar man gruppkörningar så är det er uppgift att få folk att förstå att välj grupp efter ditt eget tempo!! Menar inte att det är ert ansvar om något händer eller om folk vägrar lyssna men då får ni helt enkelt be dom att inte köra med er. Förhoppningsvis förstår folk allvaret och respekterar era önskemål och anpassar sig eller återkommer när de beslutat sig för att lyssna.

Problemet är ju inte ni som känner varandra väl och som kört med varandra hundratals gånger, utan det är det nya folket som inte vet sin plats i ledet än.

Och precis som VBK skriver, har ni åsikter så dela med er av dom på plats. Kanske kan förhindra fler avåk, kanske under just den körningen.

Peace! :krama

"...Mats ur skolan.." In a manner of speaking, :krama

Jag ställer gärna upp och tar en mellan/långsam grupp dem gånger jag är med och kör :tummenupp

Dem gånger jag varit med och kört så har tempot längst bak varit ungefär i det tempot jag tror du utan problem klarat köra.
Nu ställer jag ju dessutom upp och tar på mig en mellan/långsam grupp så nu finns det inga ursäkter att inte dyka upp :tummenupp
(om du inte jobbar kväll tisdagar dvs)

Jag tar dig på orden....:)

Halva mc nöjet är ju gemenskapen :krama tycker jag .

TT,n brukar funka bra för mig annars fast jag är "nybörjare".
Jag brukar bara placera mig långt bak så brukar de inte vara några bekymmer alls :)
Sen gillar jag om någon mer erfaren ligger bakom en för då kan man få lite tips och feedback som kan hjälpa en förbättra sin körning :tummenupp

Onedreamer , Jag kan också vara med i din mellan/långsamma grupp (kanske kan ligga längst bak? )
Detta kan vi ju prova nästa tt? :)

Jag tycker ju om att ha någon erfaren FRAMFÖR också...

......
Största orsaken till att folk kör av är grupptrycket, dvs man kör över sin egen förmåga. Det finns ingen som kommer hålla sitt eget tempo om alla andra drar i väg i 140, även om dom väntar i nästa korsning.

Just det...

....Ordnar man gruppkörningar så är det er uppgift att få folk att förstå att välj grupp efter ditt eget tempo!!

Det skall helst finnas en sådan grupp också......

Ja men då tar vi och diskuterar lite då:)

"Fler grupper på TT körningar."

Kan nog vara bra dels för att det inte blir stora grupper med gummibandsefekt och att det finns en grupp för dom mindre snabba.
MEN nu är det så att det inte finns så många som är villiga att ta en "långsam" grupp eller ens vara backmarker över huvud taget:va

Menar inte att det är ert ansvar om något händer eller om folk vägrar lyssna men då får ni helt enkelt be dom att inte köra med er. Förhoppningsvis förstår folk allvaret och respekterar era önskemål och anpassar sig eller återkommer när de beslutat sig för att lyssna.

eller...

....... Eller så kör man från torget på onsdagar.

Jo, det är väl inte så lämpligt att dyka upp med EU moppe på en TT... men tycker fortfarande det hade varit trevligt att ge fler möjlighet att få följa med åtminstone någon gång....

Problemet är ju inte ni som känner varandra väl och som kört med varandra hundratals gånger, utan det är det nya folket som inte vet sin plats i ledet än.

Och precis som VBK skriver, har ni åsikter så dela med er av dom på plats. Kanske kan förhindra fler avåk, kanske under just den körningen.

Peace! :krama

HÄR kan jag ju se ett "problem" - ni som har kört dessa rundor kanske hundratals gånger känner ju varenda kurva, var det det brukar finnas grus osv - tom var "arga gubbar" bor.....kanske lätt att få uppfattningen "kan han...kan jag..." Kan tänka på följande "parallell"...

En känd landslagsryttare visar på sin "ûberduktiga" hopphäst hur han hoppar 1.50 hinder lekande lätt, sitter av, räcker tyglarna till mig och säger "- Så, nu ser du hur du hur det funkar - gör nu likadant...."

"sensmoral" - vana "reisleiters" känner sin "hopphäst", hur den skall ridas, hur högt den kan hoppa, snabbaste vägen runt banan osv...

Sen kanske en fundering till.....

Det är nog inte bara jag som kan tycka det är svårt att hålla koncentrationen på topp om man kör långa sträckor/många timmar och ännu mer så ju högre hastighet man håller. Det är då "fel spårval", "tillfällig ouppmärksamhet" osv kommer in......

och nu skall jag "- forever hold my peace..." iaf i detta ämnet....

Håller med dig Wiwi, jag har bara kört ett TT och det är läskigt om man inte kan vägarna. När man inte kan vägarna förlitar man sig, tyvärr, till föraren framför. Vilket inte är speciellt bra då man helt tappar koncentrationen på vägen och vart man ska, all fokus ligger på föraren framför. Åker den personen av, åker man själv av.

Tycker inte det är någon ursäkt att ingen vill ta den långsamma gruppen, då får man ordna ett schema på något sätt som rullar på där alla får ta den långsamma nån gång. Kanske inte skriva ett fysiskt schema då alla inte kan alla gånger men så nån håller lite koll, tex VBK som jag förstått det är med på dom flesta TT.

Har man inte kört med RoH innan eller varit med på ett TT så får man plantera sin röv i långsam, tycker jag. Mest pga att man inte kan vägarna ni kör och för att man aldrig kört med er innan. Det finns lösningar, bara man anstränger sig lite. :)

Tycker inte du ska sluta säga vad du tycker Wiwi, tycker lite du har blivit talare för dom som kör lite långsammare. Ser inget dåligt i det utan tycker det är jävligt bra, för oftast så skiter folk i att säga något o slutar att komma istället. Då får gruppkörningarna aldrig en chans till att utvecklas eller anpassas till olika typer av människor/förare.

:krama

Jo, det är väl inte så lämpligt att dyka upp med EU moppe på en TT... men tycker fortfarande det hade varit trevligt att ge fler möjlighet att få följa med åtminstone någon gång....

HÄR kan jag ju se ett "problem" - ni som har kört dessa rundor kanske hundratals gånger känner ju varenda kurva, var det det brukar finnas grus osv - tom var "arga gubbar" bor.....kanske lätt att få uppfattningen "kan han...kan jag..." Kan tänka på följande "parallell"...

En känd landslagsryttare visar på sin "ûberduktiga" hopphäst hur han hoppar 1.50 hinder lekande lätt, sitter av, räcker tyglarna till mig och säger "- Så, nu ser du hur du hur det funkar - gör nu likadant...."

"sensmoral" - vana "reisleiters" känner sin "hopphäst", hur den skall ridas, hur högt den kan hoppa, snabbaste vägen runt banan osv...

Det är nog inte bara jag som kan tycka det är svårt att hålla koncentrationen på topp om man kör långa sträckor/många timmar och ännu mer så ju högre hastighet man håller. Det är då "fel spårval", "tillfällig ouppmärksamhet" osv kommer in......

Jag och Christoffer (onedreamer) Kan ha en långsam grupp om det nu krävs?
Jag kommer på tisdag christofer också som jag förstått det.
Då kan vi ju prova dela upp det i två grupper så även nytt folk kan komma in?
Wiwi jag tycker definitivt du ska dyka upp på tisdag så ser vi om vi kan göra en långsam grupp :)

Jag vill inte moralisera, och jag förstår att skaffar man en sporthoj så är det för att man tycker om att köra fort.... MEN jag trodde ändå att den "sociala" biten var minst lika viktig.....Den riktiga "fartbiten" tycker jag man kan klara av på bana!!
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?
Vi träffas upp mot 30 min innan avfärd inför alla turer bara för att snacka.
Under helgerna kör vi sedan iväg någonstans och fikar och umgås.
Därefter avslutar vi någonstans i hbg och snackar ännu mer.
Hela vintern har vi dessutom haft TisdagsFika.
Mycket socialare än så kan det väl inte bli? :va

Jag tillhör EN av dem som hade tyckt det hade varit trevligt att följa med på någon TT någon gång men känner att jag varken kan, vill eller vågar hålla ert tempo. Tilläggas kan att jag kör INTE sakta (om sakta < el = tillåten hastighet på vägar > 60 km/h). Av hänsyn till boende, riskfaktor och straffpåföljd försöker jag dock hålla hastigheten på 30 och 50 sträckor. Att jag sen kör "försiktigt" där underlag, trafiksituation och SIKT så kräver är en annan sak...

Enligt min vetskap har du varit med på en TT? Du låg då näst sist, jag och Damma låg efter. Vi var nere i 40 i många kurvor, 50 normalt, och det på en 70väg. Och det räknar i varje fall jag som väldigt långsamt.
Bara för att det är 70 måste man självfallet inte hålla det på alla platser, men att inför varje kurva bromsa så pass mycket, det gör att man hamnar efter.

Naturligtvis inte... men jag hade hoppats att någon var villig att dela med sig av sina erfarenheter/kunskaper till en överårig "rookie".....

Knix, Bkk är perfekt för att få hjälp.
Vill du ha hjälp från någon här är det säkerligen bara att skicka ett pm/skriva en tråd/fråga på plats. Tror aldrig där är någon som nekat någon hjälp :)

Men jag brukar vara ledig på TORSDAGAR och då har jag försökt få folk intresserade (TTTTT - (Tjej)TorsdagsTuriTouringTempo). Trodde kanske man skulle få lära känna fler tjejer som kör hoj och som kanske inte alltíd vill köra så fort som killarna, alt killar som någon gång kan tänka sig att köra i ett något lägre tempo. Hade hoppats att man hade kunnat bli några stycken (4-5) varje torsdag. Istället har jag fått köra en runda själv de flesta torsdagarna
Låter lite väl mycket självömkan i mina öron. :va
Ska du tvinga folk att vara med på turerna så att du blir glad? :va
Folk kanske inte kan på torsdagar? Har annat för sig? Eller helt enkelt tycker det går för långsamt?

jag var knappt inkörd varken på hojen (hade haft den några veckor) eller efter olyckan (som sagt - sitter i ett tag sånt där...)
Varför är man på en gruppkörning om man känner sig osäker på hojen?

Ingen vill väl vara en bromskloss, och hur knäckande är det inte för själförtroendet att aldrig "hinna ifatt" trots att 30 och 50 skyltar ignoreras....
Har man så dåligt självförtroende på hojen så bör man jobba på detta INNAN men ger sig ut på en gruppkörning där det kan hända att folk kör fortare än vad man själv gör.

JAG tycker att har man varit ute och kört ett gäng så skall det kännas att man har träffat en massa trevliga människor, fikat gott och snackat skit och haft en kontrollerad trevlig körning med bra flyt i motsats till "- puh - jag klarade mig idag också, vilken tur..."
Känner man så, har man bevisligen kört för fort för sin egen förmåga. Den enda som kan ändra det är DU.
Det är inget du kan belasta alla andra för.

Sen tycker jag det är fel att de som kör "mindre snabbt" blir omkörda vid stopp osv - det tänjer bara "gummibandet" ännu mer samt att de i regel får köra mycket fortare "där de kan" för att komma någorlunda ifatt - dvs på 30 och 50 sträckor.... Vad är det för fel i att de som vill köra fort lämnar luckor (tar några djupa andetag i 50 km/h) för att sedan dra ifatt...
Även de som kör lite fortare skall väl få göra det? De skall väl inte behöva ligga bakom någon annan, som kör långsammare, bara för att den långsammare tycker det är jobbigt med lite lucka framåt?

Det du beskriver skapar dessutom bara ännu mer gummiband? :va
Först har du en lucka till framförvarande, sen måste bakomvarande bromsa/sakta ner för att få en lucka till dig. Därefter kör han ifatt, för att sen behöva bromsa igen...
Ta ett djupt andetag och hålla 50 hjälper inte särskilt mycket. Vi har diskuterat detta innan, och de flesta är överrens att de flesta håller just 50 på 50 vägar (och 30 på 30 vägar), men även här är det upp till var och en att bestämma tempo.
Är där lucka framåt, så kan bakomvarande fortfarande ligga i 70 genom byn, även om resledaren kör i 50...
EGET ANSVAR heter det.

Jag tycker ju om att ha någon erfaren FRAMFÖR också...
Du vill mycket du.
Jag vill ha mitt kort, ha ut min hoj, ha massa pengar osv osv. Men man får inte alltid som man vill.

Vissa saker kan man dock göra något åt. Detta som exempel. Är du med på en TT så är det bara att fråga någon du anser erfaren och duktig om de vill köra framför dig så du kan se deras spårval.
Ibland är där säkert någon som vill, ibland inte.
Men frågar du inte så är där ingen ens som vet om att du vill ha någon erfaren framför dig.

Men märker man att man börjar bli trött så ber man om en paus?
Och har vi mycket kvar av rundan så kör man hem?

Och klarar man inte de riktigt långa rundorna så får man ju avstå dessa (typ NDR och SVT som är 20-30 mil långa)
Men TT brukar ju hålla sig runt 8-15 mil, och det bör man klara av med de pauser vi brukar ha?

Sen vill jag avsluta med att ja, jag tycker där bör finnas en långsam grupp alltid. Problemet är just resledare och sistemän till dessa. Men nu har vi ju två som erbjudit sig att ta dessa lotterna, vilket jag tycker är väldigt bra. Förhoppningsvis är där fler som erbjuder sig sen :)

Wiwi, nu måste jag yttra mig i ärendet för detta börjar nästan bli lite pinsamt. RoH är ingen förening, ingen klubb och ingen organisation. Det var aldrig MCK Vilse heller även om vissa kunde uppfatta det så på slutet. Eftersom det är på detta viset finns det ingen att kunna be om saker eller kräva saker av. Alla som kör ett TT har samma rättigheter och ansvar.
Det skall helst finnas en sådan grupp också......
Om det inte finns det så får man själv kliva fram och ta ansvar. För att bli erfaren måste man först ha varit oerfaren.
Få följa med...? Varför inte dyka upp och säga, "vill nån följa med på min tur?" Det går alldeles utmärkt att köra olika rundor med olika grupper och sedan sammanstråla. Så var det ofta på gamla TT:n, mest för att halva gruppen tappades bort efter ett tag. :näsblod

Det tänker inte jag göra, saker behöver diskuteras.

Det är somsagt bara att komma till ttn så löser vi det på något sätt.
Men jag rekomenderar att man kört ett par 100 mil innan man kör en TT.
Sen är de rätt svårt att dela in grupper också för att alla har ju olika uppfattningar om vad långsam respektive snabb är.

Håller med vilse när de gäller bkk , Jag har nog aldrig lärt mig så mycket under samma dag som jag gjorde på BKK.
Så bkk rekommenderas alltså varmt trots att de kostar en slant, Se det som en investering i dig själv!

:va
-1) -Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?
Vi träffas upp mot 30 min innan avfärd osv...

- 2) - Enligt min vetskap har du varit med på en TT? Du låg då näst sist, jag och Damma låg efter. Vi var nere i 40 i många kurvor....

- 3) - Knix, Bkk är perfekt för att få hjälp. Vill du ha hjälp från någon här ...

- 4) - Låter lite väl mycket självömkan i mina öron. :va
Ska du tvinga ........

- 5) -Varför är man på en gruppkörning om man känner sig osäker på hojen? Har man så dåligt självförtroende .....Känner man så, har man bevisligen kört för fort för sin egen förmåga. Den enda som kan ändra det är DU. Det är inget du kan belasta alla andra för.

- 6) - Även de som kör lite fortare skall väl få göra det?...
.......EGET ANSVAR heter det.

- 7) - Du vill mycket du....
.....fråga någon ...Ibland är där säkert någon som vill, ibland inte.

- 8) - Men märker man att man börjar bli trött så ber man om en paus?
Och har vi mycket kvar av rundan så kör man hem?

- 9) -Sen vill jag avsluta med att ja, jag tycker där bör finnas en långsam grupp alltid. Problemet är just resledare och sistemän till dessa. Men nu har vi ju två som erbjudit sig att ta dessa lotterna, vilket jag tycker är väldigt bra. Förhoppningsvis är där fler som erbjuder sig sen :)

1) Jo, jag har dykt upp ibland innan ni kört för att snacka lite med er, tom innan jag fick mitt kort (under terminstid har jag ridtid på tisdagar så därför har det bara blivit på "sommarlovet") men bara kört med er ..

2) en gång....jag trodde helt enkelt inte att jag körde så uselt, sedan blev det inte bättre av att det blev mörkt när vi körde hem och det kändes som att köra in i en svart sopsäck!!! Tanken på att behöva ringa hem från en "tut-tut"-bil gjorde mig ännu nervösare. Jag skämdes som en hund och har bett om ursäkt i PM till Damma, jag hoppas att det bara var dig och Damma jag sinkade..

3) Jag har varit med på en KNIX och en BKK- båda gångerna har det tyvärr varit lite blött så det har blivit lite "spänd" körning, men tycker ändå jag har lärt mig något...

4) Det var just det jag vär rädd för... men jag skrev ju att det var "En B-f bekännelser"...

5) Nej, naturligtvis skulle jag aldrig följt med...:Bugar - igen och jag hoppas verkligen att ingen har fått uppfattningen att jag har "belastat" någon....

6) Jag bara tyckte att det kunde vara en bra idé att placera "ej så vana" gruppkörare längre fram i gruppen där jag kan föreställa mig tempot på - säg - 70 vägar ligger mellan 60-130 med snitt på kanske 90, men längre bak i gruppen ligger tempot på snitt 80 men hastigheten pendlar mellan 50-150!! Men det funkar kanske inte :va

7) :va :va - det är ju det jag gör ??? och jag har fått svar från 2 st som kan tänka sig köra i en mellan/långsam grupp, så jag dyker upp! Och jag "begär" eller "kräver" inte någonting och hoppas verkligen inte någon uppfattat det så...

8) Ibland kan det vara svårt att förmedla att man vill avbryta och pausa/köra hem...

9) Och till sist hoppas också du att det skall finnas en "långsam" grupp på TT !!! Jag kan kanske få hjälpa dig att hålla i en sådan när du fått ditt kort??:)

Wiwi, nu måste jag yttra mig i ärendet för detta börjar nästan bli lite pinsamt. RoH är ingen förening, ingen klubb och ingen organisation. Det var aldrig MCK Vilse heller även om vissa kunde uppfatta det så på slutet. Eftersom det är på detta viset finns det ingen att kunna be om saker eller kräva saker av. Alla som kör ett TT har samma rättigheter och ansvar.

Om det inte finns det så får man själv kliva fram och ta ansvar. För att bli erfaren måste man först ha varit oerfaren.

Få följa med...? Varför inte dyka upp och säga, "vill nån följa med på min tur?" Det går alldeles utmärkt att köra olika rundor med olika grupper och sedan sammanstråla. Så var det ofta på gamla TT:n, mest för att halva gruppen tappades bort efter ett tag. :näsblod

Det tänker inte jag göra, saker behöver diskuteras.

Nu får du faktiskt förklara dig!! På vad sätt tycker du "ärendet" blivit "pinsamt"????? Du tycker det har hänt mycket olyckor på TTna och jag "tror" att kanske möjligtvis hastighet direkt eller indirekt kan ha något att göra med saken samt kommit med förslag (OBS! inte bett eller krävt) på en grupp som kör ett lugnare tempo... som Money skrev "välj grupp efter ditt eget tempo!! " finns det bara en grupp så....

Jag vet mycket väl att det inte är någon klubb, förening eller organisation - återigen jag hoppas ingen har fått intryck av att jag kräver något....

Som sagt - jag har sagt lite vad jag tycker och därmed skulle "tjatkärringen" hålla tyst....eftersom det tydligen blev lite missförstånd valde jag att svara....

2) en gång....jag trodde helt enkelt inte att jag körde så uselt, sedan blev det inte bättre av att det blev mörkt när vi körde hem och det kändes som att köra in i en svart sopsäck!!! Tanken på att behöva ringa hem från en "tut-tut"-bil gjorde mig ännu nervösare. Jag skämdes som en hund och har bett om ursäkt i PM till Damma, jag hoppas att det bara var dig och Damma jag sinkade..
Alla kör vi olika, och man ska inte be om ursäkt för hur man kör. Var stolt över att du tog dig hem istället :)

Men jag tror de flesta här hade de turen i minnet när du skapade dina trådar om TTTTT (eller hur många T där nu ska vara...) och här är ingen, vad jag vet, som ligger så långt under hastigheterna när de är ute och kör.
Och då blir det väl ganska självklart att ingen dyker upp på T*5?

6) Jag bara tyckte att det kunde vara en bra idé att placera "ej så vana" gruppkörare längre fram i gruppen där jag kan föreställa mig tempot på - säg - 70 vägar ligger mellan 60-130 med snitt på kanske 90, men längre bak i gruppen ligger tempot på snitt 80 men hastigheten pendlar mellan 50-150!! Men det funkar kanske inte :va
Teoretiskt låter det väldigt bra, men praktiskt fungerar det inte.

Eller ja, klart det skulle fungera, men ska man slippa gummibandseffekten så innebär det att de snabbare bör hålla samma tempo som de långsammare = de som vill köra snabbare blir lidande.
Och då detta är en tur där alla kör på eget ansvar, så är det inte rättvist på något vis mot de snabbare.

Eget ansvar innebär även att de som kör längre bak själv väljer hastigheten. Vill de pendla mellan 50-150 så får de göra det. Vill man inte köra fortare än 100 så gör man det.... Som sagt, eget ansvar.
Resten väntar in i korsningarna :)

8) Ibland kan det vara svårt att förmedla att man vill avbryta och pausa/köra hem...
Det är inte svårare än vad man gör det, faktiskt.
Paus:
Vid en korsning, om alla står där: Kör fram till resledaren och säg att du är trött och vill pausa.
Lyckas man inte med det och man verkligen känner att man måste pausa så är det ju bara att stanna. Bakomvarande lär/ska stanna de med (ev att man skickar fram någon att berätta att de längre bak behövde en kort paus).

Men samtidigt så måste jag passa på att fråga, det är TT som diskuteras här, de brukar vara mellan 8-15 mil långa ca.
Ungefär halvvägs pausar vi en längre stund = 4-7 mil kör vi som mest i ett sträck. Ibland trycker vi in en 5 minuters bensträckare där någonstans med.
Om man inte orkar köra dessa få milen, utan att behöva pausa ytterligare, så tror jag inte riktigt gruppkörningar är riktigt det rätta.

SHEFPT, SVT, NDR osv är ju annorlunda, de är LÅNGA, och man ska verkligen tänka sig för innan man ger sig ut på de turerna, för man blir jäkligt trött.

Jag vet mycket väl att det inte är någon klubb, förening eller organisation - återigen jag hoppas ingen har fått intryck av att jag kräver något....
Kräver, nja kanske inte.
Nedanstående är ett par handplockade citat från dig:
"men jag hade hoppats att någon var villig att dela med sig av sina erfarenheter/kunskaper till en överårig "rookie"....."

"Jag tycker ju om att ha någon erfaren FRAMFÖR också..."

"Det skall helst finnas en sådan grupp också......"

Kräver gör du kanske inte, men du förväntar dig otroligt mycket av TTn, med tanke på att det bara är en bunke idioter som träffas för att ha kul :rolleyes::D
Den enda organisation vi har är att vi slänger upp en tråd här under veckan, vi träffas på strandvägen där vi hoppas någon vill ta resledar/sistemansrollen. Något mer är det inte. Mer än så kan man inte förvänta sig. :)
På dig låter det tyvärr som att eftersom du inte kör lika fort som de snabbare, så ska de ta hand om dig och ledsaga dig fram... Hårt uttryckt :krama

Som sagt - jag har sagt lite vad jag tycker och därmed skulle "tjatkärringen" hålla tyst....eftersom det tydligen blev lite missförstånd valde jag att svara....

Detta jag kommer skriva nu, har absolut inget med TT, mc eller turerna att göra, utan är bara ett väldigt allmänt tips. :)
Sluta upp med att berätta för oss vad vi ska tycka om dig (surkärring, bitterfitta osv), säger du det tillräckligt många gånger så kommer vi tro på det. Och det tror jag inte du vill att vi ska göra egentligen? :krama
För att tala för mig själv, jag hade aldrig dykt upp på en körning som anordnas av någon som jag anser vara en bitterfitta... ;)

På TTn är alla välkomna, vissa saker behövs diskuteras ibland. Ingen ska känna att de behöver vara tysta, snarare tvärtom. Ju fler vi är som diskuterar, desto bättre är det :)

sitter här och funderar, internet e bra märkligt det får folk att öppna upp och säga saker dom aldrig gör annars.
framtidens uppfinning är nog en dator opererad in i armen eller nåt så om du ser en person tvärs över gatan kan man bara skriva fan va ful jacka du har och så kommer det upp på den personens armdator tänk vad mycket vi skulle få sagt i den världen.

förresten om man tar en grupp på säg 50 människor finns det alltid dom som tycker det går för sakta och dom som tycker det går för fort. så e det punkt slut nu går vi o sover

sitter här och funderar, internet e bra märkligt det får folk att öppna upp och säga saker dom aldrig gör annars.
framtidens uppfinning är nog en dator opererad in i armen eller nåt så om du ser en person tvärs över gatan kan man bara skriva fan va ful jacka du har och så kommer det upp på den personens armdator tänk vad mycket vi skulle få sagt i den världen.

förresten om man tar en grupp på säg 50 människor finns det alltid dom som tycker det går för sakta och dom som tycker det går för fort. så e det punkt slut nu går vi o sover

Hahaha.. RIGHT ON, så sant som det är sagt, sen är det oftast dom också som har störst mun på internet som sitter som små tysta möss i verkligheten.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!