Money
Pink Ladie member #1
- Gick med
- 30 Aug 2006
- Ort
- Malmö
- Hoj
- Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hoppas inte ni tar illa upp om jag lägger mig i men kan inte skada och se från olika perspektiv.
Tycker det är riktigt jävla bra att ni tar upp detta och DISKUTERAR öppet "problemet"! Just för att nybörjarna läser här och kanske fattar att bara för att man kör en RETTA så betyder det inte att man platsar i snabba gruppen första gången man kör en gruppkörning. Det är ungefär samma problem på bana, där folk bokar sig i vit grupp bara för att dom har en 1000cc fast dom aldrig kört bana innan.
Största orsaken till att folk kör av är grupptrycket, dvs man kör över sin egen förmåga. Det finns ingen som kommer hålla sitt eget tempo om alla andra drar i väg i 140, även om dom väntar i nästa korsning.
Ordnar man gruppkörningar så är det er uppgift att få folk att förstå att välj grupp efter ditt eget tempo!! Menar inte att det är ert ansvar om något händer eller om folk vägrar lyssna men då får ni helt enkelt be dom att inte köra med er. Förhoppningsvis förstår folk allvaret och respekterar era önskemål och anpassar sig eller återkommer när de beslutat sig för att lyssna.
Problemet är ju inte ni som känner varandra väl och som kört med varandra hundratals gånger, utan det är det nya folket som inte vet sin plats i ledet än.
Och precis som VBK skriver, har ni åsikter så dela med er av dom på plats. Kanske kan förhindra fler avåk, kanske under just den körningen.
Peace!
Tycker det är riktigt jävla bra att ni tar upp detta och DISKUTERAR öppet "problemet"! Just för att nybörjarna läser här och kanske fattar att bara för att man kör en RETTA så betyder det inte att man platsar i snabba gruppen första gången man kör en gruppkörning. Det är ungefär samma problem på bana, där folk bokar sig i vit grupp bara för att dom har en 1000cc fast dom aldrig kört bana innan.
Största orsaken till att folk kör av är grupptrycket, dvs man kör över sin egen förmåga. Det finns ingen som kommer hålla sitt eget tempo om alla andra drar i väg i 140, även om dom väntar i nästa korsning.
Ordnar man gruppkörningar så är det er uppgift att få folk att förstå att välj grupp efter ditt eget tempo!! Menar inte att det är ert ansvar om något händer eller om folk vägrar lyssna men då får ni helt enkelt be dom att inte köra med er. Förhoppningsvis förstår folk allvaret och respekterar era önskemål och anpassar sig eller återkommer när de beslutat sig för att lyssna.
Problemet är ju inte ni som känner varandra väl och som kört med varandra hundratals gånger, utan det är det nya folket som inte vet sin plats i ledet än.
Och precis som VBK skriver, har ni åsikter så dela med er av dom på plats. Kanske kan förhindra fler avåk, kanske under just den körningen.
Peace!
