TT Festival Gotland Ring

Nysse skrev:
....20-21 augusti och på morgonen går starten till Gotland Ring endurance för mc. Tävlingen pågår under fyra timmar och passa på att ta din racinglicens för mc under TT Festivalen........

Och hur mycket ska man få köra om man inte ska vara med i nån tävling?
..å va kostar det?

/N

http://www.gotlandring.com/
Du kommer att få köra hela lördagen mellan 9 och 17 söndagen kommer det att va tävling under första delen av dagen men efter ca 14 kommer det va fri körning till 21 som planerna ligger just nu.
Priset är inte helt fastställt men det rör sig runt 1500 men då ska man tänka på att det ingår mat båda dagarna. lör frukost lunch middag och fest. Sön frukost och lunch. + att det kommer att finnas massa andra saker med som seminarium och 5 kamp mm. Efter helgen kommer hemsidan vara igång då kan man läsa mer om vad det kommer att finnas att göra och köra.

print_screen skrev:
Du kommer att få köra hela lördagen mellan 9 och 17 söndagen kommer det att va tävling under första delen av dagen men efter ca 14 kommer det va fri körning till 21 som planerna ligger just nu.
Priset är inte helt fastställt men det rör sig runt 1500 men då ska man tänka på att det ingår mat båda dagarna. lör frukost lunch middag och fest. Sön frukost och lunch. + att det kommer att finnas massa andra saker med som seminarium och 5 kamp mm. Efter helgen kommer hemsidan vara igång då kan man läsa mer om vad det kommer att finnas att göra och köra.
Blir det ett sextimmars ERF :banana

GSXR1100R skrev:
Blir det ett sextimmars ERF :banana
Vi ska försöka sikta på 6-timmars. Jag har inte hunnit prata med alla i ledningsgruppen ännu men dom jag har pratat med är positiva till 6 timmar.

print_screen skrev:
Vi ska försöka sikta på 6-timmars. Jag har inte hunnit prata med alla i ledningsgruppen ännu men dom jag har pratat med är positiva till 6 timmar.
Låter kanonbra, nu får vi tjata på dom andra ERF teamen så att ni får underlag till detta.

Har ni kontaktat ERF hövdingen Hans Brånalt?

print_screen skrev:

Ok! Ingår båtresan då? Licens? Antal grupper? instruktörer?
Vad menar du med middag och fest? Vad innehåller den och var?

Mvh/N

Nysse skrev:
Ok! Ingår båtresan då? Licens? Antal grupper? instruktörer?
Vad menar du med middag och fest? Vad innehåller den och var?

Mvh/N
Middagen på kvällen kommer vara i visby O´Larrys. Båtresan ingår inte men vi kommer att ha rabatt på båten. det kommer vara 4 grupper snabb, snabbare, snabbast och race. Instruktörer kommer finnas på plats. Under lördagen är det meningen att man ska kunna ta licens.

amullo skrev:
Glöm nu inte att det skall finnas lite utrymme för de stackare som inte har försäkrat för bankörning... Brukar alltid vara en del sådana..

Ett förslag på indelning

*Försäkrad långsam
*Försäkrad snabb
*oförsäkrad långsam
*oförsäkrad snabb inkl licenseförare

Är det få förare i någon grupp så kanske man kan slå ihop eller ändra indelningen. Bara ett förslag.

Varför ta bort "mellan" gruppen, vi som är lite mellansnabba vill ju ochså kunna hänga på ju :)

Skulle ju kunna köra oförsäkrat med licenseförare men ändå ha kvar mellangruppen, visst en del kanske kör saktare o inte har försäkring men de tycker jag nästan borde vara ett krav.
//D

*Försäkrad långsam
*Försäkrad mellan
*Försäkrad snabb

print_screen skrev:
Vad det gäller så blir det gruppindelningen. Snabb, Snabbare, Super Snabb och Race.
Så tanken är fyra klasser varav sista klassen ska bara va oregade och licensierade förare i.

Låter bra :tummenupp

Slappa skrev:
Varför ta bort "mellan" gruppen, vi som är lite mellansnabba vill ju ochså kunna hänga på ju :)

Skulle ju kunna köra oförsäkrat med licenseförare men ändå ha kvar mellangruppen, visst en del kanske kör saktare o inte har försäkring men de tycker jag nästan borde vara ett krav.
//D

*Försäkrad långsam
*Försäkrad mellan
*Försäkrad snabb

Då gäller inte SVEMOS RR försäkring för oss RR förare.

Slappa skrev:

//D

*Försäkrad långsam
*Försäkrad mellan
*Försäkrad snabb

JA du vet vi ska inte glöma någon grupp. varför vi väljer kalla alla i snabb är bara för det inte ska känna sig diskriminerade dom som inte känner sig så snabba..:) DSV sista gruppen Race är bara oförsäkrat

print_screen skrev:
JA du vet vi ska inte glöma någon grupp. varför vi väljer kalla alla i snabb är bara för det inte ska känna sig diskriminerade dom som inte känner sig så snabba..:) DSV sista gruppen Race är bara oförsäkrat

Låter bra, jag tycker ofta man känner sig lite för snabb för långsammaste gruppen o för sölig modell stoppkloss i snabbaste så därför tycker jag de är bra med en mellansnabb grupp.
Men du hade ju koll på läget :D :banana

GSXR1100R skrev:
Då gäller inte SVEMOS RR försäkring för oss RR förare.

Varför skulle inte eran försäkring gälla bara för att man har en mellansnabbgupp ? (jag är seg idag :D )
//D

Givet

print_screen skrev:
Hej på er!
Vad skulle ni tycka om att det blev en TT festival på gotland ring nästa sommar i juli. Den ska i så fall pågå i 3 dagar.
Under dom tre dagarna ska man kunna få hjälp med spårval och öka sin säkerhet på hoj, serpentinbana, för förare med licens kan det även avslutas med en tävling och folk som inte har licens ska kunna ha en tävling mot klockan, förslag på aktiviteter kan ni hjälpa till med allt av intresse är välkommet. På kvällarna är tanken att man ska kunna sitta ner och prata om hojåkning med grillning mm. Alla idér mottages tacksammt. Har ni förslag på datum eller aktiviteter tala om det för mig. Just nu gör jag bara en koll om det finns intresse.

Ni kan skicka ett pm till mig eller hålla er till forumet för att se vilket intresse det finns. Så får vi se om det kan bli ett riktigt racing event på ringen.

Låter kanon!
Hoppas det blir av! :banana

Slappa skrev:
Varför skulle inte eran försäkring gälla bara för att man har en mellansnabbgupp ? (jag är seg idag :D )
//D
oförsäkrad snabb inkl licensförare blandad menar jag ju, vi har en olycksfallsförs. genom SVEMO.

Back