Tsunamin i Japan

från igår :D

http://www.youtube.com/watch?v=F8USksKK4-c

jag åker och vrider av nyckeln i forsmark, sorry uffe du får bada någon annanstans :D

Motståndet mot kärnkraft ökar kraftigt i Sverige. En av fyra vill att man omgående ska avveckla kärnkraften. Och andelen som känner sig osäkra över kärnkraften är idag sju gånger större än för ett år sedan. Det visar en unik Sifo-undersökning som SVT Debatt låtit göra.

http://svtdebatt.se/2011/03/var-fjarde-svensk-avveckla-karnkraften/#

Last edited:
från igår :D

http://www.youtube.com/watch?v=F8USksKK4-c

jag åker och vrider av nyckeln i forsmark, sorry uffe du får bada någon annanstans :D

Motståndet mot kärnkraft ökar kraftigt i Sverige. En av fyra vill att man omgående ska avveckla kärnkraften. Och andelen som känner sig osäkra över kärnkraften är idag sju gånger större än för ett år sedan. Det visar en unik Sifo-undersökning som SVT Debatt låtit göra.

http://svtdebatt.se/2011/03/var-fjarde-svensk-avveckla-karnkraften/#

Så djävla löjligt, som om elpriserna inte var tokiga nog. Hurfan ska man nu strömförsörja IT-samhället, speciellt när indierna och kineserna hakar på på allvar... :huvet

lite handling.

Regeringen arbetar med en evakueringsplan just nu. Den kommer att omfatta alla svenskar i Japan som vill åka hem.

– Det ligger mycket nära i tiden nu, säger Fredrik Reinfeldt

Representanter från amerikanska myndigheter är oroade över hur Japan hanterar den eskalerande kärnreaktorskrisen. De menar att om man inte får kontroll över anläggningarna inom det närmaste dygnet så riskerar landet att hamna i en situation som kommer att ”skapa död i årtionden”.

– Det är svårt att beskriva hur alarmerande det här är just nu, säger en regeringskälla i USA till ABC News.

Last edited:
lite handling.

Regeringen arbetar med en evakueringsplan just nu. Den kommer att omfatta alla svenskar i Japan som vill åka hem.

– Det ligger mycket nära i tiden nu, säger Fredrik Reinfeldt

Går det snabbt eller bägge artiklarna från samma dag...

Svenska utrikesdepartementet avråder nu från alla resor till Japan.

Men några planer på att hjälpa svenskar hem finns inte.

– Alla som vill hem kan ta sig hem, enligt våra uppgifter, säger Cecilia Juhlin presschef på UD.

Svenska utrikesdepartementet avråder nu från alla resor till Japan.

Men några planer på att hjälpa svenskar hem finns inte.

– Alla som vill hem kan ta sig hem, enligt våra uppgifter, säger Cecilia Juhlin presschef på UD.

China Air har dragit ner på turerna men satt in större plan till Tokyo och nån annan japansk destination för att få med så mycket folk som möjligt. De minskade turerna efter så mycket avbokningar men det var väl många som ville lämna landet så därför större kärror.

Läste den precis, får hoppas att det stämmer. :tummenupp

Angående hysterin i Sverige hörde jag att Jod-tabletter tydligen är slutsålda i hela Svea rike. Cheeesuz, ibland skäms man verkligen över svenska folkets allmänkompetens... :rolleyes:

Det väcker frågan om hur stora lager av Jod-tabletter vi har i Sverige den dagen vi själva råkar ut för ett haveri... :va

Vi utsattes för LÅNGT mer strålning efter Tjernobyl, blev ingen masshysteri & jodknaprande då vad jag minns...(vi fick mest nedfall efter Ryssland...)

Vi utsattes för LÅNGT mer strålning efter Tjernobyl, blev ingen masshysteri & jodknaprande då vad jag minns...(vi fick mest nedfall efter Ryssland...)

Enligt de jag känner som jobbade på apoteket då så gick det åt en hel del jodtabletter den veckan.

Hmm... Ser ut som om vi får nog hålla oss tillgodo med bordssalt som är berikat med jod. :näsblod

Det gick tydligen åt en jäkla massa jod-berikat salt för att motsvara en enda jod-tablett(närmare bestämt ca 80st matskedar).

Nu vet jag inte hur mycket jod-tabletter man knaprar vid sådant behov.

Skulle nog själv spy efter 3'e skeden...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT