Tsunami?

Ibland är det inte lätt med dagarna, det var den 9/7 dom ska ta en titt på handkiruren:rolleyes:

Men det rör på sig på andra ställen iaf.
Ordningsmakten har tagit tag i saken nu, fick papper från åklagaren.
Och åtal är nu väckt mot bilföraren.

Vilket tyder på att han har erkänt sin skuld, annars skulle väl jag tagits in på förhör och en större förundersökning skulle dragits igång.

Eller!?

Hur som så är tonen i brevet positiv i min favör.
Sjukt skönt kommer det vara när det är överstökat, då många poliser och annat folk man fått vara i kontakt med under resan har "dömt" mig som mcförare på förhand.

Dags igen.

Handkirurgen var positivt det ska inte behövas någon operation till (hoppas dom iaf)
Så nu sätter det igång med lite intensiv sjukgymnastik.

Och idag fick jag ett jobbigt samtal från åklagaren.

Bilföraren ställer sig nekande till skulden, trots inrådan av sin advokat vill han ha fallet prövat i domstol.

Så imorgon ska jag prata med lite jurister och åklagaren och se vad jag behöver göra.

Kan tillägga att polisen anser att det är bilföraren som bär skulden till olyckan.

Spännande det här börjar bli......:huvet

Såja då börjar rättvisan ta form.
Nu är det klart att bilföraren får pynta för min hoj och kommer stå där med sin skrotade V70 då han bara har trafik :D

Så nu ska bara jag och bolaget komma överrens om hur mycket jag ska få för hojen.

Givetvis så var första budet ett skam bud:huvet

Givetvis så var första budet ett skam bud:huvet
Man skulle alltså kanske kalla det som ett skamligt förslag alltså :rolleyes:
Hoppas det reder sig och att du får en rejäl slant. :tummenupp Vad SKA du göra med alla pengarna nu? :va :fyllisar :banana

Härligt att du hämtat dig så pass fort. Det såg inget vidare ut när du låg på sjukan för några månader sedan... :krama

Man skulle alltså kanske kalla det som ett skamligt förslag alltså :rolleyes:
Hoppas det reder sig och att du får en rejäl slant. :tummenupp Vad SKA du göra med alla pengarna nu? :va :fyllisar :banana

Härligt att du hämtat dig så pass fort. Det såg inget vidare ut när du låg på sjukan för några månader sedan... :krama

Så kan man ju med se på det, hon verkade iaf rätt trevlig.

Alla dom pengarna ska investeras i bil och bostaden.

Nu ska du inte vara sån så illa såg det ju inte ut:gnissla

Så kan man ju med se på det, hon verkade iaf rätt trevlig, man kanske kan få komma till nu när man har bronsat i Kroatien. :tungan

Alla dom pengarna ska investeras i en fetefest där alla som kom och besökte mig på sjukan får fri sprit och jättemycket att äta. Dessutom ska jag köpa en ny fet Triumph Daytona 675 (en sån som min idol har) och sen ska jag köra satan!! :yoparty

Nu ska du inte vara sån så illa såg det ju inte ut:gnissla
:krama Du är så snäll Tusse, vi tycker om dig också! :krama

Då var rättvisan skippad:tummenupp
Föraren av bilen dömdes för brott mot trafikförordningen och vållande till kroppsskada.

Påföljden blev en avgift till brottsoffer fonden och dagsböter.

Då var rättvisan skippad:tummenupp
Föraren av bilen dömdes för brott mot trafikförordningen och vållande till kroppsskada.

Påföljden blev en avgift till brottsoffer fonden och dagsböter.

Jag är glad för din skull o att för en gångs skull att rättvisan är skippad .
O vi ser framemot nästa säsong det var ju trevligt kanske i lördags du blev lite förtjust i triumph :hojsmilie

Jag är glad för din skull o att för en gångs skull att rättvisan är skippad .
O vi ser framemot nästa säsong det var ju trevligt kanske i lördags du blev lite förtjust i triumph :hojsmilie

Rättvisan skippad för en gångs skull!? Den skippas väl alltför ofta i detta landet!

Fast skipad rättvisa är inte helt fel. Kul för dig Tusse ponken. :krama

Kanon. Kontigt att han ens överklagande.:va

Man skall alltid överklaga. Hur fel man än har. Dessutom brukar väl inte bilisterna förlora mot sådannadär MC-huliganer.

Last edited:
Man skall alltid överklaga. Hur fel man än har. Dessutom brukar väl inte bilisterna förlora mot sådannadär MC-huliganer.

Varför överklaga när man har självklart fel? Sikken jä*la gnällfis du är :arsele
Om du följt historien så var det solklart bilistens fel.

Varför överklaga när man har självklart fel? Sikken jä*la gnällfis du är :arsele
Om du följt historien så var det solklart bilistens fel.

Jag har aldrig påstått något annat än att bilisten hade fel. Dock överklagar man alltid allt, annars gör inte din advokat/rättshjälp sitt jobb.

Om det kanske verkar som att jag inte är glad för Tusses skull så vill jag för sakens skull förtydliga en sak. Givetvis är jag glad att det slutligen löst sig någorlunda och hoppas verkligen att vår kära hojbroder kommer återhämta sig så gott som det nu bara är möjligt. Vet att det återstår en del skit. Aldrig kul när skit som detta händer, vare sig man känner personen eller ej, särskilt när motparten handlat mindre smart.

Mr K, jag vet att du bara är bitter för att du inte vågar ha den rosa texten i din signatur. :krama

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti