Tsunami - Finanskrisens andra våg

Jag räknar med rekyl upp den här veckan. Kommer min portfölj snabbt upp i samma nivå igen som innan veckans ras så säljer jag av 50% och tar det piano ett tag framöver. Har inte tid att vara insatt dag till dag och det är som begripligt lite väl pirrigt även för min smak att logga in och upptäcka att man backat en tvåveckors rivierasemester på två börsdagar.

Last edited:
Jag vet inte vad det har med en kapitalförsäkring att göra?
:va

Själv har jag rensat bort allt, inkl PPM, nu ikväll.
Om inte annat skall jag ligga lågt en vecka. :gnissla

Jo senast det var kris gick det ju så långt att folk inte var garanterade alla sina tillgångar om banken saknade täckning. Då fick ju folk nöja sig med 50 lök.

Jag ramlade över tangenterna, det var inte kapitalförsäkring (tm) jag menade utan att försäkra kapitalet. Fast åker f-bolagen åt helsike med så är det ju kört. Då får man ta ut kosingen i stället och bli rånad och strypsexmördad också är det åt helsike jallafall.

:mad:

Last edited:
Undra hur länge den konstgjorda andningen ska räcka. Förr eller senare måste någon betala för kalaset med riktiga pengar.

Ja, det kan man ju säga med råge idag. Bli rfina säljkurser på fonderna ikväll.:gnissla
Men frågan är om det här är det riktiga helvetet som är på intåg. :5sure

Portföljen pekar runt +10% för dagen. Som högst +14%.
Såatteh.. :gnissla

Edit: Får jag be mina damer och herrar att vända blicken till råvarorna.
Host, host.. :skrämd

Last edited:
Ni som missade köptåget i fredags får nog en ny chans senare. Det här är inte över än. Att börsen återhämtade sig 6% idag är inget jag skulle få glädjeskutt över.

Jag tänkte mer på att metaller och dylikt tvärdykt i värde något alldeles. :fakta

Verkar ju lite konstigt. Med tanke på att alla går i pension kring 53 och de andra får lön för massor av månader extra per år utan att jobba, då kan de väl inte ha producerat så mycket tidigare att deras import av råvaror skulle påverka marknaden nämnvärt?

De har väl inte heller precis egna råvaror att sälja, eller har jag missat något? Jag gör ofta det och följer därmed sann SH-anda, att skriva (tvärsäkert) om saker jag inte vet något om. :gnissla

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park