Tshirt och jeans

Är är över 25 grader behöver man alltså inte ha skinnställ på sig, bara hjälm för att det är lag på det?
Kör man cross eller enduro är man ju på inhägnat område, då skulle man väl kunna köra utan hjälm åxå?

skulle se stabilt ut...
jaja, folk gör som de vill, men frågan är varför?

Kör man sakta så är det inga problem med T-shirt och jeans, jag har själv vurpat i jeans i 50-60 nånting och de höll ihop.

Chris Ash skrev:
Kör man sakta så är det inga problem med T-shirt och jeans, jag har själv vurpat i jeans i 50-60 nånting och de höll ihop.
Skyddade kläderna något då eller hade du skrapsår under hela jeans?

Loader, jag skulle ju inte rekommendera att kn*lla iförd skinnställ..

Om man håller sig i rullning och bara posar i skugga med en glass i handen, och har ett bra ventilerat ställ (Jag kör med Halvarsson Mizar, oftast med tröja utanpå) funkar det fint..
Är det däremot 32 grader spelar det ingen roll om man har ställ eller inte, man svettas nog ivf.

Om min kropp är normal vet jag inte, men den har funkat klart bra hittills.

Robz skrev:
Efter att ha testat ett Spyke-vortex-race-ställ, värsting-stövlar, v-handskar osv. i 100+ så vet jag att jag ALDRIG mer kör utan värstingprylar :yoparty
Jag har därmed dessutom blivit en ambassadör för användandet dessa - att skita i vilket är juh brutaltufft... precis som att i signumet skriva att man prylat SH-polare, även om det bara handlar om provokation... :fatta!
Tuffingar är :yoparty
/Vitt kallt vin när det är för varmt :fyllisar

Kärring...

Bögar dricker vin, vi andra dricker sprit.

SHmedlemmar står det.... inte polare.

Tuffingar är :rock

Ugluk skrev:

Om man håller sig i rullning och bara posar i skugga med en glass i handen, och har ett bra ventilerat ställ (Jag kör med Halvarsson Mizar, oftast med tröja utanpå) funkar det fint..
Är det däremot 32 grader spelar det ingen roll om man har ställ eller inte, man svettas nog ivf.

Jeans håller bättre än man tror. Klotade själv i runt 70 med jeans (skinn på överkroppen) o det höll och skyddade bra förutm på knät där en söm gick upp vilket innebar att jag fick sy 4 stygn. Bara lite mör i övrigt, inga skrubbsår eller så förutom knät. Förmodligen hade jag klarat mig bättre om det inte varit en söm just vid knät men jag tror ändå att jag skulle ha slagit upp knät så jeans är ju ingen höjdare att klota med.

Coola Ola skrev:
Jeans håller bättre än man tror. Klotade själv i runt 70 med jeans (skinn på överkroppen) o det höll och skyddade bra förutm på knät där en söm gick upp vilket innebar att jag fick sy 4 stygn. Bara lite mör i övrigt, inga skrubbsår eller så förutom knät. Förmodligen hade jag klarat mig bättre om det inte varit en söm just vid knät men jag tror ändå att jag skulle ha slagit upp knät så jeans är ju ingen höjdare att klota med.
Skulle tro att det är stor skillnad på jeans och jeans. Vissa kanske håller i låga farter men de flesta gör det nog inte.

Ugluk skrev:

Hoppas du inte tog mitt inlägg som ett påhopp, det det var inte meningen iaf. :)
Jag menade bara att det inte spelar ngn roll hur jag gör, skulle jag ligga orörlig i skuggan med mitt ställ eller köra i 120 så svettas jag likförbenat.
Men visst är det en vanesak, det är inte ngt större problem att man blir varm i stället för man har liksom inte så mkt alternativ.
Så är det, som dom säger :tungan
//Tobbe

Ugluk skrev:

Skrapade min oskyddade arm rätt rejält, ett litet skrapsår under jeansen också. Självklart är jeans inga bra MC-kläder, men ska jag bara köra ner och handla i 50 så tar jag inte på mig något skinnställ. Det finns många myter om att man skrapar bort allt ända in till benet redan i 50 om man har jeans och liknande fuckohistorier.

Allt som håller ned försäkringskostnaderna är bra, så mkt skydd som möjligt är bra... Jeans håller kanske något så när i lägre farter men T-shirt???

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich