Tshirt och jeans

Marsipulami skrev:
Varför bry sig om vad alla kör med för kläder, det är ju upp till var och en om de vill köra i ställ eller i kortbyxor :nicka
Den dagen man pröjsar mellanskillnaden för sjukhuset besöket jämfört med om man hade haft skinnställ på sig så ere lungt! :)

Börjar bli lite trött på allt gnat angående jeans och t-shirt...
Blir det bättre för att man klagar som ett gäng pensionärer? (menar inte endast dig, Miks)
Det är väl upp till var och en vad man vill ha på sig i 25 graders värme.

Endast min personliga åsikt, orkar inte argumentera emot!

:fyllisar

Jag är trött på alla som gnäller på alla som gnäller på att folk åker i konstiga kläder. Dessutom är jag trött på alla som gnäller på alla som gnäller på alla som gnäller på allt möjligt, kort sagt, jag är trött på alla som gnäller.

Och dessutom är jag trött på gnäll.

Pejo skrev:
Jag är trött på alla som gnäller på alla som gnäller på att folk åker i konstiga kläder. Dessutom är jag trött på alla som gnäller på alla som gnäller på alla som gnäller på allt möjligt, kort sagt, jag är trött på alla som gnäller.

Jag är bara allmänt trött. :brinnerup

Anneli skrev:
Jag är bara allmänt trött. :brinnerup
TRÖTT e´JAG efter att lett(konstigt ord), skuffat, hem hojen 5 km i regn(mestadels i uppförsbacke med vilopaus var 15.de meter) så nu smakar det blod i munnen(men nu öppnar jag ölen jag längtat efter i 4 timmar(imorrrn`kan jag nog inte gå...)

Idag tyckte Raggarn att mina gympaskor var praktiska, på så sätt kunde han känna igen mig vid rödljuset där vi råkade på varandra. Ett par kvarter senare tyckte Benkar att mina skyddsjeans var fina. Puh, stockholm är inte stort. :)

Att trivas i skinnstället i 25 grader är en vanesak. Jag svettas inte mer då än om det är 15 (ok, lite under ryggskyddet bara..).
Kroppen anpassar sig. Min har gjort det iaf. :fakta

Slår vad om att denna fegisen till trådstartare bara hade hållit truten om han sett nån köra utan skinnställ nånstans... för att sen dra hem och skriva om det här där lika många bryr sig :rolleyes:

Påpekar nån till mig om vad jag kör i och vägrar hålla truten så blir det ett: Skit du i vad jag kör i.

Man skrapar sig lite extra... men vaddå?
Chicks digg scars :cool:

Ugluk skrev:
Att trivas i skinnstället i 25 grader är en vanesak. Jag svettas inte mer då än om det är 15 (ok, lite under ryggskyddet bara..).

Ibland svettas jag när jag är naken. Allting beror på vad man för stunden sysselsätter sig med.

Ugluk skrev:
Din kropp är inte normal, eller är det min som inte är normal?
Jag svettas från den stund stället kommer på kroppen tills det kommer av. :gnissla

Förövrigt så tycker jag nog att folk ska få åka i vad dom vill.
Men efter en svinvarm sommar -94 så har jag fått en anorlunda syn på både skyddsutrustning och livet.
Jag körde till jobbet varje dag utan skinnkläder och tyckte detta var helt ok.
Den 24/8 så vaknade jag som vanligt och gick ut på balkongen för att ta en cigg, " Fan vad kyligt det var idag, jag tar stället på mig idag" sa jag för mig själv.
Jag vågar nog påstå att det räddade mitt liv den dagen, jag smällde ngt så in i helvete på väg hem från jobbet :( Rännde rätt in i röven på en bil och gjorde en luftfärd på 30meter med tillhörande landning och glidning.
Dom skador jag ådrog mig ser jag som lindriga, lite brutna ben i kroppen, skadat närminne osv osv.
Med tanke på at bilen nästan stod still när det small så small det rejält :(
Jag åker fortfarande utan skinnställ till affären och ner till stan, men då snackar vi lugn körning!
Jag får en olustig känsla när jag kör utan ställ, nära ångest, antar att jag har olyckan i tankarna.
Jag har inget minne alls av olyckan, jag smällde 16:15 och alla spår av minne är borta från ca 12:00 olycksdagen tre dagar framåt ungefär.
Jag tycker som sagt att folk får välja själva vad man tar på sig när man ska ut med biken, men jag fick mig iaf en ordentlig tankeställare av smällen.
Ta det lungt på vägarna knutters, för oavsett kläder gör det förbannat ont att gå omkull :död
//Tobbe

Håller med ugluk, kroppen anpassar sig. Ok det kan bli lite varmt när man står still men då kan man ju kränga av sig halva stället. Folk får köra i vad dom vill för mig, men det roligaste jag hört var häromkvällen. Kommer fram en kille och gör sig lustig över att jag kör i skinnställ....det kanske inte var coolt nog enligt han, vad vet jag.

Pejo skrev:

:rofl :rofl Sluta GNÄLLA!!!! :rolleyes:

När jag var ung & dum, åkte jag i kortkort och högklackat... :kocko (Klackarna smälte mot avgasröret på den fiiiiiiiina cromade glidaren :hihi )

Numera är jag bara dum...(men åker i alla fall skyddat)

Ugluk skrev:

+25 grader är ju ganska "lagom". :cool:

På Gotland var det +32 grader i fjol. Länk
Skinnstället var hela tiden härligt "svettfuktigt" på morgonen, eftersom det aldrig hann torka över natten. :lol

Pejo skrev:

Men Pejo nu gnäller ju du :va

Det kvittar nog om man har skinnställ eller inte om det går riktigt fort!!! Förutom på bana, där finns det ju för det mesta fina avåkningszoner. Kör ner i diket och klipp en vägtrumma i 250+ så åker du fanimej inte mer hoj fast du har skinnställ på dig :gnissla ( Ej menat till trådstartaren utan allmänt )

Som så många andra redan har sagt: Var och en kör väl klädd som den vill, sen får man ta konsekvenserna av det om oturen är framme. Det är än så länge bara, rätta mig om jag har fel - Endast lag på hjälm, sen är det helt upp till var och en att skydda sig bäst den vill. Kan väl tillägga att jag nästan alltid åker fullkittad........men även i shorts och linne.

Mavve skrev:
Slår vad om att denna fegisen till trådstartare bara hade hållit truten om han sett nån köra utan skinnställ nånstans... för att sen dra hem och skriva om det här där lika många bryr sig :rolleyes:

Påpekar nån till mig om vad jag kör i och vägrar hålla truten så blir det ett: Skit du i vad jag kör i.

Man skrapar sig lite extra... men vaddå?
Chicks digg scars :cool:

Efter att ha testat ett Spyke-vortex-race-ställ, värsting-stövlar, v-handskar osv. i 100+ så vet jag att jag ALDRIG mer kör utan värstingprylar :yoparty
Jag har därmed dessutom blivit en ambassadör för användandet dessa - att skita i vilket är juh brutaltufft... precis som att i signumet skriva att man prylat SH-polare, även om det bara handlar om provokation... :fatta!
Tuffingar är :yoparty
/Vitt kallt vin när det är för varmt :fyllisar

exiteme skrev:
Numera är jag bara dum...(men åker i alla fall skyddat)

Av din avatar att dömma så har du iallafall inte åkt skyddat.

(kunde inte låta bli)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...