Tshirt och jeans

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
Vem var det som körde nynäsvägen in mot stan på en stor sporthoj i ca 150km/h vid 18.30 tiden i JEANS OCH TSHIRT :kocko

stor sporthoj? Jag såg en på en touringhoj häromdan i värsta farten på en 50 väg och endast Tshirt och shorts, såg ut som jobbarkläder (blåkläder?).

Det är normalt, låt dom vara.

Goodstuff skrev:
Någon som tänder på tanken av stora kliande, varande skrubbsår kanske?

Om det ändå slutar så väl.......... DÅ får man ju iaf chansen att lära av sina misstag. För det mesta slutar det nog inte så i dom fallen....

Varför bry sig om vad alla kör med för kläder, det är ju upp till var och en om de vill köra i ställ eller i kortbyxor :nicka

Shorts och hawaiiskjorta funkar utmärkt när det är riktigt varmt!!
Låt folk köra i kortärmat om dom vill och sluta gnäll.

Starstriker skrev:
Om det ändå slutar så väl.......... DÅ får man ju iaf chansen att lära av sina misstag. För det mesta slutar det nog inte så i dom fallen....

Nu är det väl iförsig så att skinnstället i sig inte räddar liv utan endast lindrar skador. Men jag ser din poäng.

hvorfor skal folk alltid bry seg om hva andre gjør, det går ikke utover deg om noen har en olykka med jeans och t-shirt! Jeg kjørte hoj i jeans och tröja i dag, hvis noe skulle skje er det mitt problem. Siden du ikke har hoj vet du sikkert ikke hvor behagelig det er å kjøre med skinnjakke/ställ da det er 27 varmegrader, som det var her i dag.

Jag körde i shorts och långärmad till stan idag för jag går inte runt i stan när det är 24-25 grader varmt i ett helställ. Men hey, det är väl upp till mig?

Hagster skrev:
Jag körde i shorts och långärmad till stan idag för jag går inte runt i stan när det är 24-25 grader varmt i ett helställ. Men hey, det är väl upp till mig?
men du är oxå ung och dum! :tummenupp :rofl (du vet att jag skojar!)

jag kör för det mesta i astars skinnjacka och jeans, stunt wannabe hehe...

men jag tycker det är bekvämast så.

tar bara helstället när vi ska på långstyrning eller om det är bankörning.

men i stan är det fin fint med jeans och jackan.

så det så.

ryggskyddet har jag dock alltid på mig, lika givet som hjälm för mig.

Swedie skrev:
men du är oxå ung och dum! :tummenupp :rofl (du vet att jag skojar!)

Klart, annars skulle jag inte köra R1... :D

Har för mig att det var en ung herre som klotade i jeans och kom med i judgmentday 2, stämmer inte detta? Vet du vem det var? :va :D

Hagster skrev:
Klart, annars skulle jag inte köra R1... :D

Har för mig att det var en ung herre som klotade i jeans och kom med i judgmentday 2, stämmer inte detta? Vet du vem det var? :va :D
japp, han klarade sig bra. Han är även fler erfarenheter och klär sig efter tillfälle. Men ibland går det fel och då skyddar varken extra skyddsplagg eller kallingar av pansar.

- Hmm är det olagligt att köra naken, fast med hjälm
- Fast då kanske man inte längre är naken?? :kocko

CoSmoZ skrev:
- Hmm är det olagligt att köra naken, fast med hjälm
- Fast då kanske man inte längre är naken?? :kocko

Skulle tro att det blir förargelseväckande beteende då! :rolleyes:

Swedie skrev:
japp, han klarade sig bra. Han är även fler erfarenheter och klär sig efter tillfälle. Men ibland går det fel och då skyddar varken extra skyddsplagg eller kallingar av pansar.

Som när man drar igenom ett skyltfönster? :rofl

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...