Jag vill, delvis med tanke på mycket som skrivs på detta forum, bl.a. den nya tråden om barn och rökning, rekommendera en fantastisk bok! Jag har läst en och annan bok, allt för att försvara min postiton som nörd, men denna kommer lätt i topp-3 på listan "Böcer som fått mig att se saker på ett annat sätt!"
Som sagt: Läs "I Trygghetsnarkomanernas Land" av David Eberhardt!
En fantastisk bok som tar upp hur vår strävan efter större tryggeht bidrar till att vi numera får mer problem än vad vi löser. Världen har aldrig varit så trygg som den är nu, samtidigt har vi aldrig varit så rädda. Lite spekulativt, lite vetenskapligt men 100% tänkvärt!
Bl.a. ifrågasätter han det kloka i lagar om cykelhjälmar, bilbälte, rökning och arbetslagar. Å för de som gillar det så ger han sossarna både en och två tasksparkar.
Vilket han iofs även ger dagens välmenande föräldrar...
Som sagt: Läs "I Trygghetsnarkomanernas Land" av David Eberhardt!
En fantastisk bok som tar upp hur vår strävan efter större tryggeht bidrar till att vi numera får mer problem än vad vi löser. Världen har aldrig varit så trygg som den är nu, samtidigt har vi aldrig varit så rädda. Lite spekulativt, lite vetenskapligt men 100% tänkvärt!
Bl.a. ifrågasätter han det kloka i lagar om cykelhjälmar, bilbälte, rökning och arbetslagar. Å för de som gillar det så ger han sossarna både en och två tasksparkar.
Vilket han iofs även ger dagens välmenande föräldrar...