Trygghansa

  • Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date

HanneZ

Guest
Fy faan :huvet

nu ska trygghansa sluta med sin offroad försäkring så nu blir dr'en svin dyr o försäkra! TYPISKT! :mad:
 
Jag kan också bara beklaga...

Du får sätta din tro på LF och Bilsport & MC-specialförsäkringar de har fortfarande offroad försäkring.

/ Johan
 
Varför i hel**** ska TH sluta med offroadförsäkringen??????? :kocko
 
dom är väl sugna på o suga ur oss på mer pengar, vilket bara kommer att leda till att vi blir sugna på att suga ut dem på mer pengar!
 
Kan inte finnas någon anledning till att ta bort den. Inte fan kan kostnaderna vara så höga inom denna fök.grupp.
 
Det finns några anledningar:

Dels så anser T-H att de har för få hojar i den försäkringen vilket gör att offroadförsäkringen inte klarar av en dyr personskada. Eftersom det har varit ungefär 1 dyr personskada varannat år så har offroadförsäkringen hoppat mellan vinst och förlust.
Dessutom så börjar hojar med mycket effekt dra på sig mer och mer kostnader.

För det tredje så har Trygg-Hansa bestämt sig för att renodla sina försäkringar mer och mer och tycker att förhållandet effekt/vikt är ett bra instrument.

Jag vill dock poängtera att SMC inte tyckte att det var en bra lösning, men iom att samarbetsavtalet är uppsagt har vi inte lika mycket möjlighet att påverka längre...

/ Johan
SMC, FÖK
 
HanneZ skrev:
Fy faan :huvet

nu ska trygghansa sluta med sin offroad försäkring så nu blir dr'en svin dyr o försäkra! TYPISKT! :mad:

Förlåt men jag har inte läst någonting av vad du har skrivit för jag kan inte riktigt ta blicken från den där stringtrosan...
Känner mig som en alfa-hanne med hormonsvall idag...
 
HanneZ skrev:
nu ska trygghansa sluta med sin offroad försäkring så nu blir dr'en svin dyr o försäkra! TYPISKT! :mad:

Citat från mail från TH!
-------------------------------------------------------------------------
Tack för din offertförfrågan på en motorcykelförsäkring.

I vår motorcykelförsäkring ingår:

· Trafik - lagstadgad försäkring. Ersätter skador på annans egendom och personskador.
· Delkasko - ersätter brandskador, glasskador, stöld, räddning och rättskydd.

Priset för en helårsförsäkring skulle bli 2 225 kr per år.

-------------------------------------------------------------------------
KTM 660SMC-03, bor i centrala Linköping.

Jag tycker det verkar ok!

/HW
 
StAnger: HAHAHA

HW: Jo de verkar ok, min kostade tidigare 788 hl/hl o nu får ja pröjsa 1100 typ. Inte så farligt, bara dom inte höjer med samma summa igen nästan år, o nästa år, o nästa år....
 
HW skrev:
Citat från mail från TH!
-------------------------------------------------------------------------
Tack för din offertförfrågan på en motorcykelförsäkring.

I vår motorcykelförsäkring ingår:

· Trafik - lagstadgad försäkring. Ersätter skador på annans egendom och personskador.
· Delkasko - ersätter brandskador, glasskador, stöld, räddning och rättskydd.

Priset för en helårsförsäkring skulle bli 2 225 kr per år.

-------------------------------------------------------------------------
KTM 660SMC-03, bor i centrala Linköping.

Jag tycker det verkar ok!

/HW

Jo men det där är ju ingen helförsäkring. Sedan går det inte att offroadförsäkra en KTM660.
 
HanneZ skrev:
StAnger: HAHAHA

HW: Jo de verkar ok, min kostade tidigare 788 hl/hl o nu får ja pröjsa 1100 typ. Inte så farligt, bara dom inte höjer med samma summa igen nästan år, o nästa år, o nästa år....
Men vafan säger du!? Ska de höja till 91 kronor och sextiosju öre kr per månad för en sketen helförsäkring. Det är ju fan inte klokt! Jävla rånare är vad de är.
 
JohanFÖK skrev:
Det finns några anledningar:
Dessutom så börjar hojar med mycket effekt dra på sig mer och mer kostnader.

För det tredje så har Trygg-Hansa bestämt sig för att renodla sina försäkringar mer och mer och tycker att förhållandet effekt/vikt är ett bra instrument.

Jag vill dock poängtera att SMC inte tyckte att det var en bra lösning, men iom att samarbetsavtalet är uppsagt har vi inte lika mycket möjlighet att påverka längre...

/ Johan
SMC, FÖK

Antagligen går då TH efter det gamla systemet med effekt/hk???? Detta antika system är bara pinsamt. När togs det fram egentligen?
Cyklar väger inte längre som på början av 90-talet när det näst intill var bly i ramarna för att få dem stabila på vägen.
Kul om det kunde ske en uppdatering på detta fast det ligger ju inte i deras intresse då flera i deras ögon värstingcyklar skulle visa sig ligga långt ner på listan i effekt/hk per kilo.
Problemet är sedan att visst har bilsport & mc något bra offert ibland så länge man ej kör sporthoj :3freak men de kräver att motorcykeln står i garage på hemorten vilket är väldigt svårt för många när man bor i lägenhet.
Alltså finns det typ bara IF kvar hurra för den fria marknaden. :gnissla
 
eehh?

Tjena!

Hörde också att de skulle lägga av med offroadförs.
Har precis kompletterat Thunderacen med en offroadhoj för mera "slit och släng"
...så kollade runt hos de olika bolagen.

Första kontakten med TH så uppgav de att de skulle sluta med offroadförs. och erbjöd en "vanlig" mcförs. i stället....
Ringde vidare för att jämföra priser...men återvände efter några dagars funderande till TH......där det då helt plötslgt gick bra att teckna en offroadförs.??????
Ok, tänkte jag, bra...men ställde frågan vad som skulle hända om de under kommande år plockar bort den sortens försäkring? "...Eftersom jag nu tecknat en sådan förs. så gäller den till min årsförfallodag...dvs dec-04"

Hon på TH som jag talade med kunde inte se att den sortens försäkring skulle "försvinna"

Så man klarar sig ett år i alla fall med en helförs hos TH...får se hur världen ser ut sedan...........

Värre är det med Thunderacen :4skrika ....vill inte riktigt tänka på den premien i dagsläget...men så står den ju också i vintervila tills temperaturen passerat 10-15 grader varmt och det vita som fallit ned på marken försvunnit..... :banana

/ :D
 
Marals76 skrev:
Antagligen går då TH efter det gamla systemet med effekt/hk???? Detta antika system är bara pinsamt. När togs det fram egentligen?
Cyklar väger inte längre som på början av 90-talet när det näst intill var bly i ramarna för att få dem stabila på vägen.
Kul om det kunde ske en uppdatering på detta fast det ligger ju inte i deras intresse då flera i deras ögon värstingcyklar skulle visa sig ligga långt ner på listan i effekt/hk per kilo.
Problemet är sedan att visst har bilsport & mc något bra offert ibland så länge man ej kör sporthoj :3freak men de kräver att motorcykeln står i garage på hemorten vilket är väldigt svårt för många när man bor i lägenhet.
Alltså finns det typ bara IF kvar hurra för den fria marknaden. :gnissla

Svar:
Effekt/vikt systemet är på väg bort. Fördel för vissa men negativt för andra.

if:
Varför är det bara if kvar?
De har ju precis bestämt sig för att bara teckna årsförsäkring?
De har dessutom bestämt den tuffast inställningen när det gäller körning på inhägnat tävlingsområde. Vagnskadan gäller aldrig. De verkar tolka trafikskadelagen lite hårdare än de andra f-bolagen. Inhägnat tävlingsområde gäller tex cross/enduro/supermotard förutom givetvis de åkningar som sker på roadracingbanor eller go-kart banor runtom i sverige?

/ Johan
SMC, FÖK
 
Jag ringde just TH för att få bekräftat att den försäkring dom offererat mig, och som jag mailat tillbaka och accepterat verkligen gäller från 1/1-04. Beskedet jag fick var att visst den gäller men dom justerar upp premien från det offererade 2130 till 6800:- för dom har minsann en egen tabell för effekt.

Ingen djävla chans att det blir th som får stå för min försäkring...

/HW
 
JohanFÖK skrev:
Svar:
Effekt/vikt systemet är på väg bort. Fördel för vissa men negativt för andra.

if:
Varför är det bara if kvar?
De har ju precis bestämt sig för att bara teckna årsförsäkring?
De har dessutom bestämt den tuffast inställningen när det gäller körning på inhägnat tävlingsområde. Vagnskadan gäller aldrig. De verkar tolka trafikskadelagen lite hårdare än de andra f-bolagen. Inhägnat tävlingsområde gäller tex cross/enduro/supermotard förutom givetvis de åkningar som sker på roadracingbanor eller go-kart banor runtom i sverige?

/ Johan
SMC, FÖK

Stämmer bra att de enbart tecknar helår, dock får man ställa av när man vill. Så känner du för att köra 8 mån och ställa av 4 så är det helt ok. Anledningen till att de gjorde så här enligt dem själva är att det blir lättare att ha koll över inkomsterna när alla har "samma" försäkring. Det betyder alltså inte att du har hel/hel som gällde för.
Passar mig mycket bra då 6 mån är lite för lite när det gäller motard nu kan man själv bestämma hur lång mcsäsongen blir.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top