Trygghansa

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Tjenare
Är 16 och har en Honda nsr125
Köpte den i våras och fyllde i papprerna till vägverket som man skulle och min far fick stå som vårdnadshavare. Sen ringde jag in till trygghansa och försäkrade den det var inga problem med det fick räkningen och betalade den.
nu 9 månader senare så kom det ett brev som dom förklarar att den inte har varit försäkrad under tiden och att vi får tillbaka försäkringspengarna.
Läste vidare och då står det att dom kräver min far på 8500kr till trafiksäkerhetsföreningen?
Jag ser inte vad vi har gjort för fel och undrar då ifall dom kan kräva oss på dom där 8500, vi har ringt och sagt att vi kan betala försäkringen under de där 9 månaderna men inte 8500.
undrar vem som har gjort fel.
kanske lite rörigt men är humöret är inte på topp nu
Ha en bra jul allesammans

Last edited:
Att du skulle få betala 8500:- till TFF för att du inte haft försäkring i 9 månader låter lite :va

Inte för att jag hoppas att du ska få betala mer, utan jag tycker det låter skumt!

Vad då få tillbaka pengar förresten :va Skulle de inte ha märkt att de fått in pengar som det inte finns någon försäkring till...:huvet

Edit: Har du inte fått någon faktura :confused:

Om jag inte har helt fel så är det så att den som står som ägare måste stå för försäkringen oxå!

Om jag förstod dig rätt så står din far som ägare och du på försäkringen, vilket inte funkar.

Eftersom du aldrig blev ägare på pappret så betalar försäkringsbolaget tillbaka premien du betalade och eftersom din far inte tecknade någon försäkring krävs han på pengar av TFF!

Så tror jag att det är! (jag kan ha fel)

Om jag inte har helt fel så är det så att den som står som ägare måste stå för försäkringen oxå!

Om jag förstod dig rätt så står din far som ägare och du på försäkringen, vilket inte funkar.

Eftersom du aldrig blev ägare på pappret så betalar försäkringsbolaget tillbaka premien du betalade och eftersom din far inte tecknade någon försäkring krävs han på pengar av TFF!

Så tror jag att det är! (jag kan ha fel)

Enligt pappret så är jag ägare men eftersom jag inte har behörigheten för fordonet så måste jag ha en vårdnadshavare, och det står att vårdnadshavaren ska se till
att p-böter skatten försäkringar osv betalas, det stog inte vad jag kan se att det var tvungen att vara vårdnadshavaren som ska stå som "betalare".

Sen ifall man vänder på det borde inte trygghansa infomerat mig om detta när jag ringer till dom och tecknar försäkring, fick ju papper och allt där det stog att den är försäkrad osv. tycker det är rätt dåligt att komma 9 månader senare och berätta att den inte har varit försäkrad under den tiden, än att istället berätta det när jag ringde.

Fakturor och det har jag där det står hur och si mycket ska man betala. och sen att fordonet är försäkrat.

Last edited:
Fan va skönt att höra! :tummenupp
Fick själv betala runt 3 lök för att jag inte tänkte på att min dåvarande nyinförskaffade hoj var påställd men jag tecknade ingen försäkring (eftersom jag ändå plockade ner den för renovering direkt efter köp)... inga roliga pengar att betala : /

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park