Trygg Hansa?

Är rätt säker att det i deras villkor står att hojen måste vara inlåst vid bostaden nattetid, därav föll de bort för min del. Kan finnas olika typer av försäkring men detta var en avställningsbar som jag frågade om för ca. 1 år sedan.

Jo jag har. Och jag får väl säga att i just mitt fall så var dom okej att ha o göra med bortsätt deras värdering, som jag inte gillade, av hojjen som blev stulen.

De löste sig både snabbt å smidigt för min del iaf :) Värderingen va väl oxå helt OK :tummenupp

Men de va väl iofs 4 år sen eller nåt, så mycke kan väl ha hänt under tiden...

Måste man verkligen ha hojen inlåst nattetid? Jag har inte sett ngt om det... hoppas inte, tyckte de verkade ha ganska låga premier för mig iaf. Men måste jag ha garage också har jag inte råd :(

nästan alla bolag har väl krav på dubbla godkända lås, låsta mot något fast, i garage med 4 väggar o en dörr där endast du har tillträde

om inte dessa krav fylls så är det förhöjd självrisk.

nästan alla bolag har väl krav på dubbla godkända lås, låsta mot något fast, i garage med 4 väggar o en dörr där endast du har tillträde

om inte dessa krav fylls så är det förhöjd självrisk.

Nej, alla har inte det. När jag fick reda på detta så läste jag i deras villkor och ringde även runt (gällande inlåsning i utrymme då) .

Bilsport-MC har det enbart på HDs oavsett försäkring. Trygg-Hansa då, som jag skrev tidigare och Salus ansvar. De som inte har kravet på inlåsning nattetid vid bostaden är If, till större del Bilsport-MC och Folksam.

Äh jag kör på trafikförs endast ändå. Bygger min egen försäkring, blir den snodd så blir den snodd, klotar jag så klotar jag, inte hela världen och struntar i och tänka på självrisker och paragrafer som ska följas. Ända sura är bärgningen, senast på över 3500 kr utomlands!! Från A till B, max 4 mil avstånd.

Bilsport-MC har det enbart på HDs oavsett försäkring. Trygg-Hansa då, som jag skrev tidigare och Salus ansvar. De som inte har kravet på inlåsning nattetid vid bostaden är If, till större del Bilsport-MC och Folksam.

Hm, surt... Hade för mig att man endast var tvungen att ha den inlåst nattetid om det var en HD eller buell hos TH. Ska sätta mig och ringa runt sen innan jag köper hoj tänkte jag, men kan ju vara bra att börja fundera redan nu.

Enligt Trygg-Hansas försäkringsvillkor ska motorcykeln vara låst med två lås, inkl styrlåset. Förvaring i låst utrymme som endast disponeras av ägaren är ett särskilt villkor för vissa fordon. Såvitt jag vet endast Harley-Davidson.

(Läser innantill i försäkringsvillkoret)

Praxis är att den ska vara med 2 godkända lås i låst enskilt garage OM parkerad på hemort!

Man får alltså fortfarande åka på hojsemester eller hälsa på syrran i götteborrj

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti