Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DaLorD skrev:Kan verkligen ett försäkringsbolag tvinga dig att betala helförsäkring för en hoj som är avställd???
DaLorD skrev:Kan verkligen ett försäkringsbolag tvinga dig att betala helförsäkring för en hoj som är avställd???
Eskilsson skrev:Ja.
Om det är så att du tecknar avtal om att ha hojen försäkrad hela året.
Så hjälper det inte att ställa av den.
För avtalet säger att du skall betala en försäkring, och inte trafikförsäkringsplikten.
Däremot brukar det finnas en klausul om att försäkringen upphör om du säljer hojjen.
HanneZ skrev:Om du ska få bryta avtal när du vill så betyder det att även andra ska få göra det, taskigt när hyresvärden kommer o säger att du har 5 min på dig att få ut dina möbler!
K.Svensson skrev:Om du har tecknat ett avtal som sträcker sig över hela året kan dom det. Alltså en försäkring utan avställningsmöjligheter, men att månadspremien är billigare på vintern. Så sa tanten jag pratade med iallafall. Rätt eller fel vet jag dock inte.
Tycker och tycker... läs i avtalet för försäkringen vad som gäller!DaLorD skrev:Men i det här fallet e det inte så... du får skriva av hojen.... men max "ett par gånger om året"...
Antingen så e det en årsförsäkring eller så är den avställningsbar..... tycker jag iaf...
Anders R skrev:Vad jag känner till har Trygg-Hansa enbart årsförsäkring numera! Differentierad premie om man betalar per månad dvs för egen del 200/mån nu men 1200/mån på sommaren. Påverkas inte av av- resp påställning.
DaLorD skrev:Jorå.. jag har min nuvarande hoj på Th och ställer av på vintern.. med pyttesmå avgifter för garageförsäkring.... vilket e bra som attans...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |