Trygg-Hansa, bra eller anus?

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
Jag håller för tillfället på att kolla försäkringspriser till min hoj. TH ligger rätt bra till rent prismässigt, ca 1000:- billigare än den näst billigaste. Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av dem. Försöker de knulla dig så fort de får chansen eller är de kanske vettiga.

Berätta gärna om egna erfarenheter inte bara de är bra de är dåliga.

Last edited:
De erfarenheter som jag har av TH är bra... Har både råkat ut för krock och stöld, och både gångerna har det löst mycket smidigt, inget som helst tjafs. :tummenupp

Sen att dom vid årsskiftet 07/08 gick över till årsförsäkring va väl inte så roligt... Men kort sagt... Har aldrig haft nå strul me dom :)

shit vad mycket klokare jag blev nu.. 2 helt motsägande inlägg haha

Min erfarenhet är att de två viktigaste sakerna vid reglering av skador är vilken handläggare man får samt vilken attityd man har själv.
Jag har haft med TH att göra några gånger och det har alltid varit smidigt.

/A

Trygg Hansa har öppnat plånboken för mig åtskilliga gånger. Pålitliga som en gammal Volvo(?) ganska dålig ersättning, ganska höga premier men har aldrig nekat mig helt o hållet..

De är ok enligt mig.
Dock fick jag överklaga ett beslut då de vägrade ge mig pengar. Jag fick rätt mot dem.

Liksom alla andra bolag så beror det mycket på handläggare och hur du själv beter dig.

Glöm aldrig heller att dem försöker tjäna pengar.
Förstå att dem liksom du själv gör att det skall bli så ekonomiskt som möjligt.

Last edited:
Har haft med dom att göra när min förstärkare gick sönder . Behövdes 2 samtal & sedan fick jag ett mail & allt var löst . Allt var klart på mindre än en vecka . Från första samtal till att pengarna satt på kontot . Så jag är nöjd .

Kanon bolag!!!

Ersättning utan tjafs när olyckan var framme!!!

Anus!!

Jag var inte vållande.Fick vänta 3 mån på pengar för motorcykeln. Den dryga fittan som var handläggare i mitt ärende svarade inte i telefon, och inte heller på mail. Jag fick betala försäkring för motorcykeln i 3 mån medans den låg på en pall. Dom fick jag aldrig tillbaka. Skambud på hojen= värderare kopplades in. Nu är det ett halvår sen och jag har fortf inte fått pengar för skyddsutr trots att kvitton skickades in för bra länge sen.

Folk har ju blivit mördade för mindre än så......

Aldrig mer jävla blufftrygghansa.... det låter bra när man ska teckna men dom är inte så hjälpsamma när det har hänt nåt.... SVIN ÄR DOM!!! :mad:

Anus

allt va skitbra i ett år tills det kom ett brev där det stog att jag skulle betala (kommer ej ihåg exakt) men runt 8-9k. och dom betalade tillbaka pengarna för den tiden den hade varit försäkrad.

Problemet var att mcn stog på mig men jag hade inte körkort så farsan var "ägaren" eller vad man ska säga så enlig trafiksäkerhetsfonden så skulle han betala försäkringen.
så trygghansa ville ha en jävla massa pengar på ett misstag dom gjorde, samt att den inte hade varit försäkrad i ca ett år fastän jag hade betalt premien osv.
överklagade det så det kom till tingsrätten och då drog dom sig ur eftersom dom skulle ha medelat att farsan skulle ha betalat försäkringen.

Jag kan bara prata gott om IF.

De har alltid varit bra när olyckan har varit framme, vid min MC olycka var de underbara inlösen på hojen var bra fick pengarna snabbt och ingen tjafs.

Jag kan bara prata gott om IF.

De har alltid varit bra när olyckan har varit framme, vid min MC olycka var de underbara inlösen på hojen var bra fick pengarna snabbt och ingen tjafs.

IF låg dessvärre ganska mycket högre i pris när jag kollade... Men de flesta andra verkar ju faktiskt vara ganska nöjda med TH. Dock kanske folk med dåliga erfarenheter av TH håller sig borta.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park