trycksättning av förgasare?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
var hälsade ooh ni kunniga av turbokonvertering. :Bugar

mitt vinterprojekt består i att få lite puff i min ZX9R -94:a
ett par frågor.
Förgasare... :va jag har inte riktigt begripit mig på hur man ska trycksätta dessa och vad man behöver göra för ingrepp i dem. skulle vara tacksam för en ingående beskrivning med förklaringar och finns det bra bilder på hur det ska se ut/ilustrerar hur det funkar så vore jag otröstligt tacksam. :banana

fråga nummero 2. har ett aggregat på gång. ett Swhitzer Turbo 22s88-00283 med wastegate.
skulle vilja veta ungefär vad ett sådant kan betinga för värde. obetydligt använt.
(läser säljaren detta så får han ha lite förtåelse )

//Droopfy

Droopfy skrev:
var hälsade ooh ni kunniga av turbokonvertering. :Bugar

mitt vinterprojekt består i att få lite puff i min ZX9R -94:a
ett par frågor.
Förgasare... :va jag har inte riktigt begripit mig på hur man ska trycksätta dessa och vad man behöver göra för ingrepp i dem. skulle vara tacksam för en ingående beskrivning med förklaringar och finns det bra bilder på hur det ska se ut/ilustrerar hur det funkar så vore jag otröstligt tacksam. :banana

fråga nummero 2. har ett aggregat på gång. ett Swhitzer Turbo 22s88-00283 med wastegate.
skulle vilja veta ungefär vad ett sådant kan betinga för värde. obetydligt använt.
(läser säljaren detta så får han ha lite förtåelse )

//Droopfy

Hej! du kan kolla på min hemsida, där finns en beskrivning på hur du trycksätter förgasarna på en R1:a, det kanske kan ge dig några ideer.
Klicka på Hints

R1 T http://www.turbo-bike.com

okey... tack. de klarnar lite... men måste man ge sig på å ta upp nya hål och så i förgasarna?

Droopfy skrev:
okey... tack. de klarnar lite... men måste man ge sig på å ta upp nya hål och så i förgasarna?

Nej inte på R1:an iallafall. Man ansluter ventilationen för flotörhusen till pitotröret, ventilationen för undersidan av membranen till plenumkammaren, tryckregulatorn till plenum. hålen i trottlarna finns redan. Så är det på R1:an i alla fall, principen borde vara den samma på alla cv förgasare, även om man kanske får lösa det på lite olika sätt, beroende på hur de är uppbyggda.

Flotörhusen måste ha lite högre tryck än övriga systemet, förutom soppan från tryckregulatorn men den är justerbar.

Efter som trycket i flotörhusen är lite högre än övriga systemet, så trycks soppan igenom munstyckena, i stället för att sugas igenom munstyckena som på en sugmotor

R1 T

http://www.turbo-bike.net
http://www.turbo-bike.com

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...