Trycksätta tanken?

Nåt som marklund provade redan i början på 90 talet och med mindre lyckat resultat vad jag vet

Alldeles för långsamt både vid tryckökning och trycksänkning

Näää vad är det för fel med soppapump

Föresten du kör väl med sprut så varför diskussionen?

Nåt som därimot vore trevligt att prova är elektroniskt sprut fast med vevaxeldriven bränslepump
Ändlös kapacitet och som blir mer behovsstyrt eftersom det regleras av motorvarvet + regulator naturligtvis
 
Tänkte väl att nån måste ha provat. Blir nog pump då.
Ja, jag kör sprut men skulle prova förgasare på en hoj jag bygger nu (ska säljas). Tänkte slippa köpa regulator innan jag sett om jag blev nöjd, annars åker det sprut på den med men priset går ju upp en bit och Bonneville köpare är snåla ;-)

Sitter 2 oljepumpar i Bonnie, använda den ena till soppan kanske? Ingen aning vad den flödar/trycker om man kör bensin i den men det går ju att ta reda på.
 
Mr Helmut skrev:
Sett när du kört med den, riktigt nice cykel:) en som skiljer sig från mängden:tummenupp

Tackar! Ja inte är det vanligt men man kan ju hoppas att fler blir sugna, min nya blir nog lite tråkigare eftersom den blir mer lik en vanlig dragbike (super twin top gas), men den har iaf en Bonnie motor.
 
jojje1963 skrev:
Tänkte väl att nån måste ha provat. Blir nog pump då.
Ja, jag kör sprut men skulle prova förgasare på en hoj jag bygger nu (ska säljas). Tänkte slippa köpa regulator innan jag sett om jag blev nöjd, annars åker det sprut på den med men priset går ju upp en bit och Bonneville köpare är snåla ;-)

Sitter 2 oljepumpar i Bonnie, använda den ena till soppan kanske? Ingen aning vad den flödar/trycker om man kör bensin i den men det går ju att ta reda på.


Oljepumpar är inte täta nog där räknar man med att det läcker kring axeln
den sitter ju ändå inne i motorn

Nä en gammal rejäl hillborn pump på veven de vore nåt hehe :yoparty
 
Nackdelen är ju att den tar effekt. Inget problem för er med massor men jag får hushålla lite. Men jag klarar mig ju bra med en 800 kronors pump så det är lungt. Eller det va lungt, nu ska jag trimma :banana

andersson turbo skrev:
Oljepumpar är inte täta nog där räknar man med att det läcker kring axeln
den sitter ju ändå inne i motorn

Nä en gammal rejäl hillborn pump på veven de vore nåt hehe :yoparty
 
Ja det funkar, jag tror att det var Marklund som gjorde det redan i slutet på 80 talet.

Fast det är väl lite smidigare att bygga en liten tank som du tryck sätter, gissar att du redan tänkt ut det....

Du bör ju se till slangen är tillräckligt grov så att du inte får ett resttryck i tanken när laddtrycket är borta.

Fast varför om du kör med sprut?
 
Jag tycker att det inte borde ge något resultat i och med att trycket utsätter ju även returslangen!!!???

Så när trycket börjar komma vill man ju få ner det i "utslangen" men det kommer ju oundvikligt trycka tillbaks soppan??

Eller, nu tänker jag inte igenom saken här...
Vill man få ett högt tryck i båda?
Ja, det vill man ju =)

Hur som helst har jag plasttank med 1 cm gods! Det ni! Inga svetsar som kan spricka..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top