Trycksätta bst40

Barre46

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2019
Ort
E
Hoj
Z1000 CB900f CBX1000
IMG_20190614_121121.jpg
Hej.
Håller på min 7/12 turbo projekt och undrar hur ska alla slangar sitta. Förgasarna ska tätas med epoxy under helgen. Men hur ska jag koppla in alla slangar? Tänker jag rätt nu?
1. soppa
2. slang från pitotrör
3. Plenum?
 
Jag är nog korkad för jag förstår inte vad 7/12 turbo projekt är? De enda jag vet är att de är svårt att få en BST 40 att funka med turbo. Jag själv har dock inte provat en vacumfugge på min enstånka 650 turbo men däremot rund trottelfugge och flatslide mikun typ tm och hsr mikuni förgasare samt kehin rundtrottel. Mikuni tm eller HSR 40-48 mm funkade bäst de är enkla att bestycka in med turbo. Jag vet att vacumfuggar ska funka bra med turbo därför förstår jag inte varför folk har problem med dem :va

Annars är de bränsle in från bränsletrycksregfulator på nr 1.
Trycksättning från åitotrör nr 2.
Borra hål genom trottels botten typ några 3mm hål så trycksätts membranet ovan trottel plugga ut/ingående nippel ovan trottel de lär väl vara nr 3 som ska pluggas.
 
Med 7/12 menade jag en gammelgixxer 750ram med 1127 motor. Cylinder från en bandit borrad till 81mm hayabusaskolvar som ger 1216cc.
Jag gick igenom alla gammla trådar men då var det oftast cv34 eller cv38 och vad jag förstod så skiljer dom sig mot mina cv40 därför var jag lite osäker på utgången nr3.
Tack för det boost 3
 
Jag tror du även kan ansluta #3 till plenum istället för att plugga den och borra i trotteln.
Så var det arrangerat på en CBR900 jag ställde iordning.

Med 7/12 menade jag en gammelgixxer 750ram med 1127 motor. Cylinder från en bandit borrad till 81mm hayabusaskolvar som ger 1216cc.
Jag gick igenom alla gammla trådar men då var det oftast cv34 eller cv38 och vad jag förstod så skiljer dom sig mot mina cv40 därför var jag lite osäker på utgången nr3.
Tack för det boost 3
 
Det går att få det att funka bra med förgasare, men sprut är så mycket enklare när man kommer till mappning, jag skulle tro att det tar mig 6 timmar att byta munstycken, med sprut löser man det betytligt mycket fortare, jag har köpt fuel tech ft500 som skall monteras, det kan ju göra så mycket mera om man vill rejsa lite med.

Anders
 
Själv tycker jag att det är coolt och lite old school att köra fuggar+turbo men klart att sprutet ger mycke mer möjligheter..
 
Man får komma ihåg att förgasare är ekonomiskt oslagbart upp till 1 bar ladd när budgeten är mager.
Är pengar inget problem så sätter man så klart Link 20000, carillos 12000, kolvar 8000, oljepump?tusen, spridare för 3000kr+mappning 5000kr.
Kör man gasare och nöjer sig med 250kus på ett bar så klarar man sig ofta med en lambda på styret för 2000kr.

Själv tycker jag att det är coolt och lite old school att köra fuggar+turbo men klart att sprutet ger mycke mer möjligheter..
 
Man får komma ihåg att förgasare är ekonomiskt oslagbart upp till 1 bar ladd när budgeten är mager.
Är pengar inget problem så sätter man så klart Link 20000, carillos 12000, kolvar 8000, oljepump?tusen, spridare för 3000kr+mappning 5000kr.
Kör man gasare och nöjer sig med 250kus på ett bar så klarar man sig ofta med en lambda på styret för 2000kr.

Det där är BRA info!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top