Trycka upp en tidning?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mycket fix med den här skoltidningen nu..
Bara undrar, finns det någon här, eller någon som känner någon annan som kan hjälpa till o trycka upp våran skoltidning. Just nu ligger den på nätet men att ha den i handen vore mycket roligare. Någon som kan hjälpa till tro om det blir av?

Antal sidor... färg eller svartvit...bindningsmetod (om många sidor)upplaga...pappersvikt...leveranssätt?

Hej
Ett tips är att ta kontakt med några skolor.

Jag vet bl.a att där jag läser, Örebro Universitet har en repro avdelning.
Har hört att dom har ganska så bra priser, bara att maila eller ringa och höra.

"Vi häftar eller binder kompendier med spiral eller limmapp. Vi kan även limma inlagan i helomslag med ryggtext."

http://www.oru.se/templates/oruExtNormal.aspx?id=3791

Bara ett tips...

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Mycket fix med den här skoltidningen nu..
Bara undrar, finns det någon här, eller någon som känner någon annan som kan hjälpa till o trycka upp våran skoltidning. Just nu ligger den på nätet men att ha den i handen vore mycket roligare. Någon som kan hjälpa till tro om det blir av?

Jag kan fixa det, behöver då uppgifter om antal, färger, papper m.m. Har eget tryckeri och jobbar mycket med dylika projekt. Hör av dig om det kan vara av intresse.

Studenttidningarna kan lätt gå på en tia styck att trycka upp, vilket oftast bekostas av annonsörer. Frågan är om det är nån idé för en mindre gymnasieskola.

Back