Trycka bucklad tank?!

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Har lyckats få en fin skavank på bensinbehållaren aka tanken. Undrar då om nån här kan, eller vet nån som kan, göra ett försök att trycksätta den för att återfå dess ursprungliga vackra form???

attachment.php

Bifogat

• IMG_3974 sh.jpg
    IMG_3974 sh.jpg
    231.5 KB · Visningar: 187
Gå över bucklan och se om kanterna på bucklan går utanför tankens originalform. Gör den det, knacka in kanterna. Slipa ner, spackla och lacka om bara!

Gå över bucklan och se om kanterna på bucklan går utanför tankens originalform. Gör den det, knacka in kanterna. Slipa ner, spackla och lacka om bara!

Jag hade tänk gör så men sen börja alla jag prata med snacka om att blåsa ut bucklan...

Nej för fan,inte blåsa.

Du kommer bara få en klotrund tank ,trycket fördelas ju lika i hela tanken dvs plopp och du har en plåtfotboll.

Gör som Pysch säger.

Eller se om du kan lossa soppaumpen undertill och komma åt att knacka ut bucklorna den vägen.

Edit:

Det tycks inte vara några djupare bucklor så jag hade bara spacklat upp dom.

Nej för fan,inte blåsa.

Du kommer bara få en klotrund tank ,trycket fördelas ju lika i hela tanken dvs plopp och du har en plåtfotboll.

Gör som Pysch säger.

Eller se om du kan lossa soppaumpen undertill och komma åt att knacka ut bucklorna den vägen.

Edit:

Det tycks inte vara några djupare bucklor så jag hade bara spacklat upp dom.

Ok, isf blir det vinterprojekt. Nu e snart resten av hojen lagad och kroppen gör inte så jätteont (typ) längre, så då ska man väl ut på vägarna igen... :yoparty

Vad för typ av spackel bör man använda här?
Super spackel, PP100???

Last edited:
du kan svetsa fast nånting och dra ut bucklan oxå.

sen om det är det bästa/enklaste vet jag inte...

nej för helsike!!

ring George på Dentlyft så trycker han ut bucklan helt perfekt! jobbar en hel del med honom och han är grym :yoparty

"Buckel George" 0704155166

Spackla å lacka är nog enda alternativet för dig.
visst kan du höra med tex. buckla.se men den kan troligen inte tryckaut bucklan då tankar är väldigt hårda och svåra att kommaåt i.
Sen behöver den ju lackas hur som helst.

Vill du kapa kostnaden lite kan du ju höra men någon som är duktig på spotlackering men en tank är så liten så jag tror inte det blir nån större skillnad i pris mot att lacka hela tanken.

Det finns ingen anledning att trycka ut alla bucklor då tanken behöver lackeras, möjligen en aning på den större då det är onödigt med en stor spackelklump.

Ok, tack för alla svar. Blir troligtvis en rostskyddslagning nu och så får en lackerare fixa den i vinter...
All plast på hojen ska ju ändå lackas den me... Ja, asfalten lyckades ta lite överallt! Har idag spacklat ihop framkåpan och skruvat ihop damen.

Har varit ute på första riktiga turen sen vurpan idag förresten. Var spänt och gjorde ont (slitit av en led i axeln), man fan va jag vill ut o köra mer nu :yoparty

Ok, tack för alla svar. Blir troligtvis en rostskyddslagning nu och så får en lackerare fixa den i vinter...
All plast på hojen ska ju ändå lackas den me... Ja, asfalten lyckades ta lite överallt! Har idag spacklat ihop framkåpan och skruvat ihop damen.

Har varit ute på första riktiga turen sen vurpan idag förresten. Var spänt och gjorde ont (slitit av en led i axeln), man fan va jag vill ut o köra mer nu :yoparty

Skicka ett pm så kan jag ge dig ett pris på hela jobbet.. Billigt och proffslackat..

Mvh
Daniel

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup