TRX-tråden

Har inte blivit av att skruva ihop TRX-motorn, hämtade i alla fall cylindrarna från honing i går, var sen och kollade på en "trepip", är ganska sugen, men ska nog försöka få ork att skruva ihop motorn - annars blir den nog liggande i delar för alltid. Som nybliven pensionär (på måndag) borde man ju få tid - men det vete f-n hur det blir med det.

Du behöver väll inte ha kvar TDMen?:D
 
...
Som nybliven pensionär (på måndag) borde man ju få tid - men det vete f-n hur det blir med det.
Såpass, då får man gratulera då! Klart du hinner få ihop TRX:en. Bästa blandningen av Italien och England, parallell-twin i fackverksram, inget som kan slå det! ;)
 
HansJ, det är lugnt. jag får försöka hitta någon som vill förbarma sig och dela en flaska Bowmore 1964 med mig ;)
 
Skickar lite bilder på installerad dämpare (ja, den är lite skitig i övrigt - regnkörning dagen innan...)

Hallå Lomma !

Är lite nyfiken på hur nöjd du är med dämparn och sådär, jag skall byta min till helgen tänke jag.

Har du några inställnings tipps kanske? :)
 
HansJ, det är lugnt. jag får försöka hitta någon som vill förbarma sig och dela en flaska Bowmore 1964 med mig ;)

Haha, var tvungen att kika i barskåpet, och du slog mig med ett år ;) (En single-cask 65'a) Men det är nästan värt att ebaya fram en framfälg åt dig, bara för att få testa!
 
Moi!
Jag har en fälg liggandes!
Skivorna är slut!
Ett stinkande Metzeler tror jag sitter på?!?
Hjullagren ska vara OK!
PMa om det kan va nåt.

PS. Köpte en till TRX i förrgår och svart va den........ Så nu är det 1 1/2 igen
 
Hallå Lomma !

Är lite nyfiken på hur nöjd du är med dämparn och sådär, jag skall byta min till helgen tänke jag.

Har du några inställnings tipps kanske? :)

Jag är supernöjd med hur den har blivit nu. Jag väger runt 85-88 kg med all utrustning på (raceklar) en bra dag =) Viktigt att veta när du läser mina inställningar.

Förspänning på fjädringen (preload) har jag satt till näst högsta - det är först då jag får tillräckligt lite "static sag" och det kan ju vara rimligt eftersom TRX är en tyngre hoj än R6.

Rebound (returdämpning) är satt till 16 klick tillbaka (moturs) från fullt in.
Slow compression är också 16 klick moturs från fullt in.
High compression är 8 klick moturs från fullt in.

Med detta har jag en hoj som lirar med framgaffeln och en gammal tendens att vara understyrd försvann helt när jag tog i med förspänningen till fjädern. Så jag är nöjd med de inställningar som jag använder enligt ovan. Är du mycket lättare än mig får du nog andra värden och är du mycket tyngre kanske R6 dämparen har för klen fjäder... Good luck!

CurlyB - helt klart intressant! Finns bild på fälgen som du kan skicka? Jag skickar PM också.

HansJ - kan bjuda en hutt ändå :D
 
Jag är supernöjd med hur den har blivit nu. Jag väger runt 85-88 kg med all utrustning på (raceklar) en bra dag =) Viktigt att veta när du läser mina inställningar.

Förspänning på fjädringen (preload) har jag satt till näst högsta - det är först då jag får tillräckligt lite "static sag" och det kan ju vara rimligt eftersom TRX är en tyngre hoj än R6.

Rebound (returdämpning) är satt till 16 klick tillbaka (moturs) från fullt in.
Slow compression är också 16 klick moturs från fullt in.
High compression är 8 klick moturs från fullt in.

Med detta har jag en hoj som lirar med framgaffeln och en gammal tendens att vara understyrd försvann helt när jag tog i med förspänningen till fjädern. Så jag är nöjd med de inställningar som jag använder enligt ovan. Är du mycket lättare än mig får du nog andra värden och är du mycket tyngre kanske R6 dämparen har för klen fjäder... Good luck!

CurlyB - helt klart intressant! Finns bild på fälgen som du kan skicka? Jag skickar PM också.

HansJ - kan bjuda en hutt ändå :D

Jaha tackar !

Kan nog vara för klen fjäder för mig då .... får väl prova helt enkelt.

Men det kommer bli bättre än det var innan ialla fall :)
 
Akra

En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D
20110512179.jpg

och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis
 
En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D
...
och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis

Sweet! :tummenupp

Det mullrar säkert mer också, eller?
 
Nu fick jag den här i brevlådan, made by Kayla såklart och riktigt snygg tycker jag! :tummenupp

Skall bli intressant det här, dom nedersta hålen är inte centrerade , tror ni det kan påverka på nåt sätt?

Lomma märker du av att det är mycket kortare fjädringsväg på r6 fjädern på nått sätt ?
 

Bifogat

  • IMG_1060.JPG
    IMG_1060.JPG
    141.9 KB · Visningar: 41
  • IMG_1059.JPG
    IMG_1059.JPG
    166.7 KB · Visningar: 50
Last edited:
En industrifirma hemmavid blästrade akrat in/utvändigt och pulverlackade (klarar 750 grader), detta gjorde dom för 200:- Heeelt otroligt så jag köpte dom en tårta :D

och undra om det inte var rätt sotigt för jag tyckte det vart mer tryck i grejjerna när jag vart ute precis

Riktigt schnyggt! :tummenupp
 
Någon som läst senaste Bike, tänker på beg testet av SV1000. TRX:en nämndes som ett alternativ, i ganska positiva ordalag ;)
 
ne den ska jag köpa..men trxen e ju mindre smidigare än sv1000 e väl det som e fördelen kanske..+snyggare ha ha

Inegn större anledning att köpa den bara för det. TRX:en fanns bara med i en sån där liten ruta, med 2 meningar i. Stod ngt i stil med Budget-twin från Japan, och att den är något av en raritet. De listade TL och VTR också, men jag tyckte det var kul att de tog upp TRX:en, den brukar glömmas bort, trots att konkurrenterna då var 900 SS, och TL:en och VTR:en som kom runt den tiden.
 
Inegn större anledning att köpa den bara för det. TRX:en fanns bara med i en sån där liten ruta, med 2 meningar i. Stod ngt i stil med Budget-twin från Japan, och att den är något av en raritet. De listade TL och VTR också, men jag tyckte det var kul att de tog upp TRX:en, den brukar glömmas bort, trots att konkurrenterna då var 900 SS, och TL:en och VTR:en som kom runt den tiden.

ok ne jag tycker trxen e lätt schysstast av dom tl inge bra kvalite,o vtr e för stor o vanlig, ducati litar jag inte på riktigt iaf dom lite äldre...köpte på mc mässan en allt om mc tidning test på trxen den fick bra rec....ha det bra....

ok ne jag tycker trxen e lätt schysstast av dom tl inge bra kvalite,o vtr e för stor o vanlig, ducati litar jag inte på riktigt iaf dom lite äldre...köpte på mc mässan en allt om mc tidning test på trxen den fick bra rec....ha det bra....

den va från 96 den tidningen förressten...men kul ha test på den då..men man visste väl det mesta iofs..
 
Last edited:
Back
Top