TRX-tråden

Är det någon som vet vilka eftermarknadshandtag (koppling och broms) som passar TRX? Eller om jag ställer frågan så här, passar handtag för tex R1 och R6 eller vad kan jag ersätta med? Behöver byta kopplingshandtag och tänkte köpa något billigt från HK. Finns inga justerbara till TRX (TITAX-kopia) men det borde ju vara flera modeller som passar rakt av?

Rörig fråga kanske, men ni förstår mig säkert....
 
Är det någon som vet vilka eftermarknadshandtag (koppling och broms) som passar TRX? Eller om jag ställer frågan så här, passar handtag för tex R1 och R6 eller vad kan jag ersätta med? Behöver byta kopplingshandtag och tänkte köpa något billigt från HK. Finns inga justerbara till TRX (TITAX-kopia) men det borde ju vara flera modeller som passar rakt av?

Rörig fråga kanske, men ni förstår mig säkert....

Jag kör med ISR och dom är helt underbara....fast underbart är dyrt...
 
Ett varningens finger angående bromsgreppen. R1/R6 är inte nödvändigtvis samma som TRX, även om de ser exakt likadana ut. Jag fick erfara detta efter att jag lagt mig på Mantorp. Köpte nytt bromsgrepp i depån, med resultatet att jag blev stående i slutet på kortrakan med låst frambroms. Spännande... Kolven tillåts inte gå tillbaka helt, vilket gör att trycket byggs på efter varje bromsning. Har filat av lite på handtaget så nu funkar det. Är man osäker så kör lite lugnt med mycket bromsningar i början, och ha med nåt verktyg så man kan släppa ut lite olja, om utifallatt...
 
Denna verkar bli bra...

Vad är det för ram ?? Hembygge ?

@HansJ: Det räcker väl inte med att släppa ut VÄTSKAN (:D) utan man måste faktiskt fila på handtaget om jag minns rätt. Det är väl som så att det nya handtaget inte tillåter att kolven går fullt tillbaks, vilket innebär att man bygger mer och mer tryck för varje bromsande och till slut låser frambromsen.

//P
 
...
Kolven tillåts inte gå tillbaka helt, vilket gör att trycket byggs på efter varje bromsning. Har filat av lite på handtaget så nu funkar det.
...
@Froven: Jag vet, det var lite lurigt av mig att trycka in den väsentliga infon i en massa text, f'låt! ;) Fast VÄTSKA, där fick du mig allt! 1-1, fair enough?

NWS hittade jag inget på, men jag har för mig att Spondon gjorde några ramar till TRX:en, är det inte en sån? NWS870R som är ägare (och tillika beställde hojen way back och nu återköpt den plus en till frugan) svarar säkert på frågor på den anglikanska siten!
 
@Froven: Jag vet, det var lite lurigt av mig att trycka in den väsentliga infon i en massa text, f'låt! ;) Fast VÄTSKA, där fick du mig allt! 1-1, fair enough?

Beställde ett slags Titax kopior till R6 99-04 (som VERKAR passa till TRX). Om jag nu måste fila - var exakt menar du/ni att man måste ta bort lite material?

Låst framhjul efter rakan låter ju sådär....
 
Beställde ett slags Titax kopior till R6 99-04 (som VERKAR passa till TRX). Om jag nu måste fila - var exakt menar du/ni att man måste ta bort lite material?

Låst framhjul efter rakan låter ju sådär....

Jag fick ta bort lite material från handtaget, just där det ligger mot kolven. Var försiktig, det är mjukt. Bara att testa sig fram. Funkar det utan så behöver du ju inte bry dig, men var beredd på att det kanske behövs.

Det var nog tur i oturen att det skedde just där, eftersom depå-personalen såg det, och kunde flagga. Tror att det var enda flaggposten på banan... Lite pinsamt dock, först klota och avbryta de andras körning, och sen fick det avbrytas igen pga mig.
 
@Froven: Jag vet, det var lite lurigt av mig att trycka in den väsentliga infon i en massa text, f'låt! ;) Fast VÄTSKA, där fick du mig allt! 1-1, fair enough?

Alltid kul att märka ord (åt det hållet iaf....:D )
Det viktiga jag ville få fram (och du oxå förstås) är att "felet" inte är att det helt plötsligt är för mycket vätska i systemt, utan just att kolven arbetsområde har blivit inskränkt. Med som vi numera känner till olämpligt resultat.

När man ser de bilderna (och Jocces oxå för den delen) blir man ju rätt TRX-sugen igen. Jag har för lite pengar helt enkelt....:huvet

//P
 
NWS hittade jag inget på, men jag har för mig att Spondon gjorde några ramar till TRX:en, är det inte en sån? NWS870R som är ägare (och tillika beställde hojen way back och nu återköpt den plus en till frugan) svarar säkert på frågor på den anglikanska siten!

Hans frugas specar från engelska:
As promised here's the pics of bike 1 of 2 (my wifes 850)

Rough spec as follows:

96 Yamaha TRX 850
NWS aluminium frame
NWS braced swingarm
GSXR 750M/Maxton front end
NWS hand made clip ons
ASV levers
EBC Prolites
Nissin 4 pot calipers/braided hoses
Nitron rear shock
Coerce rearsets
Termi 888 cans (modded)
Engine - standard
Fuelling - open carbs, K&N trumpets & filters, stage 2 Dynojet (79.3 at rear wheel)
 
@Froven: Jag vet var det finns en billig blå och samlar damm...:glömdet

@Jåke: instämmer, fast på ett sätt tycker jag det är riktigt, chassi och andra pryttlar först, pållar sen. Men du har väl blivit bortskämd med Aprilian nu, blir svårt att backa effektmässigt?

@KW: Jo, vad jag meande med att jag inte hittade nåt om NWS, var att jag snabbsökte lite på firman för att se vad det var för ena. Vet inte om de bygger ramar också? Men Spondon har väl definitvt gjort ram till TRX, eller?
 
@KW: Jo, vad jag meande med att jag inte hittade nåt om NWS, var att jag snabbsökte lite på firman för att se vad det var för ena. Vet inte om de bygger ramar också? Men Spondon har väl definitvt gjort ram till TRX, eller?

Har sett ett gäng spondon svingar men bara en trx med ram.
NWS finns fortfarande men gör väl mestadels huggers o sånt nu (av vad jag sett på hemsan) Köpa jiggen? :D
 
Köp av TRX

Går i tankar om att köpa en TRX850 årsmodell 1998 och göra mig av med nuvarande hoj. Har tittat länge på just en sådan här och gör nog slag i saken och blir TRX-ägare.

Hojen finns på Gerts MC i Ängelholm. Har varit och tittat och skicket är helt ok. Utrustad med slipon och KN-filter och körd i bänk för denna utrustning. Verkar också som om bromsoken är bytta mot R6 ok (ej säker). Servad enligt bok och blanka besiktningspapper. 1 850 mil enligt mätaren. En ägare.

Se info nedan:
http://www.bytbil.com/mc-mopeder/yamaha/6v56fadg/BUABEAsitC3RyeAAIcOG!

Gerts MC har visat och berättat allt de vet och har varit tillmötesgående. Men vad är det för frågor man skall ställa mer?
(Har läst så gott som allt i detta forum, men tar gärna mer hjälp.)

Till säljaren?

Till tidigare ägaren?

Kanske någon har kännedom om just detta exemplar.

Tacksam om någon tar sig tid och svara, vill putsa på en ny hoj så fort som möjligt. Den som står i garaget nu har inte en fläck och snart ingen lack kvar:) Med andra ord dags att sälja den för nytt skötebarn.
 
Back
Top