spookedbones
Porcus ludens
mikuni eller keihin
Klurar på att så småning om ersätta orginalförgasarna med mekaniska flatslides. Avser inte att porta eller byta kammar. Vad välja?Vilka ger mest "bang for the buck"? Vad kan man räkna med att man får vad gäller motorkaraktär om man väljer det ena eller det andra? Vad jag har fattat så finns det trx-kits med keihin fcr39, fcr41 eller mikuni tdmr 40. Ni som har svart bälte i trx-trimning, kom med åsikter i frågan.
Klurar på att så småning om ersätta orginalförgasarna med mekaniska flatslides. Avser inte att porta eller byta kammar. Vad välja?Vilka ger mest "bang for the buck"? Vad kan man räkna med att man får vad gäller motorkaraktär om man väljer det ena eller det andra? Vad jag har fattat så finns det trx-kits med keihin fcr39, fcr41 eller mikuni tdmr 40. Ni som har svart bälte i trx-trimning, kom med åsikter i frågan.
) Värt att kolla i alla fall. Funkar ju oxå att vrida på gasen några gånger för att pumpa in lite extra soppa, men lite mer mekigt blir det att pumpa, vrida upp tomgång manuellt osv.
Inte blev det bättre av att frågan under förarmötet i mellangruppen var: "hur många är det som inte har regndäck?" WTF? Att det sen kördes 1.41-tider i blötan i licensgruppen underlättade inte heller (1.30 är duktigt snabbt när det är torrt), eller instruktörernas mumlande bakom ryggen att de minsann fixade 1.50 med gatdäck i blötan... Under kvarten var jag i alla fall, tror jag. De andra dagarna var det torra, ffa lördagen var solig, nåt som märktes i min nacke på kvällen!