TRX-tråden

Fan vilka krav du har :D. Kolla om du kan hitta en kortare sving.


Haha

Hur menar du med hitta? Är inte det något man får egentillverka med vinkelslip och svets? :näsblod

Killerwhale: Vad synd :( Är ju en så fruktansvärt go hoj att köra, kunde dock varit 15-20hk till. Nja behåller den denna säsongen iaf. Sen får vi se om man växer upp lite eller det blir hojbyte nästa år :)
 
Last edited:
Äsch, använd kopplingen bara. Det går hur bra som helst :D

Ja absolut går det med kopplingen men tycker synd om hojen. Hade varit mycket trevligare att kunna dra upp den på bara gas i ettan och sen smeka i tvåan.

Både stoppie och wheelie funkar. Men är rätt säker på att TRXen inte är den ultimata lek/stunt hojen :D
 

Bifogat

  • Stoppie.JPG
    Stoppie.JPG
    185 KB · Visningar: 717
  • Wheelie.JPG
    Wheelie.JPG
    143 KB · Visningar: 775
JHade varit mycket trevligare att kunna dra upp den på bara gas i ettan och sen smeka i tvåan.

Både stoppie och wheelie funkar. Men är rätt säker på att TRXen inte är den ultimata lek/stunt hojen :D
Det andra är nog alldeles sant och det första kan man åtgärda genom att köpa en Fireblade. Lite mer gas än vanligt och den jag har går upp snällt vid 5000 rpm. Men en TRX låter trevligare :gnissla
 
Haha

Hur menar du med hitta? Är inte det något man får egentillverka med vinkelslip och svets? :näsblod
,

Nja, Kolla runt lite bland äldre små sporthojar så ska du nog kunna hitta någon med kort sving och 160däck. Det lär ju inte passa bolt-on så det är en fördel om du känner någon med svarv så du kan tillverka egna distanser osv.

Kortare sving+gå ner en kugg eller två borde funka... Men som sagt, billigast och lättast är det att köpa ny hoj. Är du säker på att du inte är en motard-kille egentligen?
 
Jåke, ska du redan sälja blejden?:va
Ja, tror det. Eller börja modda igen, byta fälg å greja. Verkar som jag närmar mig nåt slags 40-årskris, efter nåra år med TRX verkar jag inte kunna bestämma mig :rolleyes:

Fortfarande sugen på den tyska? trimmade svarta TRX:en. Den effekten räcker för bankörning och man kan ha klibbiga däck. Hmmm...

Jåke ska kanske shoppa hoj på Blocket? :yoparty
Hehe... nja, tanken har funnits men jag har fått ett bra erbjudande på Laila's Gixxer åxå :tungan

@KlimaX: Ska vi byta? :D
 

Bifogat

  • yamaha-trx.jpg
    yamaha-trx.jpg
    225.9 KB · Visningar: 85
Last edited:
Ja, tror det. Eller börja modda igen, byta fälg å greja. Verkar som jag närmar mig nåt slags 40-årskris, efter nåra år med TRX verkar jag inte kunna bestämma mig :rolleyes:

Fortfarande sugen på den tyska? trimmade svarta TRX:en. Den effekten räcker för bankörning och man kan ha klibbiga däck. Hmmm...


Hehe... nja, tanken har funnits men jag har fått ett bra erbjudande på Laila's Gixxer åxå :tungan

@KlimaX: Ska vi byta? :D

Den rackarn såldes på mobile.de för 50 loppor strax efter jag köpt min...bugger! :tuttar
 
höja häcken

Såg på Kedo att de hade andra "dogbones" för att höja bakfjädringen. Vad jag kunde uttyda med min gamla skoltyska så menade de att hårdheten inte skulle påverkas, men det tycker jag låter en aning skumt eftersom man ändrar ju geometrin på länkaget. Eller?...
 
Såg på Kedo att de hade andra "dogbones" för att höja bakfjädringen. Vad jag kunde uttyda med min gamla skoltyska så menade de att hårdheten inte skulle påverkas, men det tycker jag låter en aning skumt eftersom man ändrar ju geometrin på länkaget. Eller?...

De skriver ju fjädringskomforten :) Lite svårtolkat, men jag håller med dig, klart det borde påverka när man har progressivt länkage!

Ja, tror det. Eller börja modda igen, byta fälg å greja. Verkar som jag närmar mig nåt slags 40-årskris, efter nåra år med TRX verkar jag inte kunna bestämma mig :rolleyes:

Fortfarande sugen på den tyska? trimmade svarta TRX:en. Den effekten räcker för bankörning och man kan ha klibbiga däck. Hmmm...


Hehe... nja, tanken har funnits men jag har fått ett bra erbjudande på Laila's Gixxer åxå :tungan

@KlimaX: Ska vi byta? :D

Haha, en 5:a på att du har en TRX i garaget innan 1/4 2009 :hihi

Den tyska är cool, men effekten är omräknad för veven. Runt 100 lär den ha på hjulet i alla fall. Har mailat lite med trimmaren (som f.ö. har gett ut ett bra kompendie om trimning för de vetgiriga, med ett kapitel om just den TRX:en, dessvärre bara på tyska)
 
Last edited:
Bah, komforten ändras inte till det sämre iaf. Anledningen till att sätta på de kortare dogbonen är ju för att få upp arslet och därmed få hojen till att svänga bättre. Har man det intresset lär ju inte sittkomforten vid 100-milsetapper på motorväg vara det primära intresset ?

Köp, montera och njut.

Enda minusen är väl att hojen lutar ganska betänkligt när den står på stödet och att det blir lite längre ner till marken för kortbenta.

//P
 
Ja, och vad menar dom med "Otroligt lättkörd sporthoj med lite ducatistuk... fast utan allt rassel":va Har dom inte startat den? Min TRX låter som en stenkross, och skulle jag sen starta den så låter den riktigt jävligt...:D
Nä inte riktigt så illa kanske...


Min låter också rätt rassligt. Men det första har dem ju rätt i "Otroligt lättkörd sporthoj med lite ducatistuk":tummenupp
 
Frågan är väll om det finns något på TRXen som är sportigt :)... 50k är ju helt sjukt! Och jag som tycker att jag betalade för mycket när jag la 39 för min förra året som hade gått ~1300mil.



Någon som har lyckats med att lägga knäskrap med trixxin? Vill se bild isf...
 
Last edited:
Bah, komforten ändras inte till det sämre iaf. Anledningen till att sätta på de kortare dogbonen är ju för att få upp arslet och därmed få hojen till att svänga bättre. Har man det intresset lär ju inte sittkomforten vid 100-milsetapper på motorväg vara det primära intresset ?

Köp, montera och njut.

Enda minusen är väl att hojen lutar ganska betänkligt när den står på stödet och att det blir lite längre ner till marken för kortbenta.

//P
Ja men det var precis anledningen varför jag funderade på en höjsats. Är det sen så att häcken(på hojen asså) kommer kännas styvare så grinar jag inte för det.Jag är...typ ... ingen man misstar för en smurf.
 
Någon som har lyckats med att lägga knäskrap med trixxin? Vill se bild isf...

Folk gör väll som vanligt, oavsett vilken hoj dom knäskrapar med: Dom hänger som apor på hojen, annars är det minst 1 dm kvar från det att fotpinnen tar i innan knäpucken tar i...
 
Frågan är väll om det finns något på TRXen som är sportigt :)... 50k är ju helt sjukt! Och jag som tycker att jag betalade för mycket när jag la 39 för min förra året som hade gått ~1300mil.



Någon som har lyckats med att lägga knäskrap med trixxin? Vill se bild isf...


Jag har faktiskt. Vill du ha bild på när jag gör det eller på pucken? :)

Kolla in www.freewebs.com/raggeno1 också ta fordon så är det lite pics på bla min hoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top