TRX-tråden

Ska prova här nu med att lägga upp några bilder på åkdonet.
 

Bifogat

  • trx 850 .1.JPG
    trx 850 .1.JPG
    147.4 KB · Visningar: 79
  • trx 850 .2.JPG
    trx 850 .2.JPG
    124 KB · Visningar: 73
Den lådan som jag vill sälja ligger på 240-350 så den funkar ju bara på utblåset. men om du vet exakt vilka storlekar du behöver så kan jag ju alltid plocka styckvis och skicka, så får jag dessutom några kvar om jag skulle få för mig att byta till trimkammar.
 
Den lådan som jag vill sälja ligger på 240-350 så den funkar ju bara på utblåset. men om du vet exakt vilka storlekar du behöver så kan jag ju alltid plocka styckvis och skicka, så får jag dessutom några kvar om jag skulle få för mig att byta till trimkammar.

Såg att det var en snubbe på ebay som sålde singlar för en 10:a så jag köper en lådda och gör samma sen! :tummenupp
 
Ska man jetta om när man byter kammar? Fuel/air-mixen borde väll inte påverkas av att ventilerna sår öppna andra tider. Eller?
 
Ska man jetta om när man byter kammar? Fuel/air-mixen borde väll inte påverkas av att ventilerna sår öppna andra tider. Eller?

Första gången jag funderar över det men....
Vassare kammar=bättre andning=värtattkollajettingsådenintegårtunt
Du vill ju ändå bänka efter en förändring så du ser vad det ger, då får du A/R på köpet
 
Trodde också att man ska justera om, men enligt "min" trimmarpolare så ska det inte vara så noga just med kammar, och särskilt inte till TRX:en, då specarna är ganska tama jmf med original. Är allt annat konstant innebär ju inte längre öppningstider något ökat flöde (snarare samma flöde längre tid), så det låter ju logiskt.

Å andra sidan är det knappast så stor idé att slänga i andra kammar utan att modifiera något annat samtidigt, och då vill man bänka ändå.

Jag känner en som har bänk, men han har inte tid när jag har tid och vice versa :gnissla Har inte bänkat sen sista toppen slängdes i, så det ska bli intressant...
 
Trodde också att man ska justera om, men enligt "min" trimmarpolare så ska det inte vara så noga just med kammar, och särskilt inte till TRX:en, då specarna är ganska tama jmf med original. Är allt annat konstant innebär ju inte längre öppningstider något ökat flöde (snarare samma flöde längre tid), så det låter ju logiskt.

Å andra sidan är det knappast så stor idé att slänga i andra kammar utan att modifiera något annat samtidigt, och då vill man bänka ändå.

Jag känner en som har bänk, men han har inte tid när jag har tid och vice versa :gnissla Har inte bänkat sen sista toppen slängdes i, så det ska bli intressant...

Ja vaffan, det var dags många månar sedan! :D
 
Ibland när hojen har stått ett tag så blir det en fet jävla smäll när jag ska starta. Jag antar att det beror på att någon av förgasarna inte stänger helt som dom ska. Har ni något bättre förslag innan jag börjar ta isär halva cykeln?
 
Ibland när hojen har stått ett tag så blir det en fet jävla smäll när jag ska starta. Jag antar att det beror på att någon av förgasarna inte stänger helt som dom ska. Har ni något bättre förslag innan jag börjar ta isär halva cykeln?

Är den svårstartad? När smäller det, när den gått igång eller medans du försöker starta?

Min snurrar igång efter något varv med startmotorn, och den smäller aldrig.
 
Är den svårstartad? När smäller det, när den gått igång eller medans du försöker starta?

Min snurrar igång efter något varv med startmotorn, och den smäller aldrig.

Och när den smäller....baktänder eller framtänder den?
Den kan smälla framåt både pga fett o tunt, fast fett så brukar det smälla när krökarna är heta.
Ahhh...blabb, blir bara spekulationer...mer info! :)
 
Ibland när hojen har stått ett tag så blir det en fet jävla smäll när jag ska starta. Jag antar att det beror på att någon av förgasarna inte stänger helt som dom ska. Har ni något bättre förslag innan jag börjar ta isär halva cykeln?

Min gamla TRX small i tid och otid.
En gång när jag skulle köpa pengar i minutenmaskinen, så small det rejält, så kärringen som stod i kön blev skiträdd:tungan
En annan gång skulle jag parkera i mitt gamla garage, som jag hade gemensamt med en granne, som dessutom låg i en uppförsbacke, så jag tog fart uppför och dödade hojen på knappen (för klockan var sent) väl inne i garaget slog jag på knappen igen och pang sa det, som ett bösseskott och grannarna vaknade:gnissla
Dagen efter skulle jag starta skiten, men den ville inte:mad:
Efter lite felsökning upptäckte jag att bägge förgasarna hade hoppat av:gnissla Hhrrmm! TRX-power?
Den som jag har nu har aldrig pangat, men den har skrämt både kärringar och hundar ändå:)
 
Jag tänkte säga insugsgummin, spruckna el.dyl och effekten blir ju densamma.
Har varit 2-3 st på engelska forumet som haft det.
Men den är ju bara en spekulation... :D
 
Framskivor

En sak jag tänkt på...

Våra framskivor (original) är ju flytande....men mina är HELT stela....går inte att flexa alls. Jämförde med ett par R1 race skivor och dom skramlade fint 5mm fram och tillbaks och var verkligen flytande.

Hur ser era skivor ut, är dom lika stelopererade som mina??
 
@ Hasse

Om man lägger i kammarna och känner att dom inte snurrar tillräckligt bra (tyskskuren) vad gör man då?? Är det bara att börja vattenslipa eller? :gnissla
Skall kolla med mina befintliga överfall också då dom funkat bra med Kentas...
 
@ Hasse

Om man lägger i kammarna och känner att dom inte snurrar tillräckligt bra (tyskskuren) vad gör man då?? Är det bara att börja vattenslipa eller? :gnissla
Skall kolla med mina befintliga överfall också då dom funkat bra med Kentas...

Linehona, eller en stav med något mindre diameter än kammarna och smärgelduk. (Mjukt material i lagerbanorna, lätt att ta för mycket) Köp Plastigauge, och kolla spelet. Är kammarna raka, rullar de lättare i något läge? Då kan man rikta dem med lite hederligt ingenjörsvåld...

Är det kammar som inte satt original i toppen? Överfallen hör ihop med toppen? Kammarna rullar bra i någon topp?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top