TRX-tråden

Man blir jävligt sugen på att ta ut hojen på bana när man ser sånt. Men jag vågar inte krascha min fina :gnissla.
Inte fan kraschar man för att man kör på bana :tummenupp

Saknar TRX när jag ser det där, ljudet ger en helt galen upplevelse när man kör liksom trycket genom böjarna. Hade jag råd att göra som Hasse och KW vore det ju ingen diskussion, så man fick lite effekt åxå. Grymt :tuttar
 
Last edited:
Man blir jävligt sugen på att ta ut hojen på bana när man ser sånt. Men jag vågar inte krascha min fina :gnissla.

15-16 Falkenberg, får se om min är hel efteråt. Fast jag har allt till TRX:en i dubbel uppsättning i fall att....:gnissla :tummenupp

Inte fan kraschar man för att man kör på bana :tummenupp

Saknar TRX när jag ser det där, ljudet ger en helt galen upplevelse när man kör liksom trycket genom böjarna. Hade jag råd att göra som Hasse och KW vore det ju ingen diskussion, så man fick lite effekt åxå. Grymt :tuttar

Man måste TA sig råd, man kan vara död i morgon så...
 
Last edited:
15-16 Falkenberg, får se om min är hel efteråt. Fast jag har allt till TRX:en i dubbel uppsättning i fall att....:gnissla :tummenupp

Man måste TA sig råd, man kan vara död i morgon så...

Det jobbiga är att varken kåpor till ninjan eller TRX passar i originalutförande på min hoj. Annars vore ju ett uppsättning kraschkåpor och puckar ett givet köp... Har funderat både en och två gånger på att sälja av min och köpa en gammal sliten långmilare istället så man slipper oroa sig.:hojsmilie
 
@ Hasse

Tjenare!
När semestrar o.dyl. är klart och du känner att du har en stund (och vill) över att översätta dokument som kom med Tornado kammarna så skulle det vara mycket uppskattat. Har frågat efter ett engelskt dokument men jag tror det är långsökt.

Har gjort en babelfish översättning så fått lite ut av det...men...ja...

En intressant sak är att det verkar vara en instruktion till att få ut mest av kammen....och det är viktigt som FAN att graden blir alldeles korrekt annars får man sämre resultat än med originalkammar.
Låter MISSTÄNKT likt Sölle racing effort....

Kanske kan dokumentet säga en del om kentas också.....!?

Ha det gött på Åland!!

//M
Skjut på, jag är tillbaks i Svedala nu, men har fortfarande semester.

Inte fan kraschar man för att man kör på bana :tummenupp

Saknar TRX när jag ser det där, ljudet ger en helt galen upplevelse när man kör liksom trycket genom böjarna. Hade jag råd att göra som Hasse och KW vore det ju ingen diskussion, så man fick lite effekt åxå. Grymt :tuttar

Inte var det jag i alla fall. Knutstorp är en skitrolig bana som passar TRX:en bra. Grymt kul!

Effekt, det vet ju du lika väl som jag att det är 95 % förare. Enda fördelen jag har av vassare motor är att jag drar ifrån en original TRX på rakan, man blir ju likväl frånaxad av det mesta... Sen är ju ljudet och vridet klart lattjo :)
 
Last edited:
Effekt, det vet ju du lika väl som jag att det är 95 % förare.
Tja det är ju ganska sant... Jag är hela 2 sekunder snabbare nu när jag fått 50 hkr extra, så nog sitter det i föraren allt muhahaha :rolleyes:
Men det beror nog en del på att jag inte behöver sitta och lyssna på skönt muller när jag kör runt :D

Fast ärligt talat skulle en TRX med runt 100 hkr på slangen vara löjligt skoj... Som när man "snabbspolar" med Honda'n
 
Last edited:
Fast ärligt talat skulle en TRX med runt 100 hkr på slangen vara löjligt skoj... Som när man "snabbspolar" med Honda'n

Fast EXTREMT svårt utan turbo/kompressor.
Over racing´s värstingmaskin som Cathcart tävlade med 95-96 hade 115PS på veven vilket ganska spot on blir 100 på slangen. (lite mindre i HK)
Duktig viktminskning på den dock!! :tummenupp
 
Fast EXTREMT svårt utan turbo/kompressor.
Over racing´s värstingmaskin som Cathcart tävlade med 95-96 hade 115PS på veven vilket ganska spot on blir 100 på slangen. (lite mindre i HK)
Duktig viktminskning på den dock!! :tummenupp
Tja, jo jag vet. Men 90-95 duger nog åt mig med om man lättar lite. Har svårt att lätta mig själv mer tyvärr :rolleyes:

Men egentligen borde det vara lättare nu med tillgång till 900-kubik, insprutning med PC3 osv från TDM... kanske inte ger mer än 878-kittet? Bara spekulerar lite :tungan
 
Tja, jo jag vet. Men 90-95 duger nog åt mig med om man lättar lite. Har svårt att lätta mig själv mer tyvärr :rolleyes:

Men egentligen borde det vara lättare nu med tillgång till 900-kubik, insprutning med PC3 osv från TDM... kanske inte ger mer än 878-kittet? Bara spekulerar lite :tungan


Finns en "down under" som kör med 900, megasquirt och hela klabbet...finns tydligen motsvarande högkomp kit till nya TDM:en....960 tror jag det var. Då borde det röra på sig bra.
900 motorer börjar nog dyka upp på ebay om några år :D
 
Någon som vet vart man kan få tag på ett nytt kåpglas?
Vad kan ett nytt kosta?
Mitt som jag har nu är tonat men fullt med repor mm.
Mvh Rauken
 
Någon som vet vart man kan få tag på ett nytt kåpglas?
Vad kan ett nytt kosta?
Mitt som jag har nu är tonat men fullt med repor mm.
Mvh Rauken

Skall du ha ett i originalform ligger det ett tonat på ebay, tyska delen har jag för mig....45€ tror jag det låg på så bra pris som fan.
Fanns nog en MRA dubbelbubbla också om jag inte missminner mig.

Jag beställde från engelskt företag då jag ville ha en skidmarx DB.


Hade länk sparad såg jag....

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....m=170242932180&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=007
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top