TRX-tråden

Jåke skrev:
2143958 Har utrymme om du vill lägga den okomprimerat och länka istället....

Har du mera utrymme så har jag ett scannat reportage från "Performance bike" om ngn är intresserade av det?
Repotaget handlar om en ombyggd TRX, för bana med mycke roliga prylars på.
 
Peder Rosberg skrev:
2154669 Har du mera utrymme så har jag ett scannat reportage från "Performance bike" om ngn är intresserade av det?
Repotaget handlar om en ombyggd TRX, för bana med mycke roliga prylars på.

Har du del 3 med där oxå ? Antar att det är artikeln där de slänger på YZF 750 gaffeln ??

//Peter
 
Froven skrev:
2154760 Har du del 3 med där oxå ? Antar att det är artikeln där de slänger på YZF 750 gaffeln ??

//Peter

Japp det är den :tummenupp
 
Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå,eller är det bara jag :confused: Efter byte av oljefilter så fyllde jag på olja och startade hojen.Stängde sedan av den och fyllde på lite mer så oljan var mellan strecken. Ut och gasade, morgonen där på så tittar jag på nivåfönstret då var det förmycket.Tappade ur lite och tog en sväng,då var det förlite olja.Börjar bli trött på mig själv...rätt nivå har ju aldrig varit svårt på andra hojar jag ägt.I med lite mer och nu är det förmycket igen.
 
KGA skrev:
2154849 Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå...
Visst är det. Jag har märkt att det inte räcker med att bara starta motorn och köra den ett par minuter, man måste ut på en sväng så den hinner få upp temp. Typ tio minuter och gärna upp i "normal" fart. Sedan stanna, köra tomgång 20-30 sek, stänga av och nu kollar du...

Har du bytt filter går det dessutom i 4 liter olja typ :gnissla
 
KGA skrev:
2154849 Satan vad svårt det ska vara att få rätt oljenivå,eller är det bara jag :confused: Efter byte av oljefilter så fyllde jag på olja och startade hojen.Stängde sedan av den och fyllde på lite mer så oljan var mellan strecken. Ut och gasade, morgonen där på så tittar jag på nivåfönstret då var det förmycket.Tappade ur lite och tog en sväng,då var det förlite olja.Börjar bli trött på mig själv...rätt nivå har ju aldrig varit svårt på andra hojar jag ägt.I med lite mer och nu är det förmycket igen.
Du kan inte kolla nivån på morgonen med kall motor, du måste göra som Jåke beskriver. Jag har gjort det till en vana att så gott som alltid kolla vid tankstopp, och när jag parkerar för dagen.

@Jåke, det finns fler bilder i den tråden som kommer att göra dig sömnlös...
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1845692&postcount=423
 
Fan, jag åker på att byta däck på min och funderar på att sätta på Michelin Pilot Power, är det någon som har provat dom?

Micke
 
Jåke skrev:
2154905 Är ju inte riktigt intresserad av fighter just nu, men bitarna... tur jag missat den tråden innan. :hihi
Peder får väl komma med en redogörelse när han är klar, det är nog mycket som vi inte vet än... Det kommer bli en av de coolaste TRX:erna jag sett, och då är inte jag heller någon SF-fan :tummenupp
 
HansJ skrev:
2154917 Peder får väl komma med en redogörelse när han är klar, det är nog mycket som vi inte vet än... Det kommer bli en av de coolaste TRX:erna jag sett, och då är inte jag heller någon SF-fan :tummenupp
Hmmm, satte mig och läste igenom senare halvan av tråden. Faaan säger jag bara, vet inte om jag tycker om honom längre... :gnissla Alternativt ska han få en puss, jag är imponerad :hihi

Oavsett hur det går i tävlingen är det definitivt landets häftigaste "ödla" :tummenupp

@Peder: Om du inte bodde så långt bort skulle jag tjata upp dig till Thunder Day för att visa hojen :tungan
 
Last edited:
Kul att ni tycker om bygget :rodnar :rodnar
Jag lovar att berätta allt och visa fler bilder när jag är klar och när tiden är inne.

Jåke skrev:
2155090 Hmmm, satte mig och läste igenom senare halvan av tråden. Faaan säger jag bara, vet inte om jag tycker om dig längre Peder... :gnissla Alternativt ska du få en puss, jag är imponerad :hihi

Oavsett hur det går i tävlingen är det definitivt landets häftigaste "ödla" :tummenupp

Intresserad av att ta upp hojen till Dalarna och visa upp den på TRX-dagen i Älvdalen? Den behöver nog bara stå där...

Jag är jättesugen på thunderday, men jag vet inte ännu hur hojen kommer att uppföra sig. Men man vet aldrig, funkar bara allagrejerna som det är tänkt så är det ju inte en omöjlighet :)
 
Pluggen skrev:
2154887 Fan, jag åker på att byta däck på min och funderar på att sätta på Michelin Pilot Power, är det någon som har provat dom?

Micke
Oui!
JAg har precis att på dem och bara kört några mil så de är inte uppruggade för Hardcore ännu, men skillnaden på den gamla bakeliten av märket Avon Azzura var märkbar redan vid fis-körning.
Det här blir nog bra.
 
Pilot Power

Fick ut ca 700 mil av mitt PP-bakdäck. Bra fäste, men det slår inte Rennsport imho.

//Peter
 
Har kört ca: 100 mil med mina pilot race. De kändes lite oroliga på kall bana men i onsdags på varm bana var de helt ok. Kändes lika lugna som rennsport.
Lite oroande efter ca 70 touring-mil i helgen, att det börjar plattas i mitten redan...
 
Oljan

Har sett att oljenivån är ett återkommande problem hos TRX-åkarna.
Jag köpte min i Höstas o gjorde första oljebytet i vintras,
har kontrollerat oljenivån regelbundet under hösten o den har hela tiden varit perfekt.
Alltså ,jag kommer på ett Idiotsäkert sätt att få i rätt mängd vid byte.
Jag spiller inte en droppe vid urtappninng o skakar ur det gamla filtret o mäter upp exakt 3,95 liter gammal olja,fyller sedan på 4 färska liter svindyr olja o tror att det återigen ska bli perfekt oljenivå.
Och vad händer,jo oljenivån är på tok för hög ,tappar ur 2dl och ligger på maxnivå strecket när jag kontrollerar efter konstens alla regler .
Kan ngn vara snäll o föklara :confused:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top