TRX-tråden

Låter kul med bankörning,röstar nog på 1/7 i så fall...

funderar lite på hur lång tid det tar med släp ifrån Helsingborg....tog ca 4h till Vänersborg och det kan väl vara halvvägs...Tror inte jag vågar att köra bågen dit....trist om man skull lägga den och få knuffa den hem.... :brinnerup
 
Vinter TRX.
ATARI%20-%20VAPOR%20TRX%201998.jpg
 
Jag gillar texten "....a high flying race with weapons and turbos...". :lol
 
Garagestatus:

Skulle smällt på toppen i helgen, men mc-butiken där mina föräldrar bor hade inte öppet så att jag kunde köpa shims. (Och då kollade jag innan jul, jodå, vi har öppet på lördagar...) Ventilsätesfräsningen har gjort att jag måste ha nya shims överallt, hade inget spel på någon ventil öht, flera ventiler som öppnade då jag drog kamöverfallen, så det är svårt att veta vilka storlekar jag behöver. Det löser sig förhoppningsvis i veckan, topp och kammar befinner sig nu hos mig... Måste bara hitta en ny helg som inte är uppbokad så att jag kan smälla ihop allt.

Så jag ägnade lite tid på puts istället. Autosol, borst och lumpskiva gör underverk. Resterna av det förkolnade kapellet är borta från avgassystemet, likaså den gula missförgningen och diverse skit. Om det bara kunde bli en regnfri sommar så att det kunde hålla sig blankt och fint...

Toppen ser skitbra ut, ska bli jäkligt kul att se vad det gör. Svårt att se på bilderna hur jobbet är gjort, men det verkar lovande :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCN6099.JPG
    DSCN6099.JPG
    80.4 KB · Visningar: 84
  • DSCN6093.JPG
    DSCN6093.JPG
    102.2 KB · Visningar: 95
  • DSCN6089.JPG
    DSCN6089.JPG
    106.5 KB · Visningar: 112
  • DSCN6101.JPG
    DSCN6101.JPG
    69.7 KB · Visningar: 100
vevhusventilation

Ngn av er som vet hur stort luftflödet från vevhusventilationen är?
 
HansJ skrev:
Hur nogrannt behöver du veta (och ffa varför)?

Behöver inte vara så toknoga.
Tänkte dra det till en catch-tank i stället. Och vill inte "strypa" flödet för mycket.

Ser 2 fördelar med detta: Jag slipper en massa olja i luftburken och motorn får endast friskluft.

Har du ett hum om hur mycket luft det rör sig om Hasse?
 
TRX-joCCe skrev:
Behöver inte vara så toknoga.
Tänkte dra det till en catch-tank i stället. Och vill inte "strypa" flödet för mycket.

Ser 2 fördelar med detta: Jag slipper en massa olja i luftburken och motorn får endast friskluft.

Har du ett hum om hur mycket luft det rör sig om Hasse?
Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut ;))
 
Last edited:
HansJ skrev:
Nej, egentligen inte... Jag själv har efter att ha kastat luftburken, bara låtit slangen gå rätt ut. Tänker sätta på ett litet "luftfilter" på slangen till våren, vet egentligen inte ens varför, annat än för att hindra skit att sugas in den vägen. Har sett det på andra morotar, verkar vara en vanlig lösning i alla fall. Funderade också på någon form av behållare för att samla upp ev. oljedimma, men skiter nog i det (fast det ser ju raceigt ut ;))
Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu va :)

Gick den ngt bättre efter det?

Kom på att jag behöver ju bara koppla loss slangen nästa gng jag startar hojjen och känna efter...
 
TRX-joCCe skrev:
Aha. När dumpade du burken? Goare ljud nu va :)

Gick den ngt bättre efter det?

Kom på att jag behöver ju bara koppla loss slangen nästa gng jag startar hojjen och känna efter...
Beställde trattar och skumfilter i höstas någon gång. Gick bättre och gick bättre, den lät bättre, det räcker väl??? Rasslet från spjällen hörs mer nu i alla fall. Seriöst så gick den sämre, i vart fall på höga varv, tappade orken. Måste byta munstycken nu, men efter det så kommer den att gå bättre :mattias
 
Begagnade scorpio-slipon till TRX

Hej

Har sålt min TRX men har ett par scorpio-slipon kvar. Dessa har används i endast två säsonger och jag tänkte höra om det är någon som är intersserad av att köpa dem.

Hade gärna behållt dem om jag inte fått en sådan bra deal på nya pipor till min nya hoj.

Bara att höra av er om ni är intresserade så kan vi diskutera priset.

//Linda

PS: har du inte en TRX men vill ändå ha ett skönt ljud så är det universalpipor. Det är bara anslutningen som är anpassad för en TRX på just dessa men den går att byta ut.
 
Lagt in en begäran om att få boka Monzta 30/6 - 2/7. Återstår att se om den är ledig... VIP-dag för Yamaha 850?
 
Jåke skrev:
Lagt in en begäran om att få boka Monzta 30/6 - 2/7. Återstår att se om den är ledig... VIP-dag för Yamaha 850?
:mad:

Ha't så kul...

Om någon är intresserad. De nya insugsventilerna (enl. art.nr är det samma som R6:an) är något lite längre än original. I mitt fall så skulle jag haft 140 shims efter ventilsätesfräsning och montering av nya ventiler. Eftersom 120 är tunnaste storleken så bestämde jag mig för att ta ner dem lite så att det finns lite större framtida justeringsmöjligheter.
 
Har fått bokningen bekräftad nu, har Monzta-banan 30/6 - 2/7. Om jag lyckas planera rätt och få tillräckligt stort intresse blir det minst 1 VIP-dag för TRX/TDM-åkare (lördag).

Så boka in det i kalendern nu :banana

Det kommer att bli begränsat med platser på VIP-dagen, jag räknar med max 20 platser och jag tror inte det går att få ihop fler intresserade heller :)

De övriga dagarna troligen lite fler men aldrig över 30. Funderar i banorna (obs, vits) att göra en tjejdag på fredagen. Men där kan man nog snacka om begränsat underlag :3freak

Intresserade anmäler sig här, tråd kommer i banåkningsforumet när planeringen är färdig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top