TRX-tråden

Hade en hornet 600 innan som jag också drevade om bytte till 4 kugg större i bak.Den blev skit rolig då den gick upp på bakhjulet om man drog fullt på ettan även om man hängde på styret! :tummenupp

Men när jag bytte på TRXen så blev det inte riktigt samma resultat tyvärr.
Den sticker betydligt bättre än förut faktiskt stor skillnad men några ofrivilliga bakhjuls åka blev det inte.
Ska korta kedjan lite i vinter sen får vi se!
 
Jag skall pröva med att minska med en kugg fram och öka en bak och känna mig fram.
då borde den sticka iväg lite lättare ur kurvorna speciellt schikanen i Falkenberg.
apropåinget Duells sida är ju mycket märkligt byggd, förstochfrämst så BÖR man lägga, (om man har många avdelningar) det i bokstavsordning och sen skjuta upp sökningen så att man ser, mår faktiskt lite illa efter det då man förväntar sig detta:) :spy
 
Vad är orginalstorlek på dreven?

Nitar man kedjan eller använder man kedjelås?

levereras det lås med i RK paketet?

jag kan säkert hitta informationen på Duells sida men jag mår fortfarande illa...
 
CALLAHAN skrev:
Jag bytte till en kugg mindre i fram efter ha köpt ett större TDM 900 bakdrev som inte passade!
Jag körde med bakdrev (och framdrev) till TDM900, passade alldeles utmärkt, artikelnummer på bakdrevet var 17-1426-42
(42 kugg då alltså)

Ripnilpor skrev:
Vad är orginalstorlek på dreven?

Nitar man kedjan eller använder man kedjelås?

levereras det lås med i RK paketet?

jag kan säkert hitta informationen på Duells sida men jag mår fortfarande illa...
orginal är 17/39
Mitt RK paket var med kedjelås, har ingen aning om andra tillverkare kör med nitning (och Japps, lås följde med)
 
Ripnilpor skrev:
Vad är orginalstorlek på dreven?

Nitar man kedjan eller använder man kedjelås?

levereras det lås med i RK paketet?

jag kan säkert hitta informationen på Duells sida men jag mår fortfarande illa...
17-39

Valfritt. Jag använder kedjelås då jag saknar ett nitverktyg (minst 1500,-)

Vilket lås som levereras med är lite olika beroende på kedja/märke, vid tvekan beställ med ett extra clipslås. Det kostar oftast bara 45,-

Kör själv med 17-42 nu, vilket är lika som TDM:n jag hade. Troligen passar den utväxlingen kanonbra på bana, men jag tycker den blir i surrigaste laget om man ska försöka hänga på Laila på längre turer. Att ligga på 5-5500 rpm är lagom roligt i längden :hihi

Kommer troligen gå ner till 41 bak, kör TRX originaldrev fram och TDM900 bakdrev.
 
Ripnilpor skrev:
Jag skall pröva med att minska med en kugg fram och öka en bak och känna mig fram.
då borde den sticka iväg lite lättare ur kurvorna speciellt schikanen i Falkenberg.

16/39 funkar fint för mig på Falken. 3:an i alla kurvor utom högern på baksidan(3:an eller 4:an) och sista knixen ut på rakan(4-5:an). 2:an har en förmåga att få bakhjulet att anpassa sig till tangentens riktning ur nya chikanen...

Skulle tro att man får dreva rätt mycket hårdare än 16/42 om man skall få såna ofrivilliga uiiiliiisar att man slår över med en TRX. Min cykel har ju "felkod 40" så den går bara på bakan 1:an ut, och jag är inte nära balanspunkten...

TRXen blir mkt trevligare på gata om man drevar ner den, precis som alla andra sagt.

//Peter
 
I den bifogade filen kan man lattja lite med utväxlingar, det är en excel-fil, men jag måste döpa om den till ratois.txt för att kunna bifoga den. Ladda ned den och döp om den till ratios.xls i stället
 
Froven skrev:
Skulle tro att man får dreva rätt mycket hårdare än 16/42 om man skall få såna ofrivilliga uiiiliiisar att man slår över med en TRX
Vet inte om det var med tanke på mitt tidigare inlägg om min ofrivilliga bakhjulsåkning som du skrev det........
Men för att förtydliga lite så med 16/42 på min så gick det bra att åka bakhjul (om jag nu hade kunnat åka bakhjul :tomten ) på 1 & 2:an genom att gasa upp den, 3:an resulterade i raciga framhjuls lyft bara. Men så körde jag ju med crossstyre, dvs satt rakt upp med annan tyngdpunkt än ni :)

Och för att ytterliggare förtydliga så slog jag inte över (men det hade varit fullt möjligt), jag ahde bara en jävla massa otur när jag la ner framhjulet igen
 
Ben Pool skrev:
Vet inte om det var med tanke på mitt tidigare inlägg om min ofrivilliga bakhjulsåkning som du skrev det........
Men för att förtydliga lite så med 16/42 på min så gick det bra att åka bakhjul (om jag nu hade kunnat åka bakhjul :tomten ) på 1 & 2:an genom att gasa upp den, 3:an resulterade i raciga framhjuls lyft bara. Men så körde jag ju med crossstyre, dvs satt rakt upp med annan tyngdpunkt än ni :)

Och för att ytterliggare förtydliga så slog jag inte över (men det hade varit fullt möjligt), jag ahde bara en jävla massa otur när jag la ner framhjulet igen

Tja, det var väl mest din formulering jag spann vidare på. Visst kan man slå över om man moppppeuuuiiiilllaaaarr (stillastående, full gas på ettan, dumpa kopplingen).

Min går då fan inte upp på 2:an på bara gas, inte mha kopplingen heller (antagligen felkod 40 det med). Kanske att ett crosstyre hjälper till en hel del, men jag kände inte så stor skillnad mellan orginalstyret och R1styret. Skiljer nog "nästan" lika mycket i höjd som mellan orginal och crosstyret. Kanske att crossditot är längre bak, på det sättet kanske man kan få felkod 35 istället ?

//Peter
 
Froven skrev:
Tja, det var väl mest din formulering jag spann vidare på. Visst kan man slå över om man moppppeuuuiiiilllaaaarr (stillastående, full gas på ettan, dumpa kopplingen).

Hmm... :va Det verkar som om även TRXer är olika individer :confused:

Min gick upp på slangen utan tvekan på 1:an bara på gas, helt standard (nä oki, micron burkar å dyno jet) drevning 17, 39.

Ska bli sköjsigt å se va som händer nu me JE kolvar, flattisar å 16, 39 drevning :banana
 
Tackar.....

Tackar för tipsen.
får se hur budgeten ser ut om det blir ngra nya pipor.
Jag skulle ju bara greja lite.... o nu är snart hela hojen demontad.
Ang bakhjulsåkardebatten så är det lite som gör de, köpte ju hojen i höstas o den va helt original och ville inte låta sig gasas upp på ettan.
men de sista jag gjorde innan jag började stora höstslakten på bågen var att stoppa
i ett K/N filter och :D helt plötsligt ville fronten resa sig .
Åkte i tennisskor o jeans så jag ville inte xprimenta för mycke,men skillnaden var påtaglig.
De blir väl till o dreva om lite med så ska de nog bli Wheelisar till våren
 
Back
Top