TRX-tråden

one4fun skrev:
Vad är smidigaste sättet nu?? Någonform av vätstkeväxlare/pumpaktigt?? Tips tack! Kanske tid att köpa en verkstadshandbok nu... :tungan

Än roligare är att man kan ta bort mycket av ryckningarna i drivpaketet genom att justera gashandtaget till noll slack....justeras framför tändningslåset, blev mycket bättre... :tummenupp
Beroende på vad du har för möjligheter är det allra enklast att bara ta bort gaffelbenen, skruva av toppen och hälla ur oljan. Då får du dessutom ur mest.

Jepp, justeringen där gör mycket. TDM:en är sedan länge nästan helt kurerad från glappet, liksom Laila's TRX. Om man ställer upp tomgången lite blir det ännu bättre, Laila har sin på 1500 rpm till vardags och för bankörning händer det att den ställs på 2000 rpm. :tummenupp
 
Jåke skrev:
Tack, då skyller jag på dig :tungan

Nu känns det ju inte ett dugg bättre, men TDM:en är på annons iaf... tur de inte har tillgång till nätet så ofta på sin Norge-resa :rolleyes:

Följdfrågan: Är det värt att satsa på en troligen importerad 96:a eller är det bättre/värt besväret att leta nåt nyare?
Snöret är faktiskt 37,3 cm långt... :tungan

Du vet nog minst lika bra som jag, dvs 95-96, mjuka ventilsäten, men snyggare lack (i mitt tycke är den helröda snyggare än den rödsvarta...) Import eller ej, i mina ögon ingen betydelse, lika mycket lotteri att köpa beggad hoj oavsett ursprung. 2 år nyare hoj, tja, om de är lika välvårdade så visst, men vilka garantier finns?

Funtar inte på att importera själv? Om det inte är för bråttom, så kan jag hjälpa till, lär åka till Tyskland hyfsat snart. Vill du kika på www.mobile.de eller www.autoscout.de, så allt som ligger 100 km i omkrets från PLZ 56070 kan jag kika på/hämta om du vill. Priserna är lite lägre (livsfarligt att lova sånt, hittar säkert ett ex som rasar efter 15 mil i din ägo...).
/Hasse
 
HansJ skrev:
Snöret är faktiskt 37,3 cm långt... :tungan
Som jag har undrat... :rolleyes:

Nä, men visst har du rätt. Kontentan är att undvika -96 om möjligheten finns. Jag håller däremot inte med dig om färgerna, tycker röd/svarta är juste och börjar även tycka att den blå är rätt bra... :va

HansJ skrev:
Funtar inte på att importera själv?
Jo, faktiskt. Har haft lite koll på Autoscout. Där kan man ju få tag i 97-98 med relativt få mil till riktigt låga priser. Dock är min enda erfarenhet i ämnet en reg.besiktning...

Just nu är det ju inte speciellt bråttom. Det blir det den dan jag står utan hoj med pengar i handen två dagar innan Gelleråsen eller nåt liknande :huvet

Nu tror jag ju inte så blir fallet, beg.marknaden känns lite avslagen så jag har nog en stund på mig att forska.
 
Last edited:
Jåke skrev:
Som jag har undrat... :rolleyes:

Nä, men visst har du rätt. Kontentan är att undvika -96 om möjligheten finns. Jag håller däremot inte med dig om färgerna, tycker röd/svarta är juste och börjar även tycka att den blå är rätt bra... :va


Jo, faktiskt. Har haft lite koll på Autoscout. Där kan man ju få tag i 97-98 med relativt få mil till riktigt låga priser. Dock är min enda erfarenhet i ämnet en reg.besiktning...

Just nu är det ju inte speciellt bråttom. Det blir det den dan jag står utan hoj med pengar i handen två dagar innan Gelleråsen eller nåt liknande :huvet

Nu tror jag ju inte så blir fallet, beg.marknaden känns lite avslagen så jag har nog en stund på mig att forska.

Den helsvarta är ok. Annars är ju den röd/vita mest bjuutifull! (inte alls partisk :arsele )
 
Trixade dit R1'ans tändningslås idag med hjälp av lillbrossan. Så nu ser det lite mer "orginal" ut runt styret :)
 
Jåke skrev:
Jag håller däremot inte med dig om färgerna, tycker röd/svarta är juste och börjar även tycka att den blå är rätt bra... :va
Och den gröna är snygg också, men färgvalet är efter helgen lätt:
Måla om i gul-svart!!! Passar ditt skinnställ också:tummenupp
 
HansJ skrev:
Måla om i gul-svart!!! Passar ditt skinnställ också:tummenupp
:lol :lol

Har faktiskt tänk på det själv... :D
Snygg den lacken. Den påminner mig om gamla annonser farsan hade i sitt garage med Yamaha's 3-cylindriga hojar från 70-talet. De hade exakt den färgsättningen :yoparty
 
Last edited:
Hade redan planer på att lacka min gul svart i vinter och så får man se moto GP kvalet i lördags och blir helt frälst!!

Hur bred är fälgen orginal på TRXen?
 
CALLAHAN skrev:
Hade redan planer på att lacka min gul svart i vinter och så får man se moto GP kvalet i lördags och blir helt frälst!!

Hur bred är fälgen orginal på TRXen?
De vart riktigt snyggt med de färgerna.

Svaret på din fråga är: 5"
 
Last edited:
Arrrgh! Tror min koppling har börjat smygslira lite, precis när man trodde att nu är allt hundra :huvet

:kulspruta
:machinegu :squid
 
De gamla original-bromsbeläggen fick i veckan ge vika för lite mjukare saker från SBS (HS sintrade belägg) och fick ett jäkla bra sug i bromsarna. Inte tusan behöver man nya ok och pump för att få bromsverkan som duger för hårdkörning... :) Sen är det förstås en fråga om hur mycket skivorna tycker om sintrade belägg, men, men...
 
TomK skrev:
Sen är det förstås en fråga om hur mycket skivorna tycker om sintrade belägg, men, men...
Laila har kört sintrade belägg i snart 1 1/2 säsong och det har säkert slitit men inte så mycket som man hört. Beror iofs på körsättet, hon använder inte bromsen speciellt ofta då den bara brukar sänka farten :rolleyes:

Förresten, jag vet en kille som kan vara intresserad av din TRX :7peta :hihi
 
Back
Top