TRX-tråden

Briareus skrev:
Antar att det är Ben Pools gamling jag spanat in på blocket? Numera sänkt till 25000 kr. Jag var ju faktiskt ganska sugen på den! mailat säljaren men inte fått svar...
Priset är ju rätt? men det är alltså inget vettigt köp, eller är det det?
Jag tycker den ser helrätt ut, möjligen med undantag för avgaseriet.
Berätta varför jag ska glömma detta objekt!!!
Det är inget problem med den, bara man är medveten om vad det är. Om du kollat in Ben Pool's tidigare inlägg om hojen i den här tråden så kan du nog avgöra själv om den är värd pengarna. Nuvarande ägaren har skrytit upp den "lite" i tidigare annonser bara...

(Vore kul med en till TRX i krokarna) :tummenupp
 
Jåke skrev:
... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty

normal_PA230004.JPG


Ljudet blir fulländat då man byter från "symaskinsdämparna" (även sk orginal).

Kör själv med scorpio dämpare... Bräcker pojkvännens ljud... :yoparty
 
Briareus skrev:
Antar att det är Ben Pools gamling jag spanat in på blocket? Numera sänkt till 25000 kr. Jag var ju faktiskt ganska sugen på den! mailat säljaren men inte fått svar...
Priset är ju rätt? men det är alltså inget vettigt köp, eller är det det?
Jag tycker den ser helrätt ut, möjligen med undantag för avgaseriet.
Berätta varför jag ska glömma detta objekt!!!


PM:a så får du mitt mobilnummer om det är något du undrar över
Till det priset är den helrätt :)

Jåke skrev:

Det är ju en definitionsfråga :lol
 
TRX-Lynn skrev:
Ljudet blir fulländat då man byter från "symaskinsdämparna" (även sk orginal).

Kör själv med scorpio dämpare... Bräcker pojkvännens ljud... :yoparty
Jo visst hörs det. Jag har själv Scorpion "dämpare".
Orginal - Bazookan är en styggelse och vore det inte för det där besöket på bilprovningen då och då så skulle de vara lämnade till metallåtervinning för länge sedan.
 
Jåke skrev:
... har jag äntligen fått tummen ur. Kommer ni ihåg mitt tjat om Akrapovic? Tja, nu passar mitt 8000-kronors Akra inte på en TDM längre. Däremot sitter det rätt bra på en TRX :yoparty :yoparty
Hur funkar motorn med 2-1 då?
 
Goodstuff skrev:
Hur funkar motorn med 2-1 då?
Jotack, gasresponsen är bättre än med de tunna originalrören... Motorn tar sig bättre genom hela registret tycker jag, möjligen tappat lite runt tomgång (under 2000 rpm) men det är rätt ointressant. Trodde den skulle tappat lite flås på topp när den varvar ur, men det är snarare tvärs om. Effekten verkar räcka lite längre och inte dö ut så tvärt.
Nu är det iofs lite svårt att uttala sig då motorn är tämligen oservad och ingenting injusterat, men när systemet satt på min TDM gick den jämnt med Laila på TRX:n upp till 8500 rpm där luftmotståndet och bristen på mer effekt stoppade framfarten :rolleyes:

Det sitter ju dessutom utjämningsrör mellan piporna en bit innan kollektorn vilket är mer än man kan säga om originalsystemet. Akra lovar 5-10 hkr extra på topp och minst 3 hkr över hela registret men det kan jag inte bekräfta förrän till våren. :fyllisar
 
Jåke skrev:
... Akra lovar 5-10 hkr extra på topp och minst 3 hkr över hela registret men det kan jag inte bekräfta förrän till våren. :fyllisar

Det blir nog bättre väder i helgen - bara ut och testa fort-rakt-fram-egenskaperna :7peta Trevligt att det rör på sig i alla fall, men en grundlig service och sedan bänk-justering torde ge lite bättre mos, än bara bakdels-dynon som användes vid ombestyckningen för det öppnare Sebring/luftburks-systemet :)

Jag saknar mullret från hojen, men måste väl erkänna att den nya hojen har liiite bättre chassi och motor...
 
TRX-joCCe skrev:
Hur har det gått med din hojj Hasse?
Jotack, får väl erkänna att jag har lite dåligt samvete... Körde som sagt en repa i lördags med den, men har sen inte gjort ett jota. Ska ställa undan i helgen eller i veckan som kommer, och får då gå igenom lite mer. Intrycket hittills är att jag haft en j-kla tur. Inget verkar ha tagit skada, möjligtvis lite av bakstänkan, men det gör ju ingen ledsen. Konstigt nog var bakdäcket tomt, men jag fyllde på i lördags, och det verkar hålla tätt. Ventilhatten satt på också, så det fattar jag inte riktigt. Det har ju inte blivit någon extrem värme heller :va

Hur går det själv då? Det har varit tyst från smålandsskogarna. Nästan oroväckande tyst?!
 
HansJ skrev:
Jotack, får väl erkänna att jag har lite dåligt samvete... Körde som sagt en repa i lördags med den, men har sen inte gjort ett jota. Ska ställa undan i helgen eller i veckan som kommer, och får då gå igenom lite mer. Intrycket hittills är att jag haft en j-kla tur. Inget verkar ha tagit skada, möjligtvis lite av bakstänkan, men det gör ju ingen ledsen. Konstigt nog var bakdäcket tomt, men jag fyllde på i lördags, och det verkar hålla tätt. Ventilhatten satt på också, så det fattar jag inte riktigt. Det har ju inte blivit någon extrem värme heller :va

Hur går det själv då? Det har varit tyst från smålandsskogarna. Nästan oroväckande tyst?!
Gott att höra ändå.
Mina högflygande planer på turbo skiter sig nog denna vinter om inte ngt plötsligt händer... :)
Sitter i ett litet ekonomiskt klister... Men det smids planer :)
 
Lord Melchet skrev:
Jo visst hörs det. Jag har själv Scorpion "dämpare".
Orginal - Bazookan är en styggelse och vore det inte för det där besöket på bilprovningen då och då så skulle de vara lämnade till metallåtervinning för länge sedan.

Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi

Har du något förslag på vart man kan vända sig om man vill byta ut bakdelen... funderar på att bygga om den så skjutsmöjligheter försvinner. Tycker att lampan inte heller är jätte snygg.
 
MIn TRX gick utan problem igenom Bilbesiktningen med Lazer kolfiber slipons. Efter testkörningen stegade besiktningsmannen resolut in för att hämta utrustning för ljudmätning. Han såg ganska snopen ut när det var ungefär 3 dB under gränsen. Antagligen var det eftersom jag modifierat luftburken med kraftigare insugljud som följd som han ville mäta.
 
TRX-Lynn skrev:
Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi

Har du något förslag på vart man kan vända sig om man vill byta ut bakdelen... funderar på att bygga om den så skjutsmöjligheter försvinner. Tycker att lampan inte heller är jätte snygg.
Om man bara vill flytta in baklampan och få en snyggare profil så är det beskrivet tidigare i tråden med bilder hur det går till, använd sökfunktionen eller kolla igenom tråden så hittar du det nog.
Sen vet jag inte om det finns färdiga bak-cuts från eftermarknads-tillverkare.
Jag tror inte det finns men kolla med killen på S-Racing i Vänersborg som har koll på vad som finns och inte finns.
Ett alternativ skulle kunna vara ett få tag i en bak cuts från någon tävlingshoj, alternativt gjuta en själv. Allt går ju att göra, det är ju bara en fråga om vad det sår kosta och hur mycket tid det får ta.
 
TRX-Lynn skrev:
Instämmer helt.... men det är tur att det bara blir ett besök till bilprovningen per år och att det är lätt att byta tillbaka till de coola dämparna... :hihi
Systemet på min bild gick utan problem genom besiktningen när det satt på TDM:en. Enda kommentaren var "de låter rätt gott de här".

Mätte upp det hos en kompis inför en Kinnekullekörning i våras med db-mätare och den visade ca 93 dbA vid mätvarv 3770 rpm. Har själv lite svårt för burkar som bara låter jättemycket utan att tillföra just nånting annat...

:tummenupp
 
Ny era inledd

Tjena boys

Så har man inlett första steget mot en enduro karriär som glad amatör. Var och hämta en XR 600-92 i Vänersborg i onsdags. 72 mil med släp, förbaskat roligt.....lite fix att göra, byta styrlager, bakhjulslager och bromsbelägg fram och bak....motor går tystare än min TRX så det bådar gott. Framskärm e på G

Ha D
 

Bifogat

one4fun skrev:
Så har man inlett första steget mot en enduro karriär som glad amatör.
Då kan du se fram emot många glada vurpor och ett å annat brutet ben i vinter. Grattis :hihi

Å andra sidan är det så oförskämt kul... :banana
 
Lord Melchet skrev:
Om man bara vill flytta in baklampan och få en snyggare profil så är det beskrivet tidigare i tråden med bilder hur det går till, använd sökfunktionen eller kolla igenom tråden så hittar du det nog.
Sen vet jag inte om det finns färdiga bak-cuts från eftermarknads-tillverkare.
Jag tror inte det finns men kolla med killen på S-Racing i Vänersborg som har koll på vad som finns och inte finns.
Ett alternativ skulle kunna vara ett få tag i en bak cuts från någon tävlingshoj, alternativt gjuta en själv. Allt går ju att göra, det är ju bara en fråga om vad det sår kosta och hur mycket tid det får ta.
Ska ni köpa kåpdelar, underkåpa och bak-cuts utan passegerarplats så är Pferrer lätt de med bäst kvalité.
Jag köpte toppkåpa och underkåpa därifrån och de var klockrena i både kvalité och passform. End anackdelen är att de enbart pratar tyska men det finsn det ju folk här som kan hjälpa till med.

http://www.pferrer.com/www/seiten/produkte/yamaha.htm#TRX850
 
Goodstuff skrev:
Ska ni köpa kåpdelar, underkåpa och bak-cuts utan passegerarplats så är Pferrer lätt de med bäst kvalité.
Jag köpte toppkåpa och underkåpa därifrån och de var klockrena i både kvalité och passform. End anackdelen är att de enbart pratar tyska men det finsn det ju folk här som kan hjälpa till med.

http://www.pferrer.com/www/seiten/produkte/yamaha.htm#TRX850
Kolla på denna då, snygg va!
Här har man, om jag fattar rätt, använt Pferrers solocuts för R7 moddad for att passa på på en TRX.
Snygg hoj, tycker jag.
 

Bifogat

  • trx_r7.jpg
    trx_r7.jpg
    22.6 KB · Visningar: 91
Då har jag och T-rex anmält oss till körningen på Gotland Ring till våren.
Jisses vad fort platserna gick åt... :va

//Peter
 
Back
Top