Anehall
www.gasolinemagazine.se
1'a riktiga turen
Var ute i torsdags med större delen av "gänget" och pressade hojjen lite.
Fick lite hjälp med att ställa in komp/retur/förspänningen på gaffeln (har aldrig gjort ngt sånt innan). Och det blev rätt bra. Framhjulet kasar en hel del när man provocerar riktigt hårt, men det avhjälps nog med rennsporten som ska på i veckan.
Den hade en tendens att studsa lite när den hasade. Är det returen man ska släppa lite då?
Var ute i torsdags med större delen av "gänget" och pressade hojjen lite.
Fick lite hjälp med att ställa in komp/retur/förspänningen på gaffeln (har aldrig gjort ngt sånt innan). Och det blev rätt bra. Framhjulet kasar en hel del när man provocerar riktigt hårt, men det avhjälps nog med rennsporten som ska på i veckan.
Den hade en tendens att studsa lite när den hasade. Är det returen man ska släppa lite då?
. Här är en bra start att börja läsa, dels finns ett inlägg som beskriver grundinställningarna, sen finns det länkar i ett annat inlägg, till andra sidor med mer teori.
Hmpfrr... Vi skruvade ett par sträck på en mojäng, ngr klick på en annan och slutligen en massa klick på den tredje... :kocko Så mycket för en grej i taget... Men gaffeln blev bättre
De e ju jätte långt till Fredag
