TRX-tråden

jo det va bra...riktigt kul köra på ringen...nu har man slitit ordentligt på sidorna blir inte så när man kör gata direkt ha ha...måste byta bakdäcket snart..gottlänningarna som kör där ofta fan vad snabba dom e kul o se.kul gäng där alla mc intresserade som tusan...ska du köra nåt på ringen snart...

Ja det är nog ett måste att jag ska det. Grymt kul. Vet att det var vissa där ute i helgen som är grymt snabba men de har ju kört banan ett tag oxå.
 
@ robban. Det är körning där på lördag 5/9 med SMC.
Då är jag på Nürburgring, WSBK

:blah

Men finns intresse så är jag inte rädd för att rådda ihop nåt nästa år. GR är ju en dröm, Tuvängen funkar också. Större bana, då måste vi ha bindande och betalda anmälningar. Dock långt ifrån omöjligt, men det är hög tid nu.

Kollade med Gocart-snubben på Tuvängen, om han ville hyra ut överbliven tid, men han svaradevarken på mail eller telefon. Tjänade väl tillräckligt får man anta... Men det lät inte omöjligt att få till något med de som äger Tuvängen i alla fall. Men GR skulle rocka!
 
GR är inte omöjligt alls om de gör som de gjort i år med all allmän körning de haft. Är det så att de kör som i år så bestämmer vi en vecka/helg där vi ser på schemat att det är allmän körning och ni tar er hit bara. Behöver väl inte krångla till det för mycket.
 
Jag tror på Rauken. Är vi ute i hyfsad god tid så folk kan rodda med ledigheter och semestrar så tror jag vi kan bli rätt många som drar över till kalkstenshawaii.
 
Absolut! GR har ju fördelen m allmänhetens åkning. Det finns ju binte liknande pä andra banor (och på GR är ju allmänheten aldrig där heller... :D) Men, ska det vara på fastlandet så kan man boka en dag för bara oss, men då måste vi vara ute i god tid.
 
@ robban. Det är körning där på lördag 5/9 med SMC.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212850

just det kanske åker dit får se...

Absolut! GR har ju fördelen m allmänhetens åkning. Det finns ju binte liknande pä andra banor (och på GR är ju allmänheten aldrig där heller... :D) Men, ska det vara på fastlandet så kan man boka en dag för bara oss, men då måste vi vara ute i god tid.

ja det går ju köra alla lör o sön nästan dom kör ju 20 min pass bilar o mc..
 
Last edited:
en sida tebax i tråden... skitnöjd, men jag pendlar å andra sidan aldrig.

Förresten, står din hoj då och vid Skanstull? Jag cyklar förbi där på väg t jobbet.

japp den står vid skanstull och den förre ägaren hade nött ner däcken ganska skapligt, btw så är inte det bästa stället att ha sin hoj stående på, vält en gång och en massa fyllon passerar jämt så man vet aldrig vad som händer men har man inget val så...
 
drivpaket, var köper ni det? sitter 17/47 på nu om jag inte har fel och tycker det känns ok. Sen undrar jag också var ni köpt krashpuckar, körde rörken för första gången i helgen och det var ju inte tråkigt och det lär bara va en tidsfråga innan jag åker av.
 
drivpaket, var köper ni det? sitter 17/47 på nu om jag inte har fel och tycker det känns ok. Sen undrar jag också var ni köpt krashpuckar, körde rörken för första gången i helgen och det var ju inte tråkigt och det lär bara va en tidsfråga innan jag åker av.

Kul att du tycker att 17/47 är ok, jag har ungefär lika (16/43) vilket många tycker ger för höga varv, mig passar det i alla fall.
Kraschpuckar gjorde Anehall åt antal av oss i somras, vet inte om han har nån över, bra puckar till rätt pris.:)
 
drivpaket, var köper ni det? sitter 17/47 på nu om jag inte har fel och tycker det känns ok. Sen undrar jag också var ni köpt krashpuckar, körde rörken för första gången i helgen och det var ju inte tråkigt och det lär bara va en tidsfråga innan jag åker av.


och vad änvänder ni för verktyg när ni får dit kedjelås? går det att hyra/låna nån stans, köpa har jag ingen lust med då det verkar kosta ett par spänn
 
och vad änvänder ni för verktyg när ni får dit kedjelås? går det att hyra/låna nån stans, köpa har jag ingen lust med då det verkar kosta ett par spänn

Kedjelåset är ju bara att trycka dit med en polygrip...om du menar nita kedjan så be en polare hålla ett mothåll och så smiska på den med hammare och nitdorn. ...annars finns det en del firmor som lånar ut nitverktyg mot deposition.


Måste lägga till att addemoto har varit helt fantastiska vad gäller kundservice osv....
 
Last edited:
Ja é tebax

Hejsan alla, nyss hemkommen från en Europaresa ToR Sthlm-Florense, så vill jag bara tala om att TRX:en är en mycket mer mångsidig maskin än vad man först kan tro, det är en sagolik bergsget, som utan protester bla klättrade upp för Passo di Gavia 2621möh och Passo dello Stelvio 2757möh (tredje högsta i Europa), lika så var den underbart lätt att hantera i innerkurvorna nedför passen.

I den hetsiga Florense trafiken (I gämförelse är ju sthlms trafiken ganska sömnig) hanterades den med lätthet, och att hänga med i högt tempo på Autobahn va inga problem ja farten tar ju slut vid 220
så snabbare hojar får slå av något, men det sällan det fanns öppningar för högre farter än så, så det gjorde inte så mycket.
Ibland blir det trist at åka "riksvägar", även i Italien, så fram med kartan och genast letade vi reda på små småvägar, oj det blev grus men inte heller det bangade TRX:en för, även det gick över förväntan, missförstå mig inte nu, det är ingen grusmaskin jag vet det, men det gick bättre än förväntat attt köra TRX:en på det underlaget.

Jag är 178 lång, väger ca 70 kg, körde solo med mjuka sadelväskor och en vattentät säck. körde i skinställ vilket visade sig vara bättre än allvädersställ i värmen. Hade regnställ med, men det behövdes bara användas i Sverige ;-)

Sedan finns det ju massor med saker att önska med TRX:en, men man får ta det som det är. ABS finns ju inte = håll avstånd, ställ om fjäring efter förhållanden, kringliga bergsturer har en inställning, autobahn en annan.
kör du med eller utan packning? det tar inte så lång tid när man väl hittat det olika bra lägena.

Så till er som tveka att ta långturer, gör inte det.......;-)

Ha det bäst alla där ute.

mvh NLX 567
 
Hastighet..

min hoj är nerdrevad, sitter 17/47 på, stämmer det att både hastighetsmätare och tripmätarn visar fel då?
 
Vilken är orginaldrevningen på TRXen? Spände min kedja igår men tror den börjar bli grymt sliten. Ska beställa i dagarna. Blir från addemoto har jag tänkt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top