TRX-tråden

Be my guest!

Svart deldrin, ev. lite grövre grundämne, och nån halv cm längre än originalen? Kostar? När?

POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)
 
hej

POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)

tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....
 
Expander. ne, skruvat riskerar ju vrida/knäcka sönder dyra saker. Och expander har ju hållt de gånger jag klotat :tungan

Fått ordning på de slottade dreven än?

Bra!
Vet inte om jag skall jobba så mycket på det egentligen, mellanvridet är galet nu och top HK ligger på 8300 rpm-ish. Borrade upp main air jet igår då den går fet på topp och nog attans blev det lite vassare på topp.
Kommer nog testa att backa avgaskammen dock så overlapen blir större, utnyttjar inte det tillräckligt som det är nu.

Skumt var också att ett set tornado´s såldes på TRX forum DE och på ena motorn gav den som min brutalt mellan medans på andra motor kom powern vid 7k varv....bägge använde originaldrev.....:va
 
POM Acetal (svarta). Duger det? isf gör jag dem i början av veckan som kommer. 300:- per set med fästet + frakt. Hur många ½cm längre vill du ha dem? Skriv längd för h/v samt diameter (kommer int ihåg måtten från förra omgången...)

Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?

tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....

70 alla dagar i veckan...
 
Last edited:
tänkte beställa framdäck bridgstone blt016..ska man ha 60 eller 70 profil..har bara kört 60 förut..vad tycker ni....
Tror detta blir sista gången jag rekommenderar 70-profil i den här tråden, nu får det räcka. Börjar slita ut sjuan och nollan på tangentbordet :P

Skämt åsido, tror det stod så långt som en sida tillbaka... men 70 är den seriösa rekommendationen. När du är igång, se till att framgaffeln har ca 25 mm uppstick i kronan åxå :tummenupp
 
Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?



70 alla dagar i veckan...

Räcker 5mm? har för mig att generatorkåpan ligger lit i farozonen trots puckar :va

Menar du hasplåtsfästet?
 
Jag är bra sugen på puckar oxå. Säg bara till när ni kommer fram till måtten mm och vad summan hamnar på så tar jag ett sista beslut då. men ni kan räkna med att jag oxå vill ha.

/ Fredrik
 
Nöjd med sukkan Jåke? Har bara provat en sån litegrann på landsväg. Kändes helt ok iaf :)

Tror detta blir sista gången jag rekommenderar 70-profil i den här tråden, nu får det räcka. Börjar slita ut sjuan och nollan på tangentbordet :P

Skämt åsido, tror det stod så långt som en sida tillbaka... men 70 är den seriösa rekommendationen. När du är igång, se till att framgaffeln har ca 25 mm uppstick i kronan åxå :tummenupp
 
Höger var 65 mm, vänster 80, men lägg på en halv cm på bägge, dvs 70 och 85? Diametern var ca 45 mm, kan nog göras grövre så man får mer material att slita ned. Invändiga hål ser du bäst själv, beroende på brickor, skruvar etc. Materialvalet överlåter jag helt till dig, du vet mycket mer om sånt än jag gör!

När du ändå håller på, det finns kanske intresse för nån pucklösning för nedre främre motorfästena? Jag har fixat annan lösning, men det finns kanske nån annan som vill ha nåt?



70 alla dagar i veckan...

Puckar till r1 gaffel tack :-) Och varför inte till svingen när man ändå är igång...
 
Puckar till r1 gaffel tack :-) Och varför inte till svingen när man ändå är igång...

Ska kika på't. Vetter yzf'ens bakhjulxel till likt trx'n? Innerdiameter å längd alltså.

Framgaffelpuckar borde jag åxå skaffa. Klotade jue r1liket förra söndagen... :huvet
 
Nöjd med sukkan Jåke? Har bara provat en sån litegrann på landsväg. Kändes helt ok iaf :)
Nja, den är helt klart i en annan division är Bladen men benvinkeln är fan i värsta laget för touring :gnissla

Ska bli spännande att testa den riktigt på bana den 5:e, den är ju snäll som ett lamm att köra iaf även om den har en helt galen toppfart på glädjemätaren :D

Påminner körmässigt en del om TRX faktiskt, i det att man lutar in sig själv i kurvan och "bara sådär" får med sig hojen runt. Tycker själv att den är smidigare än ungefär jämnåriga R1 även om standardfjädringen inte riktigt pallar 90 skinnklädda kilo Jåke när det börjar gå fort. Men det är nog en fråga om inställning. :rolleyes:

Sen tar det ju att tag att lära sig att maxeffekten kommer 1000 rpm efter att Honda'n rödmarkerat och ca 4000 rpm högre än en TRX på rödvarv. Så nog tycker jag det är ett par cylindrar för mycket... :D
 
Last edited:
Tror dom är precis samma...M10 va?

...kanske onödigt iofs, burkarna tar ju smällen vid marksyn...:näsblod

Jo burkarna tar stryk. Du kan ju preppa burkarna så som motardåkarna gör. Fult som fan, men funkar på banan. Du tar en slangklämma som räcker runt burken; trär den genom en slang & skruvar dit.
 
Killerwhale; skrev:
Missade detta...
Kör steg 2 14:e, har valt långsam bägge dagar då jag inte vet hur jag är på bana...:rolleyes:

Kör på Scandic Skövde då jag inte orkar pendla när man skall vara där 07:00 :gnissla

Jag åker bara 14:e så jag drar ner på möra. Skall köra steg2, fast jag tror jag skrev"medel" i ansökan. Vi syns där! Ska bli kul att snackas vid.:tummenupp
 
renovering 4000 mila service

Min kära vän bör renoveras, eller.
den passerade 4000 på Kinnekulle, skön bana för TRX.

min fråga är om och när man behöver göra något och vad.
den går hur bra som helst, drar lite olja men det är man ju van vid.

jag har ringt Yamahacenter och dom vill ha mellan 4 och 7000:- för en service, men för 7000 så gör dom allt.

men för mig räcker en justering och kontroll av ventiler och kolvringar.
resten gör man ju själv.

men vad jag har förstått nu efter många mil, TRX bara går och går.
det är en evighetsmaskin, min iaf.

finns det någon här som har koll på priser och behov (4000mil)
 
Min kära vän bör renoveras, eller.
den passerade 4000 på Kinnekulle, skön bana för TRX.

min fråga är om och när man behöver göra något och vad.
den går hur bra som helst, drar lite olja men det är man ju van vid.

jag har ringt Yamahacenter och dom vill ha mellan 4 och 7000:- för en service, men för 7000 så gör dom allt.

men för mig räcker en justering och kontroll av ventiler och kolvringar.
resten gör man ju själv.

men vad jag har förstått nu efter många mil, TRX bara går och går.
det är en evighetsmaskin, min iaf.

finns det någon här som har koll på priser och behov (4000mil)
If it aint broken, don't fix it...

Eller som det heter på tyska: Kaputtreparieren...

Jag har ingen koll på verkstadspriserna eftersom jag gör allt själv. Mitt förslag är att strunta i kolvringarna, men kolla ventilspelet. Det sista kan du göra om du inte har två vänstertummar på högra handen, utan att riskera nåt. Om ventilspelet är fel, så kan du lämna iväg hojen till verkstad för omshimsning, om inte så har du sparat en slant och lärt dig nåt :)

Min hade gått över 4000 innan jag rev de, men jag renoverade bara för trimmets skull, hade nog lätt kunna köra 2000 mil till. 7-8000 mil är långt ifrån en omöjlighet, så länge olja o filter byts, och att man varmkör innan fullgasR1passeringar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top