TRX-tråden

Ny hoj

Man skulle kunna tro att man har tjackat ny båge. Var ute idag och provade Gamle Svarten(min TRX) efter att den nu har fått nya gaffelfjädrar och olja. Hänget inställt. Rumpan höjd med 30mm. Vilken jäddra skillnad:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Kul med fungerande fjädring. Innan åtgärden kändes gaffeln som ett par kängurustyltor:D
 

den mannen skulle jag inte köpa en begagnad bil av...

:D

Man skulle kunna tro att man har tjackat ny båge. Var ute idag och provade Gamle Svarten(min TRX) efter att den nu har fått nya gaffelfjädrar och olja. Hänget inställt. Rumpan höjd med 30mm. Vilken jäddra skillnad:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Kul med fungerande fjädring. Innan åtgärden kändes gaffeln som ett par kängurustyltor:D


Jo, det är rätt tacksamt. Oljan såg väl inget vidare ut, och fjädrarna som var mjuka från början har väl inte förbättrats under de dryga 10 åren heller...

Här är länken till programmet som funkar med mobiltelefonen, http://www.ilaptiming.com/. Har som sagt bara testat runt kvarteret hemma, gällande rekord ligger på 56,3 sekunder...
 
Last edited:
den mannen skulle jag inte köpa en begagnad bil av...

:D




Jo, det är rätt tacksamt. Oljan såg väl inget vidare ut, och fjädrarna som var mjuka från början har väl inte förbättrats under de dryga 10 åren heller...

Här är länken till programmet som funkar med mobiltelefonen, http://www.ilaptiming.com/. Har som sagt bara testat runt kvarteret hemma, gällande rekord ligger på 56,3 sekunder...

Nej, precis. Tror nog inte den är bytt nå´n gång. Verkade som den hade skiktat sig eller hur man skall säga.Tunnflytande med geggklumpar i. Såg ut som något ett lungsjukt gruvtroll skulle ha hostat upp.
 
Det där programmet verkar ju skitsmidigt, hoppas jag får långa tjejjens jobbmobil på gälleråsen i sommar bara :gnissla. 10$ var ju inte så blodigt heller...
Finns en variant som heter RaceChrono till Symbian-mobiler åxå, masa dig dit när jag är i närheten så lovar jag att du får låna min lur mot att jag får låna din TRX :)
 
Nu hänger min TRX i taket hemma och det är fint väder ute. Snacka om irriterande...

Väntar på att packboxarna ska komma till ön så jag får ihop allt igen.
Hur ofta ska man byta bromsvätska?
 
Tjöp den istället :P
Hehe... nja, då blir vi nog osams hemma. Sen är ju vitsen med en TRX att den har minimalt med plast som kan gå sönder och att man ser motorn. Din är ju rena pråmen, precis som min Honda :D

Hur ofta ska man byta bromsvätska?
Så ofta det behövs. Med det menar jag att det beror helt på omständigheterna. Hur du kör, hur hojen förvaras osv. Men gärna inför varje säsong eller när den börjar bli mörk.
 
Last edited:
Hehe... nja, då blir vi nog osams hemma. Sen är ju vitsen med en TRX att den har minimalt med plast som kan gå sönder och att man ser motorn. Din är ju rena pråmen, precis som min Honda :D

Jo jag vet vad du menar, det finns ju en anledning till att jag köpte dendär fula FZRen. Sen så är ju TRXen rätt trög också :)
 
Sen så är ju TRXen rätt trög också :)
Nja, det vill jag nog inte hålla med om. Har haft Honda'n en säsong nu och jag var fortfarande snabbare runt Gelleråsen med min gamla TRX... (med gatdäck ca 10-12 sek långsammare än toppen i R1000/SB)

Kass förare såklart, men jag tycker ändå inte TRX kan klassas som trög :hihi
 
Last edited:
Nja, det vill jag nog inte hålla med om. Har haft Honda'n en säsong nu och jag var fortfarande snabbare runt Gelleråsen med min gamla TRX... (med gatdäck ca 10-12 sek långsammare än toppen i R1000/SB)

Kass förare såklart, men jag tycker ändå inte TRX kan klassas som trög :hihi

Den effekten som finns är ju jävligt lättdoserad, så på en tight bana är den helt ok. Men knapt 80hp på 850cc är ju inget att skryta om direkt. Jag kör fortfarande snabbare med TRXen men man saknar lite på topp...
 
Lite fixat idag... Bytt bromsvätska och fy vad mörk den gamla va. Tror de aldig bytt bak på min...haha.
Varför sitter det som en kopp i behållaren?
Annars har det varit mest puttsande idag.
Lämnat in dämparna till en polare idag så de e klara på måndag.
Vill ut och köra nu!
 
Lite fixat idag... Bytt bromsvätska och fy vad mörk den gamla va. Tror de aldig bytt bak på min...haha.
Varför sitter det som en kopp i behållaren?
Annars har det varit mest puttsande idag.
Lämnat in dämparna till en polare idag så de e klara på måndag.
Vill ut och köra nu!

"koppen" håller gummit som följer med vid inbroms..drar tillbaks efter så att inte trycket kvarstår på cylindrarna...
...som jag fått det beskrivet för mig....
 
Varit ute några dagar och gasat lite och märkt att framdämparn inte är så värst. behöver nog byta lite fjädrar och olja. Sitter väl orginal.

Men tittade runt på kedo och fann wilbers som jag såg några av er kör med.
men det fanns även "promoto" något billigare, någon som testat hört någon om dom fjädrarna? Likvärdiga med wilbers eller är det skräp? :va

Förövrigt så är tyska inte min grej så det kan ju hända att det står något i texten men den förstår jag ju inte hehe.. :)

Eller finns det någon bra svensk firma det går att beställa från. euron är ju inte så låg i dåliga tider. :gnissla
Ska även ha lite mer service detaljer så frakten kanske blir dyr från tyskland.
 
Någon som har något förslag på hur man får loss brosskivorna fram?
Sitter som berget!! Rädd att något ska gå av om man förlänger insexnyckeln men är det bara att ta i eller?
 
Någon som har något förslag på hur man får loss brosskivorna fram?
Sitter som berget!! Rädd att något ska gå av om man förlänger insexnyckeln men är det bara att ta i eller?
Prova att slå med gummiklubban efter att de fått mogna i 5-56 över natten. Slag hjälper oftast att lossa dem när det inte funkar att dra/skruva normalt, utan att man behöver använda så mycket övervåld.

Har förresten återupplevt rad-twin idag på en bekants GPz500 :D Jäklar vad den hojen är liten, men satan vad den går (för att vara en i grunden 15 år gammal 500-twin). Den lilla stackaren börjar leva när TRX:en rödmarkerar och pinnar på duktigt mellan 8-10 tusen varv. Att sen TRX glatt drar till 9 är en annan sak. Gillar gången hos dessa motorer och framförallt den relativa servicevänligheten. Synd bara att de som gjorts har så låg trimningsgrad, alla kommer ju egentligen från nån slags allroadhoj.

Jag skulle vilja se en modern TRX1198 i sporthojstrim :yoparty Jag hade köpt den om jag så varit tvungen sälja min själ :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top